Vragen over aankoop 850 estate

Gestart door Ilko Wiersma, 01-05-2003 16:10:15

Vorige topic - Volgende topic

KIM

De verstuivers van de moderne 'common rail" diesel motoren zijn ook uiterst kostbaar. Ik ken de vervangingstermijn niet, maar bij zowel Peugeot als Fiat ben je per verstuiver 450 euro kwijt. Dit is de prijs die je betaalt voor moderne techniek. Ik kan me dus levendig voorstellen dat pompverstuivers dit ook kosten.

Ikzelf ben in het geval van Volvo een fervent LPG rijder. Er is geen merk dat zo goed functioneert op LPG als Volvo.
Ik rijdt op dit moment een 850 met 350,000 km op LPG op de klok. Ik heb hem nu een maand of twee en in die tijd zo'n 15.000 km gereden. Geen noemenswaardige problemen gehad.
Voor de 850 reed ik in een 740 op LPG en die had na 200.000 km een koprevisie nodig. Ik heb bij deze auto de klok op 500.000 km gezet.
Daarvoor heb ik wel diesels gereden, maar dat waren indirecte apparaten en erg traag.
De Volvo diesels zijn geen Volvo diesels, maar afkomstig van de VW groep. Alleen de nieuwe D5 is een echte Volvo. Een 740 diesel vindt ik werkelijk bijzonder slecht; over de 850 heb ik geen oordeel.