Overschakelen gaat niet snel genoeg?

Gestart door fbm, 07-05-2007 09:12:19

Vorige topic - Volgende topic

fbm

Laatst me pa laten rijden (zelf heeft hij veel aan autoraces gedaan) en heeft mij het side flip trugschakelen uitgelegt maar ik kon hier niet mee overweg in tegenstelling tot de Punto waar dat wel soepel gaat. Heb wel bredere pedalen hier voor gemonteerd zodat ze dichter bij elkaar zitten.
Hem dus laten rijden (hij was wel onder de indruk van wat de 850 kon! :eusa_dance:), maar side flip terugschakelen ging hem ook niet lekker af :'(
Volgens hem blijft het gas telang open en moet je wachten met de koppeling op te laten komen. Dus kom je niet lekker uit voor de bocht. Ook met gewoon schakelen als je wat vlotter wil rijden gaat het schakelen wat traag :'( Hebben meer hier last van? of kan je wel met een 850 side flip schakelen?

Zelf al gekeken, de gas kabel geeft verder geen weerstand.

elmarconi

--
Autogas Inside . . .

Johann

Pedalen staan een beetje ver uit elkaar voor side flippen. Daarbij moet je ook idd even wennen aan de snelheid waarmee e.a. kan en hoe ver je 't pedaal moet wegtrappen, de standaard turbo motoren reageren ook een beetje traag in het eerste deel van de pedaal slag.

Kijk even het stangetje na welke tussen de gasklep en de kabelrol zit. Zet deze in de WD40 of een beter smeermiddel, deze stang wil wel eens een beetje stroef z'n werk doen en de toerenval vertragen.

Vervolgens veel oefenen.

fbm

Citaat van: Johann op 07-05-2007 09:32:23
en de toerenval vertragen.

Daar zal ik eerst even naar kijken en inspuiten met WD/40!

Pedalen zijn verbreedt en ik kan er goed bij, maar het moet dus wel lukken met een 850?
Neem aan dat jullie (Johann / Elmarconi) zelf op het de baan dit ook doen?

En het blijft natuurlijk veel oefenen!

thuur

Kijk ook even in het topic 'Toerental blijft hangen'.

De ene 850 doet het wat langer dan de andere. Je zou nog wat kunnen spelen met de aansluiting van de vacuumtank en de leidingen die daar naar toe lopen. Afdoppen oid.

En zoals Johann zegt: zorgen dat het stangetje en de gasrol soepel kunnen bewegen en goed afgesteld staan (rol en gasklepbediening beiden tegen de aanslag, dan het stangetje op maat zetten.

Gr ;)