Dealer onderhouden !! ??

Gestart door alexs70, 01-04-2007 19:17:11

Vorige topic - Volgende topic

FLA

Misschien even een tip: Of je nou wel of niet (naar jouw mening) bent belazerd, leg het aan de dealer voor en praat erover. En als je nou echt vindt dat je "een zaak" hebt kies dan een druk moment uit: bv aanstaande maandag tijdens een paasshow... veel mensen in de zaak.

alexs70

Jeroen ben je al wat wijzer geworden???

Turbobiker

Ik heb mijn boekje bij aankoop meteen in de oud-papierbak gekieperd... De laatste vijf handtekeningen en stempels leken net iets te veel op elkaar om met een bepaalde tussenperiode gezet te zijn ::)

(en verder is het net als met APK, het zegt niet al te veel over de staat van de auto...)
De Tussenpaus

@®-

Citaat van: FLA op 04-04-2007 19:50:34
Misschien even een tip: Of je nou wel of niet (naar jouw mening) bent belazerd, leg het aan de dealer voor en praat erover. En als je nou echt vindt dat je "een zaak" hebt kies dan een druk moment uit: bv aanstaande maandag tijdens een paasshow... veel mensen in de zaak.
Dat vindt ik helemaal een zielige manier om je gelijk te halen.
Als mensen dat bij mij in de zaak doen, pleur ik ze er gelijk uit en hoeven ze helemaal nooit meer terug te komen.
Als je gewoon een goed gesprek met elkaar voert kan je er best uit komen.

flap

Citaat van: @®- op 05-04-2007 09:17:26
Als mensen dat bij mij in de zaak doen, pleur ik ze er gelijk uit en hoeven ze helemaal nooit meer terug te komen.

Hier heb ik niet zoveel moeite mee.
Als je dat als ondernemer netjes oplost, kun je toch aangeven dat het beter is om op een minder druk moment even de tijd voor elkaar te nemen. Als de klant dat niet wil, dan zou ik er als omstander helemaal geen moeite mee hebben als hij eruit gezet wordt. Dan heb ik wel respect voor de dealer. Zet de de dealer  de klant ten overstaan van een volle showroom er zomaar uit, dan weet ik wel zeker dat ik er ook uit ga.

@®-

Citaat van: flap op 05-04-2007 10:05:20
Citaat van: @®- op 05-04-2007 09:17:26

Hier heb ik niet zoveel moeite mee.
Als je dat als ondernemer netjes oplost, kun je toch aangeven dat het beter is om op een minder druk moment even de tijd voor elkaar te nemen. Als de klant dat niet wil, dan zou ik er als omstander helemaal geen moeite mee hebben als hij eruit gezet wordt. Dan heb ik wel respect voor de dealer. Zet de de dealer  de klant ten overstaan van een volle showroom er zomaar uit, dan weet ik wel zeker dat ik er ook uit ga.
Uiteraard, maar je hebt genoeg mensen die zich niet kunnen behersen en beginnen gelijk te schreeuwen zonder eerst een gesprek te hebben en willen dan ook niet luisteren naar het verhaal van de dealer. Maar willen dus alleen maar hun eigen verhaal ten gehoren brengen.

flap

en als je in dat geval de rust kunt bewaren en duidelijk kunt maken dat je later de tijd voor hem/haar neemt, dan kun je bij mij niet meer stuk.
gaat hij/zij dan door en je kickt hem op straat, dan kun je bij mij ook niet meer stuk.

@®-

Citaat van: flap op 05-04-2007 10:10:07
en als je in dat geval de rust kunt bewaren en duidelijk kunt maken dat je later de tijd voor hem/haar neemt, dan kun je bij mij niet meer stuk.
gaat hij/zij dan door en je kickt hem op straat, dan kun je bij mij ook niet meer stuk.
Ik heb het al eens een paar keer gehad dat door een misverstand een klant een ontevreden gevoel had.

Wat ik doe is eerst even meeveren met de klant om de rust te krijgen en dan gewoon rustig praten.

Maar ik heb het ook eens gehad dat dat zelfs niet hielp en dat ik vervolgens allemaal dreigementen naar mijn hoofd geslingert kreeg, en dan ben ik klaar en hoeft er voor mij niet meer gepraat te worden.

En dreigementen van "dan rij ik 'm de showroom in" daar wordt ik helemaal warm van  :evil:

Maar een klant moet een dealer ook even de tijd gunnen om uit te zoeken wat er is.

alexs70

Begint het Jeron te warm onder evoeten te worden?
Werkt tenslote bij de genoemde dealer zou het en en ander via kilometerstand en kenteken uitzoeken.
Maar tot nu toe radio stilte

Jeroentjuh

Citaat van: alexs70 op 05-04-2007 22:21:01
Begint het Jeroen te warm onder evoeten te worden?
Werkt tenslote bij de genoemde dealer zou het en en ander via kilometerstand en kenteken uitzoeken.
Maar tot nu toe radio stilte

Beste Alex,

Het wordt mij niet te warm onder de voeten hoor, de meeste hier weten wel dat ik daar werk, ben ook niet de enigste Volvo monteur hier ;D Maar ik vind ook dat ik niet de persoon ben om dat allemaal uit te zoeken, ben er maar monteur, moet je maar contact opnemen met de dealer....

Maar voor zover ik weet heb die maar 3 beurten bij ons gehad, 135/150/160 beurt, hoe het onderhoud daarvoor geregeld was weet ik dus niet. Maar bij de beurten die bij ons zijn uitgevoerd is gewoon netjes alles vervangen.
Dus wil je alles precies weten moet je gewoon ff langs de dealer gaan en daar je verhaal doen, ik ga me er verder niet mee bemoeien......

MvG Jeroen

alexs70

Jeroen ik heb  30!!!! jaar volvo ervaring
Wat vervuild en zwart is hoef je mij niet uit te leggen
Maar wanneer het olie filter een roestvorming vertoont daar waar je het niet verwacht???
Luchtfilter als roet zo zwart!!!
bossen aan blaadjes takjes en zand  in het lucht filter
Dus kortom de intervallen voor het onderhoud staan beschreven en er is niemand die zegt goh laat ik eens onder het filter kijken met de wetenschap van een bosrijke ongeving??
Dat leg je toch niet uit??!!
Maar oke het is me duidelijk

alexs70

O ja als je je adres achterlaat wil ik het oliefilter wel opsturen en spreken we niet over een BEETJE roest!!!

Ludo

maak er eens foto's van.

rody

hmmm... vorige eigenaar had zeker hond en veel korte stukjes gereden naar bos om hond te laten rennen?

thuur

Dus je hebt de historie al opgevraagd bij de dealer?

Gr ::)