Huidige remschijven en blokken moeten vervangen worden (850-T5 uit 1993)

Gestart door Pjot, 29-12-2007 09:43:08

Vorige topic - Volgende topic

Pjot

Hallo allemaal,

Mijn huidige schijven onder mijn 850 T5 zijn aan vervanging toe. De schijven hebben aan de buitenkant een roestlaag van bijna 1 cm. (Ik heb foto's alleen lukt het mij niet om deze te plaatsen) Verder zegt de garage dat de schijven ook al dun aan het worden zijn. Kortom, toe aan vervanging.

Nu de vragen aan jullie (ik ben niet van plan remmen te tunen, het liefst ga ik verder met origineel spul)

1. Welk(e) merk(en) komen in aanmerking?
2. Waar kan ik deze het beste aanschaffen?
3. Is het verstandig ook de remschoentjes direct te vervangen?

Graag jullie reactie!

Misha

Citaat van: Pjot op 29-12-2007 09:43:08
..ik ben niet van plan remmen te tunen, het liefst ga ik verder met origineel spul..
Dan snap ik je vraag niet ?
Gewoon bij de dealer een set schijven met blokken halen.. Beetje lullen levert korting op.

Origineel is van Ate, volgens mij.
Schoentjes hebben we alleen nog maar in de achterremschijven zitten voor de handrem, je bedoelt wellicht blokken: bij nieuwe schijven altijd nieuwe blokken, zijn ook de kosten niet.

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Racingbrick

Dan ben je een van de weinigen met een T5 die de standaard remmen er op wilt houden..
Ik heel zeker niet, de komend maanden gaan er Brakemaxen onder komen, voor en achter...

Kijk eens op marktplaats, die zaak in Ermelo heeft een aardige aanbieding wbt de sportremmen.

Zoek ook eens op Brakemax hier op het forum..

Eugene

Als je de remmen niet wil tunen, waarom dat wel een nieuw topic openen in het tuningsdeel ?

Er is al zóóóóó veel over geschreven

If it's not blown, it sucks...

KMvrtr

Citaat van: Racingbrick op 29-12-2007 13:16:42
Kijk eens op marktplaats, die zaak in Ermelo heeft een aardige aanbieding wbt de sportremmen.

zoek ik nou zo slecht? Ik kan geen zaak in Ermelo vinden. Heb je een linkje, of hoe heet ie?

Bas850

"to finish first, you first have to finish"

Flipjes 850 R

Nog geen €150,- voor een complete set schijven en blokken voor de vooras  :eusa_think: Is heel weinig volgens mij.
Of denk ik nu erg "klisjee" over prijs/kwaliteit verhouding ??? ( of ben ik gewoon compleet niet goed op de hoogte van de prijzen van deze onderdelen ? )
855 R Automaat Dark Olive Pearl

Misha

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

VolvoDeMio

Heb ze voor mijn tdi via internet gekocht bij een bedrijf met een naam die een samenstelling is van een soort rund en hele hoge heuvels.

Let op prijzen zijn excl. BTW!!

Behoorlijk wat kilometers met belading door de pyreneen gereden, geen rare grappen.

mehn

Citaat van: Flipjes 850 R op 08-01-2008 16:55:41
Nog geen €150,- voor een complete set schijven en blokken voor de vooras  :eusa_think: Is heel weinig volgens mij.

Daar krijg je zelfs Volvo onderdelen voor als je weet waar je moet zijn ;D

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Flipjes 850 R

Citaat van: Misha op 08-01-2008 17:10:14
Alle waar naar zijn geld..

Ik heb geen idee van "normale" prijzen , ik stel geen extreme eisen, moet wel goed zijn uiteraard.

Citaat van: mehn op 08-01-2008 17:28:49

Waar en hoe ???  ;)
855 R Automaat Dark Olive Pearl

mehn

Citaat van: Flipjes 850 R op 08-01-2008 17:28:54
Citaat van: mehn op 08-01-2008 17:28:49

Waar en hoe ???  ;)

HIER bijvoorbeeld. Is een Duitse Volvo dealer, niet verder vertellen ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD: