Geen OBD l in 850?

Gestart door Jans Duiven, 07-04-2007 18:22:20

Vorige topic - Volgende topic

Jans Duiven

Mijn zwager heeft een half jaar geleden een Volvo 850 automaat gekocht op LPG uit 1995. Problemen (vanaf het begin) met het rijden op benzine deed mij onder de motorkap kijken.

Ik zag tot mijn stomme verbazing dat de hele OBD afwezig was! Wat zijn dit voor grappen?
Ook mist de voorverwarmingspijp en de aanvoerbuis naar het luchtfilter, die normaalgesproken aan de linkerzijde van de radiateur zit. 

Ik krijg dan gelijk het idee dat dit een auto is waar hij toch maar van af had moeten blijven.

Kenteken: LZ-HF-90 en er hangt nog een sticker achterop van Autopolar...  Het gedeelte van de site van rdw kentekens opvragen ligt er momenteel uit wegens onderhoud.

Hans

mehn

Citaat van: Hans Duiven op 07-04-2007 18:22:20
Mijn zwager heeft een half jaar geleden een Volvo 850 automaat gekocht op LPG uit 1995. Problemen (vanaf het begin) met het rijden op benzine deed mij onder de motorkap kijken.

Ik zag tot mijn stomme verbazing dat de hele OBD afwezig was! Wat zijn dit voor grappen?
Ook mist de voorverwarmingspijp en de aanvoerbuis naar het luchtfilter, die normaalgesproken aan de linkerzijde van de radiateur zit. 

Ik krijg dan gelijk het idee dat dit een auto is waar hij toch maar van af had moeten blijven.

Kenteken: LZ-HF-90 en er hangt nog een sticker achterop van Autopolar...  Het gedeelte van de site van rdw kentekens opvragen ligt er momenteel uit wegens onderhoud.

Hans

Waar zit de sigare(tte)naansteker, links of rechts?

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Jans Duiven

Sorry Mehn, maar je zit een beetje te zieken, toch?  ;D

Als je voor het blok staat, bedoel ik.

Hans (als je verder niets zinnigs te melden hebt, ga dan een paasei eten  ;D )

Jeroentjuh

Denk dat de auto al obd2 heeft, zit onder het muntenbakkie naast de aansteker ;D

mehn

Citaat van: Hans Duiven op 07-04-2007 18:31:48
Sorry Mehn, maar je zit een beetje te zieken, toch?  ;D

Neehoor, ik heb wel wat beters te doen...

Als je OBD 1 hebt zit de sigare(tte)naansteker aan de bestuurderskant. Heb je OBD 2 dan zit die aan de bijrijderskant omdat de stekker van de OBD 2 aan de bestuurderskant onder het muntenbakje zit.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD: