turbo druk probleem!?

Gestart door matRRR, 07-04-2007 21:24:34

Vorige topic - Volgende topic

matRRR

Hallo kenners, hier een wat gecompliceerd probleem: normaal wordt mijn turbodruk geregeld door de boostcontroller. Auto loopt hier al een hele tijd goed op, heeft echter nu een probleem dat ik ook al eens eerder ervaren heb. Plots trekt de auto slechter, en op de boostcontroller zie ik een constante druk van 0, ondanks vol gas!!! De analoge teller gaat tot ongeveer 0.8 bar, bij een 18 t!
855R black, manual, 18T, 395 cc injectors, CDA, big alu IC, rev. IC piping, 3"DP, remus catback, MTE custom software

matRRR

Om de verdenking naar de boostcontroller te verduidelijken heb ik de tcv gewoon weer volgens schema aangesloten, rood op compressorhuis, geel op wastegate, blauw al op aanzuigslang.  testen...... Precies hetzelfde probleem!!! Alleen kon ik dus niet de druk digitaal aflezen. Analoog toont hetzelfde beeld... Daarnaast lijkt het alsof de motor wat meer toeren draait stationair..heb zelf het gevoel dat het aan de tcv ligt, thermostaat is nieuw.  p.s. Een tijd geleden heb ik dit ook gehad, maar ging na een paar weken vanzelf voorbij, en heb alle connectoren al schoongemaakt zonder resultaat.....
855R black, manual, 18T, 395 cc injectors, CDA, big alu IC, rev. IC piping, 3"DP, remus catback, MTE custom software

matRRR

Motor start goed en loopt verder rustig op 5 cylinders. Wel een aantal weken geleden spontaan lambda sensor gaan branden, deze ging vanzelf weer uit. De temperatuurmeter staat verder altijd netjes op 3 uur, en er is niets veranderd tussendien..
Temperatuursensor,tcv,ecu? Ik weet het zo niet. Suggesties?

Ludo

Ronbroek

Ik denk dat het met een nieuwe lambdasensor is opgelost.

Mijn computer ging ook regelmatig in de noodloop met een half kapotte lambda.

Laatst had ik ook een keer geen turbodruk en vooral met halfgas hoorde je dat de motor een
te rijk mengsel kreeg.

Na nieuwe lambda loopt alles nu weer als een zonnetje.

854 T-5 AT 417. Rondom Koni geel en Intrax rood, Fasttech chip, K&N openluchtfilter