Bijwerken roest achterklep

Gestart door Frank Selen, 27-05-2007 22:10:17

Vorige topic - Volgende topic

Frank Selen

De rondom het nummerbord bevond zich een rand van roestblaasjes. Tijd om het bij te werken.

Hier kun je zien hoe ik het klusje heb gedaan.
Groetjes, Frank

Flipjes 850 R

Ziet er weer erg netjes uit !! Leuk met een foto verslag. Je kentekenplaat zit toch wel gepopt ? Je zal niet de eerste zijn bij wie ze de platen even lenen..... De garage waar ik kom doet dat inmiddels bij elke auto die op de brug komt. Dit allemaal op verzoek van de  :police: :police: :police:
855 R Automaat Dark Olive Pearl

Frank Selen

Citaat van: Flipjes 850 R op 27-05-2007 22:19:37
Ziet er weer erg netjes uit !! Leuk met een foto verslag. Je kentekenplaat zit toch wel gepopt ? Je zal niet de eerste zijn bij wie ze de platen even lenen..... De garage waar ik kom doet dat inmiddels bij elke auto die op de brug komt. Dit allemaal op verzoek van de  :police: :police: :police:

Met het kwastje krijg je het niet echt strak, maar het grootste deel zit onder de plaat. Plaat zit idd gewoon met schroefjes vast...
Groetjes, Frank

thuur

Goed werk :eusa_clap:

Alleen behandel ik al mijn Estates tegen roest in de achterklep hoor ;D

Gr 8)

Frank Selen

Citaat van: thuur op 27-05-2007 22:29:51
.....al mijn Estates....

Heerlijk hè Thuur als je dat zo kunt zeggen!!

Waar roest -indien ze roest- de achterklep van de 850 estate vaak? Net als bij mij bij de nummmerplaat of bij de aansluiting van de ruit en plaatwerk? En spuit je ook in met holle-ruimtevloeistof? ML?
Groetjes, Frank

thuur

Citaat van: Frank Selen op 27-05-2007 22:49:49
Citaat van: thuur op 27-05-2007 22:29:51
.....al mijn Estates....

Heerlijk hè Thuur als je dat zo kunt zeggen!!

Waar roest -indien ze roest- de achterklep van de 850 estate vaak? Net als bij mij bij de nummmerplaat of bij de aansluiting van de ruit en plaatwerk? En spuit je ook in met holle-ruimtevloeistof? ML?

Jahaa! Inmiddels de 3e 850 gedaan (ook al staat er V70 achterop :eusa_shhh:)

Ze roesten allemaal vroeg of laat langs de rand bij die rubberen strip onder de achterruit idd, maar ook onderaan de zijkanten op de lasnaden. De rechterkant eerst. Ik gebruik uiteraard ML 8)

Verder overal waar het schuurt en water blijft staan. Zoals een slecht gemonteerde kentekenplaathouder :-X ;), onderlangs bij de dorpels (meestal bij de voorkant) en spatlappen zonder doorzichtige beschermstickers. Dan is er nog het rubber van het open dak. Hierin zit (vergelijkbaar als met de strip op de achterklep) een ijzeren richel voor de vorm, deze gaat ooit bobbelen en roesten.Tenslotte kun je roest verwachten bij slecht herstelde schades.

Volgens mij gaan de Estate's ook ooit nog eens roesten onder de grote zij-achterramen. Hier staat altijd water in na een bui of wasbeurt, en dat blijft er verdorie lang in staan :-\

Het is toch een afstammeling van de 200-serie, die dezelfde zwakke plekken heeft ;)

Gr 8)