gas blijft hangen bij loslaten gas

Gestart door axelvr, 27-05-2007 16:43:45

Vorige topic - Volgende topic

axelvr

hoi,

na een kleprevisie (520.000dkm) blijft men gas af en toe hangen,

het gebeurt als je bv. afremt voor een stoplicht en je laat je gas los zakt ie normaal netjes naar  beneden
maar nu blijft ie (af en toe) een beetje hangen , het is niet echt irritant maar ik wil het wel graag oplossen

ik heb de slang die naar de gasklep gaat er al afgehaald maar de gasklep werkt netjes en blijft niet echt hangen
en dat "ding" die aan het uiteinde van je gaskabel licht (met die veer erin, die je kabel terugtrekt zeg maar) die werkt ook prima ,

ik ben een beetje uit mijn ideeen maar het kon ook de gaskabel zijn die veroest is en die (lijkt) ook goed te werken...

heeft iemand nog ideeen wat het kan zijn??

gr,

Axel

Jeroentjuh

Maak de gasklep en de StationairToerenKlep eens schoon, wil ook wel eens helpen.....

pwassink

Of als dat niet helpt je complete vacuumgebeuren eens nalopen, kan ook tot wel 1500 rpm stationair geven ..
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

axelvr

aangezien de auto +/-2maanden geleden een kleprevisie heeft gehad zijn die al schoongemaakt...

ik heb ze nog wel even met een doekje schoongemaakt maar blijkt niet echt te helpen..

Ludo

een hoger toerental is zo goed als altijd een lekkage.

rody

alle luchtslangen nalopen.

slangen/leidingen bij turbo goed nazien.

axelvr

ik heb nu net alle slangen (zover ik weet ) nagekeken

ze lijken in orde , vanaf turbo is alles 100% aangesloten

alle overige slangen richting luchtinlaat nagekeken,

het viel me wel op dat het luchtfilter nogal fout geplaatst was en die was helemaal naar beneden gedrukt en hij waarscheinlijk niet helemaal vacuum was afgesloten , kan dit een oorzaak zijn?\

gr