Wat rijdt beter een MT of AT

Gestart door Jos 850, 11-03-2007 22:49:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Turbobiker

Ik heb AT gestemd. Rijdt gewoon lekkerder.

Maar zal zelf niet zo snel (ik zeg geen 'nooit', maar bedoel het wel ;D ) een echte AT nemen. Ten eerste wil ik zelf roeren omdat een AT af en toe nog wel eens zijn eigen gang gaat, zelfs de meest moderne AT's. En vanwege het systeem, aandrijfverliezen... En heb een sper in mijn MT. En zeker als je wilt gaan klooien (verder dan een chipje ;) ) aan je 850, dan heb je eigenlijk geen keuze...
De Tussenpaus

Misha

De bak van de 850 (4 versn) is beter dan die van de S70 met z'n adapatieve blabla.
een van de betere automaten/
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Emiel

Zolang mij linkerbeen niet trilt blijven we gewoon roeren...

scania164

Hallo
Hoe zit het eindelijk met de kwaliteit en levensduur vd m56 bak?
Gaan deze net zo lang mee als bv de m46 in de 940 dus 5 ton of meer??
Hangt natuurlijk af van gebruik en onderhoud.....maar zijn hier evaringen mee?

Gr Chris

Turbobiker

Citaat van: scania164 op 12-03-2007 19:33:30
Hallo
Hoe zit het eindelijk met de kwaliteit en levensduur vd m56 bak?
Gaan deze net zo lang mee als bv de m46 in de 940 dus 5 ton of meer??
Hangt natuurlijk af van gebruik en onderhoud.....maar zijn hier evaringen mee?

Gr Chris

[kuch]

http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=18033.0
De Tussenpaus

Johann

10 PK op de M46 of 225 op de M56.. Zit wel iets verschil in lijkt mij.  ;)

Maar ze zijn bere sterk.

elianmars

Ik stem even niks bij de poll. Ik heb nu dus zelf een AT, maar weet niet of, als er ooit nog een andere 850 zou komen, het weer een AT zou worden.

Ik kan ook niet oordelen wat beter rijdt, want ik heb nog nooit in een MT gereden.

scania164

#22

Ik heb er zoals anderen gewoon 1 met 145 pk...
Maar de m46 was ook sterk...
Ben benieuwd

Gr Chris

HaRdCoRe-WeZ

Heb met AT & MT T5-R gereden, met AT vind ik het niets. Wel lekker ontspannen doorkachelen, CC erop en cruisen maar. Maar MT vind ik persoonlijk prettiger rijden.

-D©©©L-

AT moet je ook leren rijden, met een enkele rit doe je het echt te kort.
Het duurt ff voordat je hem kunt laten schakelen zoals je dat zelf wilt.

Eugene

Citaat van: ≡Đ©©©∟≡ op 12-03-2007 22:51:18
Het duurt ff voordat je hem kunt laten schakelen zoals je dat zelf wilt.

Leuk dat je dat een beetje kan regelen, maar een MT wordt het nooit.



If it's not blown, it sucks...

)()()sT

Mijn pa rijdt een 20V automaat, ik een 20V handbak.

De handbak is voor mijn gevoel wat pittiger en directer, rijd je in de 2 en wil je doortrekken, dan doe je dat. Een automaat moet dan toch altijd heel ff denken om vervolgens door te trekken.
Wat mij ook wel irriteert is dat ie soms opschakelt terwijl je dat dan nog even niet wilt (een dot gas helpt dan wel, ok;))

Automaat is heel relaxed, maar schakelen vind ik momenteel het prettigst.

Ludo

Citaat van: )()()sT op 13-03-2007 09:12:18
De handbak is voor mijn gevoel wat pittiger en directer, rijd je in de 2 en wil je doortrekken, dan doe je dat. Een automaat moet dan toch altijd heel ff denken om vervolgens door te trekken.
Wat mij ook wel irriteert is dat ie soms opschakelt terwijl je dat dan nog even niet wilt (een dot gas helpt dan wel, ok;))

Joost , lees eens wat Marco hierboven schrijft.

en ook wat ik eerder al eens schreef:
Citaat van: Ludo op 10-03-2007 23:23:25
volgens mij kunnen jullie gewoon niet met een automaat overweg...  :P 
:evil:

)()()sT

Tis niet mijn auto  :eusa_whistle:


(hij is ook enigzins lui ;))

Gmid

Citaat van: )()()sT op 13-03-2007 09:12:18
Een automaat moet dan toch altijd heel ff denken om vervolgens door te trekken.
Wat mij ook wel irriteert is dat ie soms opschakelt terwijl je dat dan nog even niet wilt (een dot gas helpt dan wel, ok;))

Dat is wat Marco bedoelt met de automaat 'leren kennen'. Op een gegeven moment heb je de feeling met de automaat dat deze precies doet wat jij wil. Langer door in twee? Kan, precies t pedaal op goede nivo houden, en precies op t goede moment een onmerkbaar tikje door geven, waardoor de AT niet opschakelt. 1400 toeren op 50km/h? Kan, precies op goede moment gas iets terug laten, en m dan weer naar t zelfde niveau brengen. AT schakelt terug, terwijl je geen snelheid verliest.

't Is een feeling wat je op een gegeven moment krijgt met een AT. En dat verschilt met elke bak. De rode van mij schakelt echt totaal anders dan de groene. Op dit moment rij ik daardoor lomp. Op momenten waar ik verwacht dat ie schakelt, schakelt ie niet. Op momenten waar ik niet wil dat ie schakelt, schakelt ie wel. Het gevoel komt op een gegeven moment wel, maar niet direct.
Volvo C30 '12