startproblemen na olie verversen

Gestart door laminai, 26-12-2006 13:26:09

Vorige topic - Volgende topic

pwassink

Citaat van: thuur op 24-02-2007 00:13:49
Citaat van: Raoul op 23-02-2007 22:39:13
Het lijkt op verzopen.Maar na een nacht staan is de benzine toch wel aardig verdampt van de bougies zou je zeggen.

Wat ik dus op de Amerikaanse fora lees is dat het blok behoorlijk 'dicht' is waardoor de benzine amper verdampt.....

Gr ;)

Kan idd dagen duren .. en oh wat loopt tie als je hem al gestart krijgt ineens brak ..
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Raoul

Grappig,Hetee.Ikzelf werk ook bij de Wegenwacht en bij dergelijke startproblemen hoor je tijdens starten dat de motor compressieloos ronddraait.Net alsof de distributieriem is gebroken.Wanneer je 5 nieuwe bougies monteert gaat starten nog steeds moeizaam.Ik spreek mijn collega dan ook tegen,en vind het jammer dat hij de helpdesk van de Wegenwacht hierbij heeft genegeerd.Doorstarten,klein beetje gas,en na een minuut starten sluiten de kleppen beter en zal de motor aan gaan slaan.Remedie:Motor niet kortstondig starten en weer uitzetten.Dit topic is ook gestart met de opmerking na het verversen van de olie...

estategrijs

Heb het zelfde probleem gehad met 2 verschilende 850's, na het verplaatsen van garage naar parkeerplaats (30.m) zat er de volgende morgen geen muziek meer in .
Het eerste wat bij me opkwam was dat de distibutie riem gebroken was maar na demo van de plastic kap bleek dat de nokkenassen nog vrolijk meedraaiden.
Na lang doorstarten (beide automaat) en booster kwam er weer leven in het vooronder.
Mijn remedie is nu eerst warm "roffelen" en dan pas wegzetten. :eusa_whistle:

pwassink

Citaat van: estategrijs op 26-03-2007 21:21:35

Het eerste wat bij me opkwam was dat de distibutie riem gebroken was maar na demo van de plastic kap bleek dat de nokkenassen nog vrolijk meedraaiden.

K ben normaal geen azijnpisser eigenlijk, maar :

Als ik "de plastic kap verwijder" zitten daar bij alle volvo's die ik open zag  geen zichtbare nokkenassen onder ???
explain ?

Oh en om het ontopic te houden:

Kortdurende koude "loop" van de motor is ongeacht het merk of de europrijs/liter van je olie gewoon bar slecht voor een motor.  Net zoals onbelast "warmdraaien" in de wintermaanden etc.

De volvo 850 motoren zijn idd best gevoelig voor ja ik noem het gewoon verzuipen,  beter dus om bij "verzetten" even te genieten en een stukje door te rijden.  Olie verversen doe je ook met een door en door warme motor..

net zoals 
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

thuur

Ik denk dat hij de distri-kap bedoelt en oordeelt o.b.v. nokkenaspoelies :eusa_whistle:

Gr :angel: