Volvo S70 TDI vs Honda Civic 2.2 CDTI

Gestart door onnaj, 22-01-2007 15:48:58

Vorige topic - Volgende topic

onnaj

Van t weekend even gekeken hoe mijn gechipte Volvo met kilometerstand 376000 zich hield tov een nieuwe Honda Civic 2.2 CDTI met een kilometerstand van 2000 van een kameraad.

Met snelweg optrekken vanaf de 3e versnelling en zo door tot de 190 was ik net een stukje sneller, ik liep iets uit, als we tegelijk in de 5 gas geven krijgt de Civic een voorsprong maar al met al scheelt het niet veel.

Binnenkort gaan we nog een x het verschil van 0-100 kijken en het verschil op topsnelheid (wonen toch 3 km van de grens met Duitsland :D)

Ik had verwacht voor het gevoel dat de civic echt een stukje sneller was maar t maakt dus weinig uit, hij pakt alleen net wat beter en sneller op. Valt me niet tegen van mijn 'oude' S70 :).

Ik moet trouwens erbij zeggen dat ik ook in die civic heb gereden maar ik vind het een heerlijke en bovendien erg mooie auto. De wegligging is dik voor mekaar en de diesel doet zijn werk bijna geruisloos, petje af voor Honda! Het dashboard is lekker science fiction maar wel super mooi.

HaRdCoRe-WeZ

Ik had al begrepen dat de Civic best goed in elkaar steekt, het dieselblok doet iig goed zijn werk.

elianmars

Die Civic dieselmotoren schijnen inderdaad behoorlijk pittig te zijn.

Turbobiker

Wil die collega nu niet ook effe naar RICA? :eusa_whistle:
De Tussenpaus

Barry_C70

)()()sT

Dan doet zo'n "oude" diesel het inderdaad niet verkeerd...

Enig verschil zal wel zijn dat ie een roetfilter had  8)

Ik heb gisteren ook nog gereden in een Audi A6 3.0TDI, dat is ook geen straf moet ik zeggen  ::) ;D