Servicelampje en benzinemeter

Gestart door m.a.vissers, 09-03-2007 15:42:41

Vorige topic - Volgende topic

m.a.vissers

Help!!!
Ik heb een Volvo 850 GTL uit 1992.
Het servicelampje blijft constant branden en de benzinemeter doet een beetje vreemd. Als ik enkele meters gereden heb geeft hij de tankinhoud aan, zodra de wielen niet meer draaien valt hij terug naar beneden. Ik heb al geprobeerd om een 2e handsmeter te plaatsen, die had hetzelfde probleem.
Voor beide problemen bij de Volvo-garage geweest en de enige oplossing die zij konden geven was een nieuwe benzinemeter (kostenplaatje > € 300,-) en met het servicelampje wisten ze ook niets te beginnen (eruit halen misschien???). Volgens hen waren dit een bekende kwalen bij dit Volvo-type!!!
Kan iemand mij vertellen wat ik hier aan kan doen.
Alvast bedankt voor de moeite, Mathieu

Zippo

Stel je maar eerst eens voor aan de mede-forummers!!  :police:
Dan kun je antwoord verwachten.......

En anders ff

m.a.vissers

Sorry, ik ben niet bekend met dit soort dingen, maar dat had je al gemerkt.
Ik heet Mathieu en ben sinds september 2006 trotse bezitter van een mooie 850 GTL, in ieder geval aan de buitenkant. Ik houd ervan om zelf aan de auto te knutselen en wil hem technisch weer in een goede staat brengen. Helaas is de vorige eigenaar alleen maar gereden en heeft verder niet naar de auto omgekeken als alleen het hoogst noodzakelijke. Nu ben ik dus beetje bij beetje (voor zover de financiën het toelaten!!) om de auto weer netjes in orde te brengen. Ik hoop via dit Forum mensen te treffen die mij kunnen helpen en die ik misschien ook wat tips kan geven. Je komt immers een hoop oud zeer tegen als je zo'n auto koopt.

mehn

Welkom Mathieu. Ik denk ook dat je zonder je voor te stellen wel antwoord krijgt hoor ;D
Ik zou het antwoord op jouw probleem zelf zo snel niet weten, maar het komt me wel bekend voor...

PS het is GLT, niet GTL ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Ludo

Citaat van: m.a.vissers op 09-03-2007 15:42:41
Voor beide problemen bij de Volvo-garage geweest .....
en met het servicelampje wisten ze ook niets te beginnen

dat lijkt me toch wel héél erg vreemd.
ben je zeker dat je bij een Volvo garage binnen ging?.  ;D

lees en leer anders hier maar even hoe je het lampje uit doet.

Tamarzilla

Service lampje moet door de Volvo dealer op te lossen zijn.

Uitlezen van fouten kost ca €. 30,-
T5, rica getuned

m.a.vissers

Hey dat klopt maar het probleem heb ik laten doen maar ze vinden geen problemen.

Citaat van: Tamarzilla op 11-03-2007 21:29:30
Service lampje moet door de Volvo dealer op te lossen zijn.

Uitlezen van fouten kost ca €. 30,-

Tamarzilla

Als het lampje brandt moet er een probleem zijn opgeslagen.
T5, rica getuned

Derks

Wat heeft het service lampje met foutcodes te maken?
Is toch niets meer dan een interval-aangever ( lees: wanneer het tijd is voor de beurt?

gr derks

Tamarzilla

Citaat van: Derks op 13-03-2007 23:47:17
Wat heeft het service lampje met foutcodes te maken?
Is toch niets meer dan een interval-aangever ( lees: wanneer het tijd is voor de beurt?

gr derks

Foutje van mij??

Als in mijn auto een lampje gaat branden, dan staat er een foutcode in de computer.
Misschien bij onze 850 anders, maar daar branden gelukkig geen lampjes die niet horen te branden.
T5, rica getuned