Blijft bij lpg de carterventilatie langer schoon?

Gestart door ambunicht, 23-04-2007 16:07:15

Vorige topic - Volgende topic

ambunicht

Ben benieuwd of r verschil zit tussen vervuiling van de carterventilatie bij benzine en lpg gebruik.
Mijn vlamdover was helemaal schoon.Betekent dit dat dan ook de rest van de carterventilatie schoon is?

Ludo

mijn ervaring is dat de carterventilatie met lpg altijd schoon blijft.

ambunicht

Dank je wel Ludo,dat geeft de burger weer moet. ;D

GeertG

Volgens mij zijn er ook LPG rijders met andere ervaringen (zelfs in recente topics.....)  :eusa_think:
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

Ludo

Citaat van: GeertG op 23-04-2007 16:35:45
Volgens mij zijn er ook LPG rijders met andere ervaringen (zelfs in recente topics.....)  :eusa_think:

dat zou kunnen ja, bij achteraf lpg inbouw.
als je de carterventilatie meeneemt tegelijkertijd met de inbouw, hoef je het niet meer te doen achteraf.

GeertG

Denk dat je daar (gedeeltelijk) een punt hebt. Die van mij moet worden schoongemaakt (wat nog niet gebeurd is na inbouw een paar jaar geleden). Maar dan nog : volgens mij moet RRRRRamon 'm regelmatig schoonmaken.
(wijlen NBP V70R LPi)

mehn

Citaat van: GeertG op 23-04-2007 16:57:56
Maar dan nog : volgens mij moet RRRRRamon 'm regelmatig schoonmaken.

RRRRR_Ramon heeft m nog nooit schoongemaakt ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

GeertG

Euh..........vlamdover zei ik dus    :-X

Dus, carterventilatie slechts 1 keertje en dan niet meer ?  ::)

(wijlen NBP V70R LPi)

ambunicht

Wie wil er nou toch nog op benzine rijden?Gas is top en je kan er nog op koken ook! :eusa_clap:

timj

Hoi,

Nou...als je bijv. in het buitenland onverhoopt op benzine moet gaan rijden omdat er geen lpg pomp in de buurt is kan je een probleem hebben want je moet toch regelmatig op benzine rijden om de leiding soepel te houden.
Ik heb een 740 gehad waar volgens een ex volvo monteur de benzine leidingen van vergommden omdat de bestuurders nooit op bezine reden,dat was dus ook het geval bij mijn 740 omdat de vorige bestuurder NOOIT op benzine had gereden.

minimaal 1x per maand rijdt ik dan ook 100 km op benzine om dit bij te houden.

glenfiddich1983

Geldt dat voor G3 ook? Want dan start de auto altijd op benzine.

Niettemin blijft het altijd goed gebruik om regelmatig een stukje op benzine te rijden, deed dat met mijn vorige auto ook altijd. Of de vorige eigenaren van mijn huidige auto dat ook gedaan hebben weet ik natuurlijk niet :)
Hoofdauto: Volvo V70 2.4D (2010, Diesel, 207.000 km)
2e auto: Volvo 940 Turbo (1991, Benzine, 300.000 km)

NinaPaul

Motoren die op benzine starten hebben hier geen last van (ja alle G3 systemen in de volvo's waar men hier over praat, nee er zijn ook g3 systemen zoals LPDI en dergelijke deze starten op lpg)

Mijn carter ventilatie van de volvo's is niet vuil. Maar ik vervang dan ook regelmatig de olie en het filter tussen de "beurten" (850 bij 7.500km C70 bij 10.000km).
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

volvobug

Bij 300K km de carterventilatie er eens uit gehad en zo weer teruggezet op het blok. Zat niks in  :D
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

mastertje

Volg ons op www.project850.nl. Carbagerun 2013 --- Team 255 BLOG

michel500

In Theorie zou het geen verschil moeten maken hoe vol de carterventilatie komt te zitten  voor het verschil tussen rijden op LPG of benzine.
maar !
wel is het zo/ lijkt het erop dat olie van benzine wagens sneller vervuilt dan ij LPG wagens.
het gevolg is dan dat er dus viezere olie (met benzine residu vervuiling) in de carterventilatie terechtkomt.
V70 N T5 2001 automaat
hiervoor
850 20v 1996 LPG->V70RAWD 1997->V70 2.0T5 1997 LPI