probleem met radio SC901

Gestart door Denno, 23-04-2007 23:21:26

Vorige topic - Volgende topic

Denno

Hallo genieters,

Ben sinds kort in bezit van een V70R uit 98. :eusa_dance:
Ik heb alleen een klein probleempje met de radio. Het is een radio van
het type SC901 met dolby pro logic. Ik ben al een paar dagen aan het proberen maar op een of andere manier krijg ik het niet voor elkaar om de pro logic in te schakelen. ALs ik op mode knop druk krijg ik geen melding op mijn display>
Iemand een idee?? ???

Groeten Dennis

Jeroentjuh

Werk de dolby niet al1 op cd's?

Denno

Ja dat klopt maar als de cd speler aan staat gebeurt er ook niks.
Jij een idee, misschien doorgebrand ofzo? :(

FRANQ

moet je dan niet ook een cd hebben met dolby geluid?

een normale sterio cd geeft dat iig nooit, op mijn huisinstallatie in ieder geval niet.
"Vroeger was ik schizofreen, nu gaat het wel goed met ons"

ed

Werkt iets anders. Er zit een dolby processor in. Deze kan stereo omzetten in dolby surround. Bij mij stond dat standaard uit. Is niet om aan te horen.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Hen3

Heb je ook een dolby-speaker midden op je dashboard dan....  :eusa_whistle:
Dat heb je nl. nodig om dolby geluid uit je SC901 te halen!

Zo een dus:

HeZz

Ja die zal hij wel hebben want dat is standaard op een R uit '98....ik kan het weten ;)

Maar een antwoord op je probleem heb ik niet zal vanmiddag eens kijken of het mij wel lukt.
Looking 4 a V70N

viking_in_shorts

Een collega van mij had een C70 met navigatie. Vanwege het schermpje had hij dus geen dolby-luidspreker en kreeg hij dus ook niet de Dolby modus aan de praat.

Verder meen ik me te herinneren dat Radio alleen "normal" en "3-channel" kan, en CD / Casette alledrie de instellingen: "normal", "3channel" en "Dolby Prologic"

HeZz

De pro-logic werkt idd niet in de radio functie.
Bij mij deed hij het net wel op CD-3 en CD-6 (= iPod), tape weet ik niet want ik heb geen bandjes meer (en wie nog wel BTW).
Dus als je een cd speelt en op mode drukt zou je een melding Pro logic in je display moeten zien.

Greetz HeZz
Looking 4 a V70N

viking_in_shorts

Citaat van: HeZz op 24-04-2007 16:28:03
... want ik heb geen bandjes meer (en wie nog wel BTW). ...

Ik gebruik een bandje met koptelefoonaansluiting voor m'n iPod  :eusa_whistle:

Denno

Ik heb inderdaad de radio zoals op de foto's. Maar ik krijg de functie niet ingeschakeld. Ik heb niet zo,n verstand van electra. Is dit misschien doorgebrand of
valt dit te herstellen?? Ik zou het wel jammer vinden anders zit ik voor niks met zo'n lelijke box op mijn dash. :-\

HeZz

CiteerIk gebruik een bandje met koptelefoonaansluiting voor m'n iPod

Ik een blitzsafe  :P

@Denno ik zou het niet laten maken, ik zelf gebruik het nooit.
Het voegd niets toe aan normaal opgenomen muziek in mijn ogen.
Looking 4 a V70N

llinssen

idem, gebruik het maar zelden. Geeft wel leuk nog meer bas.
Peugeot 104 > 245 Van > 745 > 245 > 745 > 855 2.5 > 855 2.0 > C70conv 2.5LPT > 854 2.5 > 744 > V70 > C70 > XJ8> S500.

Hen3

Citaat van: Denno op 24-04-2007 22:37:42
Ik heb inderdaad de radio zoals op de foto's. Maar ik krijg de functie niet ingeschakeld. Ik heb niet zo,n verstand van electra. Is dit misschien doorgebrand of
valt dit te herstellen?? Ik zou het wel jammer vinden anders zit ik voor niks met zo'n lelijke box op mijn dash. :-\

Ik heb een SC901, maar zonder dolby speaker. Ik weet echter dat er ook een 'effect' knopje is. Je moet dan dacht ik de treble of bass knop uittrekken of zo. Heb je dat al eens geprobeerd?

llinssen

Citaat van: HeZz op 24-04-2007 16:28:03
De pro-logic werkt idd niet in de radio functie.
Greetz HeZz

Vreemd, bij mij wel.... (tenminste eerst gaat 3-ch aan, en nog een keer drukken gaat prologic aan).
Peugeot 104 > 245 Van > 745 > 245 > 745 > 855 2.5 > 855 2.0 > C70conv 2.5LPT > 854 2.5 > 744 > V70 > C70 > XJ8> S500.