Fremax remmen, is dat iets????

Gestart door pimsam, 04-06-2007 13:50:12

Vorige topic - Volgende topic

pimsam

Ik zag op marktplaats de volgende advertentie. Het is me nog niet duidelijk of deze prijs ook geldt voor de 850 / x70. Het ziet er op zich niet slecht uit.

Marktplaatslink

elianmars

Dat zijn de Brembo Max schijven. Worden ook vaak op eBay.de aangeboden.

Ik heb er geen ervaring mee, trouwens.

Emiel

Ik wel, heb er bijna een jaar mee gereden. Was er erg over te spreken. Hele fijne schijven. Zwarte coating is wel met een paar keer remmen weg. Die remblokken heb ik geen ervaring mee.

850blues

Of het echt Brembo's zijn weet ik niet.

'k Heb daar mijn Brakemax schijven en 'sportblokken' gekocht en laten monteren. Kwamen uit een doos met daarop Fremax (made in Brazilie).
De blokken bleken achteraf standaard blokken te zijn (ferrodo 1485 correctie: Textar). Dus dat verhaal 'sport' met een korreltje zout nemen m.i.

Ben nog steeds te spreken over de schijven (Brakemax 280 mm) (nu +/- 30dkm). Blokken kunnen beter (geven veel stof)
Misschien dat je een combi kunt overwegen. Die schijven en dan bijv. met OMP blokken
Over die laatste hier al enkele positieve ervaringen gelezen (o.a. Enno).
8)
2016 => ....         | V70 2.5 10v classic '98 | 218dkm --> ....
2004 => 2016 | 854 2.5 10v '96                  | 118dkm --> 249dkm

@®-

Vandaag kwamen mijn bestelde remschijven van autopartsonline.nl binnen. Aangezien mijn huidige remschijven inmiddels al heel wat kilometers achter hun kiezen hadden (100k km met een automaat, vindt ik zelf niet slecht), had ik van de week maar die gegroefde schijven van hun besteld, leuke prijs voor een complete set. Wat de kwaliteit is, zal de toekomst moeten leren.

Citaat van: elianmars op 04-06-2007 22:10:54

Volgens mij lijken ze er alleen maar op, tenminste met een dronken oog  ;)

Het verschil moet ergens toch inzitten voor de prijs.

Eugene

Citaat van: @®- op 17-07-2007 21:08:11
Het verschil moet ergens toch inzitten voor de prijs.

Die BrakeMax van autopartsonline heb ik er 1,5 jaar onder gehad. In die 15.000 km hebben die een heel erg zwaar leven gehad (3 sets blokken overleefd). Ze zijn nauwelijks gesleten en nog hartstikke recht, zitten nu onder de C70.

Ze hebben me toen ~175 gekost, voor 2 schijven. (Onder het motto, als ze krom of versleten zijn koop ik wel wat fatsoenlijks) 

If it's not blown, it sucks...

Gunnar

Die brakemax, daarverwijzen ze naar voor 16" of voor 15" velgen. Moet ik dus controleren welke remklauw ik erop heb staan?
www.medusa-motorsports.be
winnoc@medusa-motorsports.com
+32488868381

t5karel

Citaat van: elianmars op 04-06-2007 22:10:54

Brembo Max heb ik er op [gehad] het remt beter dan standaard iig.Het zijn geen verkeerde schijven voor normaal gebruik,aangezien ze bij mij echt wel hun werk hebben gedaan blijven ze trillingsvrij en voelen nog steeds goed aan.Alleen toen MatRRR ze tot giga roken heeft gebracht piepen de blokken :evil:.En niet zo,n beetje ook hehehe ;D.Ik had ze in combi met Lucas blokken.Morgen gaan ze er af ivm  iets grotere remmen :eusa_dance:.
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

thuur

Citaat van: Gunnar op 18-07-2007 21:49:28
Die brakemax, daarverwijzen ze naar voor 16" of voor 15" velgen. Moet ik dus controleren welke remklauw ik erop heb staan?

Als je zelf niets hebt gedaan aan je remklauwen, heb je dezelfde als 99% van het 850/x70 wagenpark. Of je nu 15, 16, 17, 18 of 19" wielen hebt.

Ik denk dat je beter de grootte van je schijf kan opmeten....

Gr ;)

@®-

Ze zitten er sinds zondag op, en remmen doen ze nu al beter dan de originele schijven die er onder zaten (en dan moeten ze nog worden ingeremd).

Het geluid van het remmen valt me wel mee. Ik had verwacht dat door die groeven het remgeluid fors zou toenemen, niet dat ik dat een probleem zou hebben gevonden.

Ludo

Aangezien mijn huidige remschijven inmiddels al heel wat kilometers achter hun kiezen hadden (100k km met een automaat, ...

Citaat van: @®- op 24-07-2007 08:56:50
Ze zitten er sinds zondag op, en remmen doen ze nu al beter dan de originele schijven die er onder zaten ...

dit is een beetje appelen met peren vergelijken...

@®-

Citaat van: Ludo op 25-07-2007 02:59:28
Aangezien mijn huidige remschijven inmiddels al heel wat kilometers achter hun kiezen hadden (100k km met een automaat, ...

Citaat van: @®- op 24-07-2007 08:56:50
Ze zitten er sinds zondag op, en remmen doen ze nu al beter dan de originele schijven die er onder zaten ...

dit is een beetje appelen met peren vergelijken...

Weet ik wel, maar daarom is nog steeds voor mijn eerste gevoel dat ze lekkerder remmen. Die 100k kan ik je pas wat over 8 jaar wat over vertellen.

Daarbij komt nog dat de 850 niet de enige auto is waarmee ik rij, dus ik kan het ook vergelijken met andere auto's.