trilling in de 850 estate

Gestart door queen, 25-04-2007 20:40:22

Vorige topic - Volgende topic

queen

Al lange tijd heb ik bij het opschakelen dus gas geven en toeren maken van de 2 naar derde versnelling bij ong 2000 toeren trilling in de gehele. Lijkt alsof het motorblok losligt.
Onderste motorsteun bleek redelijk los te zitten alsof deze nooit goed was aangedraaid. Nadat dit was gebeurt bleef het probleem weliswaar iets minder.
Nu gaat de monteur ervan uit dat het om de rechter homokineet gaat.
Aangezien het dan om vervanging van de aandrijfassen en de homokineten gaat en dit een aardig kostenplaatje gaat worden vraag ik jullie of je er zeker van kan zijn dat dit het probleem is.
Overigen wielen zijn uitgelijnd, remklauwen niets mis mee. Wel merk ik als je experimenteert en je trekt in de derde versn. op dan rammeld er soms wat.
Er is al wel wat over geschreven maar ik zoek meer bevestiging omtrent de homokineet

rody

eerst alle motorsteunen checken.
hoor je ook geluiden bij bochten en afslaan links/rechts?

queen

Alle motorsteunen zijn nagelopen, en met bochten hoor ik geen vreemde dus geen geluiden.
Zit er wel mee want garage heeft het over aandrijfassen + homokineet ( li +re moet altijd volgens de deskundige) over ong 1300 euro dan nog arbeidsloon, daar wordt ik niet vrolijk van.

Joachim1

Aandrijfas of homokineet?
De auto zelf gaat ook shaken of hoor je alleen een geluid?
Bij optrekken en van versnelling veranderen wil nog wel eens wat speling merkbaar zijn,binenste homokineten mischien?

queen

Inderdaad de auto shaked in zijn totaliteit bij het accelereren van 2 de (ong 2000 toeren) naar 3 de versnelling en vanaf de 2500  in zijn 3, 4 en 5 geen trillingen meer.
Geen geluid waargenomen ook niet bij bochten.