Hoe controleer ik de luchtmassameter?

Gestart door onnaj, 19-04-2007 22:52:59

Vorige topic - Volgende topic

onnaj

Ik vind dat mijn S70 2.5T pas echt begint te trekken vanaf zo'n 3000 toeren en hij blijft wél doortrekken tot aan t rode. Volgens de kenners op het forum klinkt dat als een niet al te lekkere luchtmassameter. De 2.5t moet namelijk al vrij laag in toeren er flink aan trekken en bij 5000 toeren is normaliter de kracht eruit, wat bij mij dus duidelijk niet het geval is.

Nu wil ik graag de luchtmassameter testen maar hoe kan ik dit doen? ff met de stekker eruit rijden en kijken hoe die dan rijdt?

Weet iemand wellicht een programma waarmee dit uit te lezen is. Ik heb vol-fcr en deze geeft nergens een foutmelding aan. Ik heb wel via een OBD-II programma gekeken en ik zie dan wel een diagram van het aantal kg per ?? (volgens mij was dit bij stationaire loop 4) maar ik kan dat niet loggen.

JaapT-5

Ik zou op zoek gaan naar een andere 2.5T-motorbezitter (c.q. motor waarin een identieke LLM zit)en vragen de LMM te ruilen. Dit is een werkje van een paar minuten en geeft dus na een proefrit direct zekerheid.
Volvo XC70 2.5 T GT 416 02/2006 (vinterbil 1)
Volvo C70 2.0T MT Convertible 445 04/2001 (sommarbil)

onnaj

Kan iemand wijs uit deze grafiek? Dit zijn de waardes die ik uitlees uit digimoto.

MarcoV

Vandaag toevallig problemen met mijn S70, afslaan en zeer onregelmatig lopen.
Na uitlezen kwam naar voren dat de luchtmassameter overleden was, even uitgewisseld met een andere auto en jawel hoor probleem weg!
Vrijdag terug om de nieuwe er in te zetten á 300,- :-\
Inderdaad even uitwisselen dus en dan het verschil proberen te merken.

MarcoV ;)

onnaj

CiteerVrijdag terug om de nieuwe er in te zetten á 300,-

Wellicht heb ik er volgende week eentje over voor veel minder dan € 300,-. ff goed rond kijken en je kunt origineel bosch echt wel voor minder krijgen. Houd je nog geld over om te chippen ;d