Import 850 estate/V70

Gestart door expeugeot, 14-02-2003 13:16:42

Vorige topic - Volgende topic

expeugeot

Ik ben van plan een 850 estate of V70 aan te schaffen, liefst al met G3 LPG en anders dit achteraf in te laten bouwen. Gezien het prijsverschil denk ik aan een duitse auto maar ik weet niet precies hoe de BPM afrekening ed werken.

Wie kan mij helpen?

Bas ???

Paco

Hoi Bas,

om te beginnen staan er op http://mobile.de ontzettend veel volvo's te koop voor zoals je zelf zal zegt hele aangename prijzen. Stond laatst een schade vrije V70 T5 voor 9500 euro met 130K op de teller.

Maargoed, als je eenmaal een auto hebt gevonden ga je dus inderdaad je bpm berekenen. Dan kan met behulp van de volgende calculator.

http://www.vwe.nl/import/bpm_calculator_afdracht_invoer.asp

Voer daar de datum in van eerste toelating in duitsland, en het consumentenbedrag in nederland (nieuwprijs in euro's dus).

Kruis personenauto's aan en je krijgt je BPM-bedrag te zien.

Succes!

Gert_T5

volgens mij kun je net zo goed een nederlandse auto kopen. Historie is beter te controleren en qua prijs (geen dealerprijzen) moet je in Duitsland zeer scherp inkopen aangezien er nogal wat BPM op zit. Heb zelf c70 geimporteerd maar ben achteraf eigenlijk net zo duur uit als in Ned. Wel meer keus en luxe in D.

s©ub@

Ligt er een beetje aan...

als je een eind van de grens afgaat zijn de auto's in duitsland toch aanzienlijk goedkoper dan in nederland...

dichtbij de grens gaan ze er ongeveer vanauit dat wij (de nederlanders) deze wagens wel gaan kopen en invoeren en is je gewin dus minimaal...

en vertrouw vooral niet alles wat je telefonisch word verteld... dadelijk rij je een dikke 800km (retour) voor jan met de korte achternaam  :-/
ik heb zo'n hekel aan bumperklevers,
... laatst zat er wéér één voor me!

Roy V70R

Citeervolgens mij kun je net zo goed een nederlandse auto kopen. Historie is beter te controleren en qua prijs (geen dealerprijzen) moet je in Duitsland zeer scherp inkopen aangezien er nogal wat BPM op zit. Heb zelf c70 geimporteerd maar ben achteraf eigenlijk net zo duur uit als in Ned. Wel meer keus en luxe in D.

Dan heb je het niet goed gedaan. :-/
Historie is in D net zo goed te herleiden als in nederland

greetz roy.
850 GLT - 855 T5 - V70R

marcelV70R

ik heb er een uit italie gehaald
dat was dan wel een 2.0 liter maar er zijn nu ook wel
originele 2.3 liter te krijgen.
ik weet nu een V70 T5 in milaan te staan van 1997 grijs metallic full options voor €11000
een beetje bpm erbij en je rijdt in een dikke auto voor leuk geld

Peth©oni

Wat is de site mpt5? ik ben op zoek naar een r geel en misschien is er in italie ook wat te vinden....

het klinkt als een goeie optie!! ;D

marcelV70R

www.autosupermarket.it
ik heb het ook wel eens geprobeerd maar kwam niet veel verder dan de home page.
ik kom door mijn werk regelmatig in italie en koop meestal een boek waar ze allemaal met foto in staan.(soort auto trader)
deze maand wel een paar T5r estate maar geen gele
kan zo gauw geen voorbeelden geven want dat boek ligt in mijn vrachtwagen,wist alleen die V70 uit mijn hoofd.
ik neem het boek maandagavond wel mee naar huis en dan zal ik je wat voorbeelden mailen

Guido_Smit

Sterker nog, historie is in Duitsland vaak nog beter te controleren dan bij ons. Alle voorgaande eigenaren moeten met naam en volledig adres op het kentekenbewijs staan.
Verkoper weet dan ook dat koper hier altijd navraag zou kunnen doen. Onderhoudsboekje is ook hetzelfde als bij ons.

Groeten: Guido.
Citeervolgens mij kun je net zo goed een nederlandse auto kopen. Historie is beter te controleren en qua prijs (geen dealerprijzen) moet je in Duitsland zeer scherp inkopen aangezien er nogal wat BPM op zit. Heb zelf c70 geimporteerd maar ben achteraf eigenlijk net zo duur uit als in Ned. Wel meer keus en luxe in D.

Dreamer2

Deze is wel aardig, is van een Belg. Maar ik vermoed dat het een EU-werknemer is. klik
U wordt bedankt, u kunt wel gaan....