Olie in turboslang

Gestart door mr clubs, 13-03-2007 00:16:38

Vorige topic - Volgende topic

mr clubs

Er zit al een 3" DP op.  Dus dat is geen probleem, kan ik die turbo zelf installeren? Ben redelijk handig maar heb geen beschikking over een brug.

Eugene

Citaat van: mr clubs op 17-03-2007 21:32:46
Er zit al een 3" DP op.  Dus dat is geen probleem, kan ik die turbo zelf installeren? Ben redelijk handig maar heb geen beschikking over een brug.

Zonder brug of put wordt het lastig omdat je ook onderaan de turbo moet zijn voor de olieretour. Het vervangen zelf is goed te doen.

If it's not blown, it sucks...

elianmars

't Is best te doen zonder brug of put, hoor. Ik heb het zelf gewoon hier voor de deur gedaan, met behulp van een garagekrik en een paar assteunen.

Eugene

Ik zeg ook niet dat het niet te doen is ;)

If it's not blown, it sucks...

matRRR

Er is wel een verschil tussen de Downpipes voor de verschillende typen turbo's...
Kijk op de turbo-checklist op www.swededemon.com, de site van johann voor de aansluitingen voor de downpipe bij de verschillende typen turbo.
Je moet dus een turbo zoeken die bij je downpipe past.

Heb btw zelf ook een 18T turbo en dat gaat wel vooruit hoor... ;D ;D ;D
855R black, manual, 18T, 395 cc injectors, CDA, big alu IC, rev. IC piping, 3"DP, remus catback, MTE custom software

mr clubs

De grote turbo wissel wordt nog even uitgesteld, de vacuumslangen zijn vervangen en nu doet hij het weer redelijk. Ik ben nog niet helemaal tevreden want ik heb nog steeds het idee dat hij inhoud, maar kan ook best verbeelding zijn. Ga van het weekend maar eens een stukje toeren, kijken hoe het na een flink stuk rijden is. Zodra de turbo aan vervanging toe is of zodra ik eraan toe ben komt er trouwens wel een 18T. Maar tot die tijd kan ik mijn centjes dan toch in andere belangrijke zaken steken, zoals nieuwe wielen, remmen en 4 cm verlagen.

Voor nu, bedankt voor alle adviezen en tot ziens bij een ander topic

b0nkolok

Citaat van: mr clubs op 19-03-2007 19:59:04
De grote turbo wissel wordt nog even uitgesteld, de vacuumslangen zijn vervangen en nu doet hij het weer redelijk. Ik ben nog niet helemaal tevreden want ik heb nog steeds het idee dat hij inhoud, maar kan ook best verbeelding zijn. Ga van het weekend maar eens een stukje toeren, kijken hoe het na een flink stuk rijden is. Zodra de turbo aan vervanging toe is of zodra ik eraan toe ben komt er trouwens wel een 18T. Maar tot die tijd kan ik mijn centjes dan toch in andere belangrijke zaken steken, zoals nieuwe wielen, remmen en 4 cm verlagen.

Voor nu, bedankt voor alle adviezen en tot ziens bij een ander topic

En ............... alles nog OK? Geen vervanging?
Jan, meer dan 35 jaar Volvo gek

johan283

hhahah zal wel op vakantie zijn om e.e.a. te testen....

mr clubs

Ben inderdaad net terug van vakantie, alles loopt nog steeds naar behoren, dus kan nog even doorsparen. Verdere bijzonderheden staan in: http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=20075.0