cruise control schakelaar hendel V70

Gestart door gait22, 11-03-2007 01:39:22

Vorige topic - Volgende topic

gait22

Hallo allemaal,

Ben nieuw hiero net in het bezit van een V70 nu heb ik al behoorlijk veel gespeurd op de site, maar kom er niet uit

Het probleem is namelijk dat de cruise control vaag doet.

Het volgende is aan de hand
- cruise control pakt alleen de gewenste snelheid op als ik op de - druk
- als ik wil versnellen door middel van op de + te drukken gebeurd er niks.
- ook de resum knop werkt soms wel en meestal niet.

De computer is uitgelezen geen fout meldingen

Nu denk ik dat het dus gewoon een vuil contact is in de hendel.

Heeft iemand ervaring of tips mischien foto's hoe je de hendel uitelkaar haalt en schoon maakt.

Alle tips zijn welkom.

Alvast bedankt,
gait

Ludo

als je de boven en onderkap rondom het stuur verwijderd (4 schoeven onderkant), kom je bij het stekkertje en kan je de hendel losschroeven en verwijderen.

thuur

Met contact af de knopjes een paar keer flink indrukken/heen en weer halen.

De 'truc' met de resume (ik heb ook lang lopen klooien):
ca. 1 seconde op resume houden, dan loslaten en na 4 a 5 seconden pakt de CC het gaspedaal pas over. Resume werkt niet als de motor uit is geweest. Eerst snelheid vastzetten met + of -.

Gr ;)

gait22

Oke de knopjes een paar keer flink heen en weer halen had ik al geprobeerd, alleen was dit wel tijdens het rijden, ik zal dadelijk eens goed heen en weer rousen met die knopies. hopelijk is dan het probleem verholpen en hoeft de hele zaak niet uitelkaar.

Dus wat betreft de resume knop moet je geduld hebben. ik vind 4 a 5 sec. wel lang, kan dat niet sneller?

Alvast bedankt,

p.s. als iemande de handel al eens uitelkaar heeft gehad zou ik dit graag weten (mischien moet ie nog uitelkaar).

thuur

Citaat van: gait22 op 11-03-2007 11:56:46
Dus wat betreft de resume knop moet je geduld hebben. ik vind 4 a 5 sec. wel lang, kan dat niet sneller?

Als je weet hoe, hoor ik dat graag ;D

Valt wel mee hoor. Zodra de auto voor je weer naar rechts begint te zwalken kun je op resume drukken. Op het moment dat je voorbumper net tussen de linkerstreep en de achterbumper van je voorligger past, pakt de CC weer op.

Goed mikken dus ;)

Gr 8)

gait22

Resume knopt werkt idd wel, duurt alleen even.

de + werkt voor geen meter, zal morgen eens proberen met de compressor er door heen te blazen.

pwassink

In tegenstrelling tot een hoop andere niet nader te noemen merken werkt de volvo-cc op vacuum.

Dit heeft tot gevolg dat er enige "systeem" traagheid is voordat t actief is, er moet immers voldoende onderdruk ontstaan op de juiste plaatsen, dit is voor een 850 volkomen normaal.

Als je goed oplet en je activeert de cc voel je ook aan het gaspedaal het moment dat tie hem pakt,
en jij die rechtervoet dus ergens "meer convenieant" kwijtkan ..
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

b0nkolok

CiteerIn tegenstrelling tot een hoop andere niet nader te noemen merken werkt de volvo-cc op vacuum. 

Dus zou het ook best handig zijn als je de betreffende slangetjes eens goed nakijkt op lekjes. :eusa_think:
Jan, meer dan 35 jaar Volvo gek