lekke krukas keering

Gestart door larfje, 08-05-2007 06:53:17

Vorige topic - Volgende topic

larfje

Heren,

Mijn S70 uit 1997 heeft een lekke krukas keering aan de bakzijde. Ik wil hem nog niet vervangen omdat de koppelings platen nog goed zijn. Echter om het lekken te beperken wil ik 15W40 gebruiken ipv de 5W40 die de garage er in stopt, is dit een goede tijdelijke oplossing?

Alvast bedankt,

Ben

reneetje

Citaat van: larfje op 08-05-2007 06:53:17
Heren,

Mijn S70 uit 1997 heeft een lekke krukas keering aan de bakzijde. Ik wil hem nog niet vervangen omdat de koppelings platen nog goed zijn. Echter om het lekken te beperken wil ik 15W40 gebruiken ipv de 5W40 die de garage er in stopt, is dit een goede tijdelijke oplossing?

Alvast bedankt,

Ben

Nee.

Vervangen is het enige wat afdoende helpt.

Je zou een flesje van dat leck stop erin kunnen kieperen , dat wil nog weleens even helpen, maar het blijft allemaal water naar de zee dragen....... :-\ ::)
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

Racingbrick

en het zal alleen maar erger worden.
Ooit bij mijn s70 van 2000 had ik al een lekke keerring bij 50.000 km. was nog garantie toen.
Wat ik niet begrijp, als er vanaf  de 850 1992 modellen de keerring kon lekraken, waarom heeft men dat dat jaaren later nog niet onder controle?
Ik vraag me af hoe dat tegenwoordig zit...

Thunderace

Mijn keerring lekt ook wat olie.
Ik heb besloten dat het bijvullen van de olie qua kosten verreweg het voordeligste is.
Want het vervangen van de keerring kost c.a. 600,- tot 800,-
(daar kan je een hoop olie voor kopen.....)
Als de koppeling aan de beurt is kan meteen de keerring vervangen worden.

Maar werkt een potje 'anti-lek' ook??
m.a.w. wordt het lekken dan tijdelijk minder??

Hebben jullie een merk wat goed aangeschreven staat, want volgens mij staat er bij Halfords en Brezan een arselaan aan merken.....

Ludo

Citaat van: Thunderace op 09-05-2007 09:05:02
Mijn keerring lekt ook wat olie.
Ik heb besloten dat het bijvullen van de olie qua kosten verreweg het voordeligste is.

is écht niet de voordeligste oplossing.
de lekkage word alsmaar groter.
een paar liter op 20-25km word op den duur geen uitzondering...

VELTMAN

als je een middel wilt gebruiken om het lekken te stoppen/verminderen dan raad ik je aan alleen iets van het merk FORTE te gebruiken (alleen te koop bij dealers). De rest is rotzooi

Thunderace

1 liter per 25km????
Dan is de parkeerplek toch soppig van de olie......

Zolang het een druppie per parkeerbeurt is, dan vind ik het prima.

Ik zal er eens een busje FORTE ingooien.

breakman

1l/25km is idd wel extreem veel maar ik heb ondervonden dat het wel exponentieel vermeerdert met de tijd en en ik was er ook geruster op als het gemaakt was wat dan ook gebeurt is voor 710 EUR incl. BTW