Pff wat was het heet, nu toch maar bijvullen vrees ik

Gestart door Racingbrick, 16-04-2007 09:37:21

Vorige topic - Volgende topic

RoVoR

Weet iemand een goeie in de buurt van Middelburg (Zeeland)

Chris

Ik denk dat ik er ook aan moet geloven. Stapte vanmiddag in de auto, en ik had echt het idee dat die airco lauwe lucht stond te blazen. Het koelde maar niet hard af terwijl de aanjager op 4 stond. Niet echt comfortabel met deze temperaturen.

Wateringen is wel goed als ik zo de reacties hier zie en het is een goede optie voor mij gezien ik in Den Haag werk. Ik ga mijn neus, of de neus van de roffel, daar maar eens laten zien :).

850blues

Citaat van: Racingbrick op 16-04-2007 16:40:47
Heeft elke vestiging van AU AC service? de dichtstbijzijnde voor mij is Kleve, t.o. de Kaufland....

De ATU in Arnhem wel. 'k Ben daar vandaag geweest en was - net als elmarconi -  77,- kwijt voor een servicebeurt van de airco. Helaas heb ik geen Stek-certificaat gekregen. Hadden het volgens mij te druk en de aircoman was al naar het vrouwtje toen ik de auto kwam ophalen...
Al met al scheelde het wel 60,- met de aircoboer waar ik eerder kwam. :-)

btw, ik zag op hun site (.de) dat ze als 'Angebote des Monats' een leuk prijsje rekenen voor het vervangen van de remvloeistof ;-)
(@ mods: of mag ik die kennis niet delen)
2016 => ....         | V70 2.5 10v classic '98 | 218dkm --> ....
2004 => 2016 | 854 2.5 10v '96                  | 118dkm --> 249dkm

thuur

Citaat van: 850blues op 02-05-2007 21:51:10
(@ mods: of mag ik die kennis niet delen)

Als je er geen commercieel belang bij hebt en niet op de man speelt mag je alles delen wat je wilt ;)

Gr ;D

Racingbrick

Vandaag even naar Sander Westra geweest, een van de weinige adressen waar men nog redelijke bedragen vraagt voor een vulling.
Leeggezogen, afgeperst, en geen lek.
Ja, op het eerste gezicht niet nee, toch is de vulling bij mijn wagen 6 maanden effectief.... dan weer de pomp aan uit.....
Sander kwam op het volgende middel, na de snuffelaar langs het systeem gehaald te hebben.... geen lek volgens de snuffelaar...
Leak Stop Pro, volgens Ludo ook het enige goede middel, en volgens Sander ook trouwens.
Hij heeft zelf een 850 10V met 700.000  :o :o met ECC en kent als geen ander hoe fijn de de R134a kan wegglippen..
Ook hij mocht dat ervaren en heeft vele middelen getest in zn eigen roffel.

De leak stop pro geeft ook nog eens een boost aan het systeem, de pomp werkt veel beter, en dat merk je, hij vroor de tent uit..
Op de heen weg heel lang op de A1 in de file gestaan, zonder AC uiteraard.
Zo heet het was op de heen weg, zo koud was het op de terugweg, hij is echt nog nooit zo koud geweest, hij vroor me bijna de wagen uit, ik wil nou niet zeggen dat ik ijspegels aan mn neus had, maar het scheelde niet veel.
Ik heb de ECC voor het eerst hoger moeten zetten, had ik nog nooit meegemaakt met een roffel.

Echt ongelofelijk hoeveel beter de AC nu werkt...
Nu nog hopen dat hij dicht blijft... het spul zou een jaar actief blijven en nog lekjes moeten blijven dichten gedurende die periode.

http://www.aircohelper.nl/tune_up.html

Ludo

Racingbrick

;D ;D ;D, jij bent ook altijd wakker, ook al begin je zo vroeg... :o
Hij vertelde mij 7ton, maar volgende keer ga ik wel effe naar de sleutels vragen en zelf kijken dat het idd zo is.
Wist ik veel dat hij die posting had gedaan... ::)

M a r c

Yep, ik heb het er ook inzitten en vandaag airco aan met de stand op 25 graden.... anders is het té koud  8)
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Racingbrick

Alle andere lekdichters zijn een waste of time, deze is de enige goede naar het schijnt...
Nu maar eens kijken hoe het zich gaat houden op termjn.
Ook in mijn nieuwe S70 toen, was het niet zo koud te krijgen, echt ongelofelijk...
De pomp doet gewoon veel meer...

elianmars

Citaat van: Racingbrick op 25-05-2007 19:02:20
Leeggezogen, afgeperst,

Het eerste is niet verkeerd. tweede is dan weer jammer....  :P

Mooi dat het zo goed is gegaan, Raymond! Je belde me vanavond al enthousiast op  ;D

Ik moet er toch ook maar eens aan geloven. Eerst maar de droger vervangen en dan de boel op lekken laten controleren. Ik kan uitwendig niks zien aan de verdamper, dus waag het er maar op. Heb (nog) geen zin om m'n dashboard er weer uit te gaan slopen, zolang niet zeker is of de verdamper eventueel lek is.

Racingbrick

elianmars

Citaat van: Racingbrick op 26-05-2007 08:55:13
Dus leak stop pro er in gooien.. ::)

Maar heeft dat zin, als de verdamper al lek zou zijn?

Ludo

Citaat van: elianmars op 26-05-2007 09:36:41

volgens mij wel, er zijn er meerdere die dit met succes gebruikt hebben.

Taranis

Het is geen wondermiddel, maar wel uitstel van executie. Ik heb er ook een jaar tevreden mee rondgereden. Ik ben alleen zo dom geweest om de R134a + olie te nemen wat volgens sommigen hier beter zou zijn voor de pomp. Geen goed idee als je verdamper lek is, je hebt nog nooit zo'n smerige vieze vette verdamper gezien. Ding zat (niet overdreven) voor meer dan 75% dicht toen ie eruit gehaald werd. Ik vond de luchtopbrengst de laatste paar weken ook al zo tegenvallen ::)

BenC70ES

Citaat van: Ludo op 26-05-2007 10:44:56

volgens mij wel, er zijn er meerdere die dit met succes gebruikt hebben.

Alleen als het systeem heel langzaam lekt, niet als je systeem op 4dgn leeg is zoals bij mij...
Uitwendig zie je niks aan de verdamper, tenzij je lekdetectie vloeistof de laatste keer had toegevoegd. Dan kan je het in sommige gevallen al met het blote oog zien. Bril en Uv lamp is pas echt duidelijk.

Ik zou eerst je systeem controleren en dan pas de droger vervangen als je weet dat alles dicht is anders kan je nadien weer een andere droger monteren.

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!