benzine en lpg

Gestart door lakkie, 22-04-2007 17:13:44

Vorige topic - Volgende topic

lakkie

Vorige week heb ik een 850 2.5i gekocht op lpg (geen g3).
mijn vraag is: hoe vaak of hoe lang moet ik op benzine rijden. Ik heb namelijk gehoord dat even op benzine rijden goed voor je motor is.

lakkie

FGG

Als 't goed is start je op benzine en, zeker tijdens de wintermaanden, kan 't maar zo 1 a 2 km rijden zijn voordat ie overschakelt op gas.
Ik rijd eigenlijk altijd op gas, heel af en toe, eens in de 4 a 5 weken of zo, rijd ik ff een ritje van een km 20 a 40 op benzine.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

hanszelf

Volgens mij hoef je helemaal niet op benzine te rijden. Dat was vroeger om te voorkomen dat onderdelen van je carburateur te lang zonder smering zaten.
Nu blijft het grootste deel van je benzinesysteem gewoon draaien als je op gas rijdt, en omdat je op benzine start wordt de rest van het systeem (injectoren) elke dag al even "doorgespoeld".

Hans
Tot voor kort: 854 2.5 10V AUT. '94
Necam LPG-injectie, Deltamil airco, Xenon

de boekhouder

Volgens mij kan het geen kwaad om af en toe even op benzine te rijden: het smering-verhaal geldt nl. niet alleen voor de carburateur ed. maar ook voor de kleppen.
Ik zou er niet zomaar vanuit gaan dat de motor bij starten lang genoeg op benzine rijdt voor het systeem overschakeld: die van mij lijkt nl. op gas te starten (zal wel niet zo zijn, maar schakeld zo snel over dat ik er dan nog niets eens mee gereden heb). Zo nu en dan dus even een paar km.'s op benzine is een goed idee, ook om te voorkomen dat sommige delen uitdrogen.
Wie rustig blijft in panieksituaties, is traag van begrip.
(dd.)

Domaso

En zorgen dat je altijd genoeg benzine in je tank hebt.
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

ewing

Ik rij 1x per maand ff een 80 snelwegkilometers op benzine....dat moet voldoende om het benzinesysteem levend te houden lijkt me zo.

Misha

Gewoon op gas rijden, krijgt ie niets van.
Alleen niet te lang met grote voorraden benzine blijven rijden: dat veroudert namelijk. Ook niet heel dramatisch, maar waarom zou je het doen
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

hanszelf

Citaat van: de boekhouder op 23-04-2007 09:55:17
Volgens mij kan het geen kwaad om af en toe even op benzine te rijden: het smering-verhaal geldt nl. niet alleen voor de carburateur ed. maar ook voor de kleppen.
Met Euro 95? Volgens mij smeert dat nauwelijks. Die carburateurs stonden echt helemaal droog bij rijden op benzine dus dat wat anders.
Ik zie echt het nut niet zo, maar kwaad kan het inderdaad niet om af en toe op benzine te rijden. Behalve dan voor je portemonnee  :P

Hans

Tot voor kort: 854 2.5 10V AUT. '94
Necam LPG-injectie, Deltamil airco, Xenon