Eventuele aankoop Volvo 850 2.5 20V automaat

Gestart door Maks, 24-04-2007 01:54:13

Vorige topic - Volgende topic

Maks

Ik ben tegen een, altijd dealer onderhouden, prachtig dikke Volvo 850 2.5 20 V automaat aangelopen. Bouwjaar 1996, kilometerstand 190.000. Maar hoorde van iemand die er echt verstand heeft dat er bij dit type rond 200.000 kilometer nogal eens serieuze problemen met de automaat ontstaan. Is dit een gedeelde ervaring of een indianenverhaal. Ik vraag dit vooral omdat ik al zeven jaar probleemloos rijdt in een 480 ES 1.8 automaat die ook aan alle kanten niet zou deugen maar waarvan ik nog niets gemerkt heb.

Ricardo

Indianenverhaal. At's gaan praktisch niet kapot. Het enige wat je kan hebben is dat hij minder soepel schakelt. Flushen (2keer?) en klaar. Zoek maar eens met de zoekfunctie, zul je veel vinden. Begin bij de laatste zoekresultaten. Zoekfunctie is beetje in de war.

italia

Citaat van: Maks op 24-04-2007 01:54:13
Maar hoorde van iemand die er echt verstand heeft ..........die ook aan alle kanten niet zou deugen maar waarvan ik nog niets gemerkt heb.

Gewoon ja en amen knikken naar zulke lui.... of falicant negeren.....  ;D

)()()sT

Welja,

Mijn pa heeft vroegtijdig een automaatwissel gehad (140k), maar helaas bestond toen het forum nog niet, want dan was het misschien helemaal niet nodig geweest. Er rijden hier zat auto's met originele bakken en meer als 300000 km op de klok :)

Ga eens rijden ermee... hij moet niet schokkerig schakelen (behalve bij de eerste gang en flink doortrekken mag je m wel een beetje voelen).
Zoals Ricardo al zei zal flushen een wereld van verschil zijn, sowieso verstandig om dat dan eens te doen.

Succes ermee!