Miss Vacuumtorenverkiezing

Gestart door Misha, 27-03-2007 15:12:17

Vorige topic - Volgende topic

thuur

Citaat van: pwassink op 27-03-2007 22:34:01
Da klopt niet ..

Horen idd een stel "keerring achtige" stofkapjes / afdichtingen bovenin te liggen ..

De mijne waren blauwig (let op .. ben wat kleurendoof)

Die op mijn GLE waren ook blauw, maar de V70 heeft ze echt niet. En aan het vuil te zien hebben ze er nooit gezeten.

Gr :eusa_think:

Misha

Uitslag:

Stofkapjes zitten in de vroegere modellen gemonteerd, de latere hebben ze niet meer.
De een heeft ze dus wel, de ander niet en dat klopt.

Het torentje wordt zo af en toe gebruikt, en is dus compleet gangbaar,en ook niet specifiek voor een 20v'er.

Boeiend :

De auto loopt ook prima stationair en start ok als je vergeet de stekker op de stationairmotor te zetten.
Hij loopt alleen wat hoger.

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Domaso

Citaat van: Misha op 27-03-2007 15:12:17
:eusa_boohoo:
Wilde vandaag de vacuumtoren vervangen door een goed, niet afgebroken exemplaar. Ik dus zo'n ding besteld, samen met o-ringetje.
Trek de motorkap open: verassing !
er zit een heel ander model, wat niet terug schijnt te komen in de Vadissen en Vida's..

:eusa_wall:

Het enige wat ik kan bedenken, is dat er met het inbouwen van LPi indertijd een bizar soort ruilspruitstuk is teruggekomen van een ander type of van een andere markt.

Hoe dan ook, kan iemand mij verder helpen ? De grijze is de nieuwe, goede en de zwarte is dus wat er in zat. Probleem is dat de zwarte een veel groter gat gebruikt dan de grijze...

http://home.planet.nl/~hofke079/Volvo/vt.jpg

Ik heb ook pas de vacuumtoren vernieuwd van mijn 850 GLT. Dealer had er twee besteld; wist niet welke
ik nodig had. Ik heb dus de grijze uit jouw foto, alleen de mijne is zwart. Part.nr.= 3528129
De dikke 90 graden pijp is bij mij ook gewoon open; komt een slang op + slangklem.
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!