garret

Gestart door nico1, 10-04-2007 12:05:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

nico1

wilde even weten welke garret ik moet nemen , ik weet dat het de 3071 serie is maar je hebt 3 soorten
GT3071R-WG Dual BB, 86AR, 90 Trim Turbine
GT3071R-WG Dual BB, 64AR, 84 Trim
Garrett GT3071R
ik heb een c70 t5 uit 1998
carbon blauw das mijn volvo nou

JCviggen

Ik heb vast weer wat gemist, maar wat wil je verder nog aan de motor gaan doen dan?

Het zijn geen "bolt-on" turbos, wat wil zeggen dat je eigenlijk al een hele hoop werk hebt gewoon om'm te laten passen, en zonder ondersteunende aanpassingen heb je er ook niks aan.

Blijf je bij de standaard drijfstangen, bv. En op welke manier wil je de auto gaan gebruiken? Afhankelijk van het gewenste piekvermogen ga je méér, tot héél erg veel turbo lag hebben en koppel verliezen onderin.

De eerste 2 turbos in je lijst, die met interne WG, zijn volgens mij T25 modellen qua inlaat van de turbine. Die passen niet op je spruitstuk. De T3 modellen passen ook niet zo, maar met een adapter of kleine aanpassing lukken die wel. Ik meen dat ATP wel een T3 model met interne WG heeft.

.86AR dan ga je onder de 4000-4500 heel weinig fut er in hebben.

Een standaard T3 GT3071R met .63 AR uitlaatbehuizing is de beste keuze. Misschien dat de GT2871R zoals Johann gebruikt een betere keuze is op de weg met de wat kleinere turbine.

Als je bij standaard drijfstangen blijft, denk ik dat op zo'n 1 à 1.1 bar deze GT turbos het wel leuk kunnen doen, maar dan bespaar je je even goed de moeite en het geld en hou je het bij een TD04H-19T.

Ik heb er een aftermarket turbo op zitten en de rotzooi die je tegen komt voor alles goed zit is echt niet te onderschatten.
Stage eleventy by backyard tuning


Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

M a r c

Laatste keer zei je dat je voor een 19T e.d. zou gaan.... vindt je het erg als ik niet meer helemaal kan volgen? Schijnbaar veranderen jouw plannen iedere maand...  ??? Tis zoals Jan zegt: als je niks aan de internals gaat doen dan kun je net zo goed een 19T nemen, die is daadwerkelijk bolt-on.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Eugene

Citaat van: JCviggen op 10-04-2007 12:34:04
Ik heb er een aftermarket turbo op zitten en de rotzooi die je tegen komt voor alles goed zit is echt niet te onderschatten.

Herinner je deze zin maar goed voordat je aan een Garrett of andere aftermarket turbo begint ;)


If it's not blown, it sucks...

emielC70

Mij is denk ik zelfs de enige die een T20 turbo gezien heeft. Worden alleen nog helemaal niet gebruikt. Met name omdat ze nog niet echt veel beter waren als de T19 maar toch  ;D

Eugene

Citaat van: emielC70 op 10-04-2007 13:43:48
Mij is denk ik zelfs de enige die een T20 turbo gezien heeft. Worden alleen nog helemaal niet gebruikt. Met name omdat ze nog niet echt veel beter waren als de T19 maar toch  ;D

???

If it's not blown, it sucks...

nico1

ik geloof dat lars deze ook heb toch?,  en die heeft veel pk's nu ,en dat nog zonder goeide intercooler.
en het is weer eens wat anders een garret dan een 19 t, wat iedereen al heeft.
wil misschien met een maat van me dit zelf allemaal gaan doen ook de drijfstangen, het hele pakket.
dat houd het ook spannend wat de resultaat dan zal wezen.
en wat minder kosten
carbon blauw das mijn volvo nou

Lindert Bogers

Als het goed gaat kost het minder, maar gaat het fout kost het zEEr veel........

nico1

gaat wel een half jaar project worden , komt om dat hij zelf een motor aan het bouwen is.  hij had over de drijf stangen en dan gelijk de kop ook verbouwen, dat kan tussen de 10 en 20 % op leveren, kijk en dan word het leuk.
carbon blauw das mijn volvo nou

M a r c

Toch zou ik een fatsoenlijke intercooler niet overslaan.... je laat anders veel 'makkelijke' pk's liggen en gaat (veel) pk's missen tijdens warme zomerdagen.... volgens mij wou Lars uiteindelijk wél een goede aluminium intercooler.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Johann

Met een grotere turbo heb je ook iets lagere IAT's en kom je met een standaard IC weer iets verder dan als je deze icm een 19T bijvoorbeeld zou gebruiken.

t5karel

Citaat van: M a r c op 11-04-2007 19:02:57
Toch zou ik een fatsoenlijke intercooler niet overslaan.... je laat anders veel 'makkelijke' pk's liggen en gaat (veel) pk's missen tijdens warme zomerdagen.... volgens mij wou Lars uiteindelijk wél een goede aluminium intercooler.
En volgens mij wordt het een lange hete zomer ;D.
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

nico1

laten we dat hopen, die hete zomer
marc natuurlijk gaan de intercooler niet vergeten,
ik wil dit project in stappen doen, voornamelijk om dat dit veel gaat kosten.
dus de eerste stap voor ons worden de drijfstangen, kost nog niet zoveel 500, toen ik dat zij tegen mijn maat zij hij dan doen we ook gelijk je kopbewerken, dus zodoende, dan langzaam door bouwen en zekers  SPAREN.
carbon blauw das mijn volvo nou

nico1

dus als ik het goed begrijp kan ik dus beter de 19 t nemen ,en dan de kop bewerken.
carbon blauw das mijn volvo nou

Eugene

Als geld geen probleem is dan altijd voor de Garrett en de supporting mods gaan.

Maar ik denk dat een 19t verreweg de beste fun/kosten verhouding heeft

If it's not blown, it sucks...