Motor Steunen

Gestart door Jak, 30-04-2007 14:22:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jak

Hi,

Motor steunen, er wordt veel over de bovenste gesproken..
Maar hoe zit het met de onderste ?

1) waar zitten ze. (heb je een plaatje ?)
2) moet daar na 270 dkm ook eens wat aangebeuren?
3) welke kan je zelf vervangen ?

Probleempje is het wat schokkerig rijden bij gas geven en loslaten. Heb het idee dat t blok kantelt.

Groet, Jak
Estate `95, 25i-10V, 350k, -3 dB

pwassink

#1
Jak,

Als je achter t rechtervoorwiel kijkt (even demonteren is t makkelijkste) zit daar een klepje, met een kunstof moer wordt dat op zijn plek gehouden zo uit t hoofd.. moer los, klepje open en ziedaar je rechter onderste motorsteun, en die kon wel es stuk zijn na die km's

Die steun is vrij simpel te vervangen en t onderdeel kost bij de dealer ca 70 eur (ook zo uit t hoofd  :eusa_think: )

Deze kan Idd naast de bovenste ook de oorzaak zijn van "bonk-geluiden" uit t vooronder.
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Jak

Thanks,

Ik ga er naar kijken.

Zij er nog meer steunen?
Ik herinner me iets gezien te hebben aan de voorkant, een stang met een rubber bus aan het einde, tussen motor en frame, ter hoogte van de versnellingsbak.

Jak
Estate `95, 25i-10V, 350k, -3 dB

pwassink

Citaat van: Jak op 30-04-2007 14:36:47
Thanks,

Ik ga er naar kijken.

Zij er nog meer steunen?
Ik herinner me iets gezien te hebben aan de voorkant, een stang met een rubber bus aan het einde, tussen motor en frame, ter hoogte van de versnellingsbak.

Jak

Hij zit uiteraard op meer plaatsen vast ..

Al die paardekrachten moeten ergens mee vastgehouden worden !  :eusa_whistle:

Die andere heb ik nog niet hoeven vervangen, maar als je hem even naloopt kom je die ook tegen. Meende dat die ophanging aan die kant hydraulisch was en minder vaak stukging.

Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Ludo

Citaat van: Jak op 30-04-2007 14:36:47
Zijn er nog meer steunen? 

hier zie je duidelijk waar ze zitten.


Jak

OKeej  ;D

Het lijkt erop dat de (bekende) bovenste en die bij het R-voorwiel de meeste aandacht verdienen dus?

Wat ik niet meer kan vinden (werkt de zoek functie nog wel?) is hoe je die bovenste verving. Iets met twee platen en een bout, maar iemand had nog een beter idee....Weet iemand de link nog?

De bovenste motorsteun zit ook via een holle beugel met een rubber aan het chassis vast. Moet dat rubber ook vervangen worden ??

Jak
Estate `95, 25i-10V, 350k, -3 dB

thuur

Citaat van: gw850 op 30-04-2007 17:20:03
Klopt het dat de steun bij het rechter wiel er in verschillende type's is? Ik had er 1 besteld maar die blijkt niet te passen. Wel op het blok maar niet op het subframe, gaten zitten anders.

Yep, daar is een lijstje van. Volgens mij gaat het op 'kleurnummer'. Er zit nl. een gekleurde streep op de steun. Er zit niet alleen verschil in stugheid maar ook in de boutgaten.

Hoe heb je de steun besteld?


Gr ;)