grote twijfel over aanschaf V70 classic.

Gestart door Denno, 16-03-2007 22:55:11

Vorige topic - Volgende topic

Denno

Beste medeforummers,

Ik ben hier net op Forum omdat ik een V70 wil kopen en dus meer info wil hebben.
Ik zou graag een V70 t5 aanschaffen alleen zijn er in mijn omgeving toch wel redelijkveel mensen die mij dat tenzeerste afraden. :eusa_naughty: Als ik mijn verhaal begin met V70 gaat iedereen bijna juichen maar zodra ik het woordje T5 eruit gooi beginnen ze allemaal argumenten naar voren te brengen waar bij mij het enthousiasme snel verdwijnt.  Hoge kosten wat betreft onderhoud en verbruik, vaak problemen met turbo en revisies aan automatische bakken. Uiteraard geloof ik best dat het rijden van een T5 meer geld zal kosten maar het is toch niet hopelijk zo je regelmatig kosten en/of problemen hebt ?

Zijn er ook mensen die mij een 2.5 20 V aan zouden raden wat betreft prestaties en comfort?? Zijn qua aanschaf toch zeker scherper geprijst of is het advies doorsparen en een T5 aanschaffen. :eusa_doh:

Een grote enthousiasteling

JCviggen

Doe maar een T5 als je toch bezig bent.

Onderhoudskosten zijn vergelijkbaar. De turbos zelf gaan erg lang mee. Verbruik is hoog, maar niet bijzonder hoger dan een 2.5 20V bij dagelijks gebruik. Als je doortrapt is de T5 nog wel wat dorstiger.

Automatische versnellingsbak valt wel mee hoor qua problemen, als hij niet mishandeld is. (en je kan ook altijd een handbak kopen lol)
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

elianmars

Hebbben die "mensen in jouw omgeving" ooit wel Volvo gereden?

Onderhoud aan een T-5 zal niks meer of minder zijn dan een 2.5 20v, hoor.

Ook problemen met de turbo zijn minimaal. Natuurlijk moet je netjes met zo'n turbo omgaan (nog even laten draaien voordat je de motor uitzet is belangrijk), maar zo'n ding heb je echt niet zomaar kapot, hoor.

Revisies aan automatische bakken........ Zoek het gedeelte over de versnellingsbakken op het forum eens op en kijk hoeveel revisies er de laatste tijd gebeurd zijn.
Natuurlijk kan ook zo'n bak kapot, maar dat is met alles zo.
Als je 'm netjes behandelt, kan zo'n bak heel lang mee gaan.

Als jij graag een T-5 aan wilt schaffen, doe dat dan ook. Er zijn er al genoeg hier op het forum die achteraf spijt hebben dat ze niet even hebben verder gespaard  ;)

thuur

Das allemaal jaloezie ;D

Alles valt en staat met de onderhoudshistorie uiteraard. De belangrijkste punten staan in het aankooptipstopic.

Thuurlijk verslijten turbo's, en een automaatbak kan kapot gaan, maar dat heeft niets met de turbo te maken.

Verbruik hoeft niet meer te zijn. Sterker nog, mijn GLE deed 1 op 8 a 1 op 8,5 gemiddeld en met de T5 zit ik op 1 op 8,5 a 1 op 9. En zeker weet ik waar het gaspedaal zit :evil:

Onderhoud hoeft ook niet meer te zijn. Een airco gaat sneller stuk dan een turbo...

Dik half jaar geleden een V70 T5 aangeschaft met 330dkm op de klok en geen seconde spijt gehad. Wel de volledige onderhoudshistorie bekend.

Gr 8)

Denno

OkAY dat klinkt al beter.  ;)
Ik vind wel dat er maar weinig v70 t5 worden aangeboden en als ze er wel staan is het vaak erg moeilijk een full option te bemachtigen.  En zwart zijn ze helemaal schaars. Ik heb begrepen dat de groene versies moeilijk verkoopt?

-D©©©L-

Citaat van: Denno op 16-03-2007 23:49:19
Ik heb begrepen dat de groene versies moeilijk verkoopt?

Van wie ?

thuur

Er staan ook weinig V70 T5's te koop. De verkoopaantallen weet ik niet, maar ik heb het idee dat de V70R's meer verkocht zijn..

Gr :eusa_think:

b0nkolok

CiteerZijn er ook mensen die mij een 2.5 20 V aan zouden raden wat betreft prestaties en comfort?? Zijn qua aanschaf toch zeker scherper geprijst of is het advies doorsparen en een T5 aanschaffen.

Kijk, eerst zul je de (onderhouds)historie van de roffel te weten moeten komen. Wat heeft ie doorgemaakt, hoeveel km's?
Zelf rijd ik een V70 R AWD van 1998 met 251.000 km's. Alles werkt, ook de turbo en de automaat. Sinds ik hem heb, zijn alleen gewone onderhoudsbeurten gepleegd. Behalve een erg zeldzaam ventiel aan de turbo, heb ik geen bijzondere kosten gehad. Ik rij er nu mee in Spanje (waar het een zeldzame Volvo is) en ook bij de dealer hier alsook bij de Spaanse APK blijkt hij in erg goede conditie te zijn.

Dus .... laat hem ANWB keuren en beslis, je zult bij goedkeuring geen spijt krijgen :eusa_drool:
Jan, meer dan 35 jaar Volvo gek

Denno

Ik heb gelezen dat de 850 in het groen beter verkocht dan de V70

Hen3

OkAY dat klinkt al beter.  ;)

Tja.. je moet dan ook wel op de juiste plek informatie inwinnen he....  :eusa_dance:

Ik geloof er ook niet zo in dat de automaat snel stuk gaat. Heeft een V70 T5 eigenlijk een 4 traps of 5 traps AT?
Een automaat kan vaak wel veel baat hebben bij een olieverversing. Dat heb ik zowel bij m'n 850 als V70 al eens uitgevoerd en dat scheelt ook veel.

Wout309t

Gewoon t-5 kopen!!! Heel simpel...
Als je het vermogen niet echt belangrijk vindt, kan je met een turboloze versie prima af.
Vind je het wel belangrijk, dan is er buiten de iets hogere aanschafprijs en het iets hogere brandstofverbruik niets wat je in de weg staat.
Er rijden er ook genoeg gechipt rond en ook daar blijft alles heel. Mijn T-5 staat op ruim 3 ton en rijdt al 1,5 ton met 40 pk extra rond. Met de originele turbo.

Succes!
2011 V70 2.0T R-Design MT

Louis

Ik heb een 855 GLT gehad, was ook geweldig, maar nu heb ik een V70 T5 en dat is voor wat mij betreft meer dan geweldig.......heeeeeeerlijk  ;D  ;D

FGG

Ik vind wel dat er maar weinig v70 t5 worden aangeboden...

Omdat de huidige eigenaren ze niet kwijt willen... :azn:

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Turbobiker

Ja, mijn turbo is kort na aanschaf overleden. Was een goede reden het maar wat grondiger aan te pakken. Dus reserveer gewoon effe wat geld extra en je hebt serieus vermogen ;D
De Tussenpaus

t5karel

Is het niet altijd al zo geweest,als je iets wilt zijn er altijd mensen die je van alles af gaan raden ;D.Argumenten als te duur in onderhoud,dure onderdelen,gevoelig matriaal.Ach :eusa_hand:.Op de fiets is het goedkoopst ja.Heb het aan de lijve ondervonden met een papegaai.Iedereen om mij heen vonden het geweldige beesten,maar toen Kareltje eindelijk een bloedmooie ara in de keuken had staan, was het;neh toch niet hun ding ???.Moraal van dit verhaal,volg je eigen gevoel en ga niet af op buitenstaanders die eigenlijk niet weten wat een t5 [r] eigenlijk werkelijk kan of doet.  So dan,die verrekte vooroordelen altijd ;D.
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.