Wie herkent dit : rem heel af en toe stug/vast

Gestart door Misha, 19-03-2007 17:38:58

Vorige topic - Volgende topic

Misha

Wie herkent het volgende: sinds ik de auto heb (een jaar of 3 a 4 nu) heb ik -en dan ook meestal op het zelfde stukje weg- dat de rem niet goed aangrijpt: net of de blokjes voor niet goed aangedrukt kunnen worden. Veel kracht nodig. Elke volgende beweging gaat weer prima.
Er is al een keer naar gekeken, maar er is niets ergs aan de hand. Het is ook geen fading of zo, want de keren direkt erna (wat je dan natuurlijk probeert) is er niets aan de hand en remt de auto prima

En het is altijd precies na 2 verkeersheuvels, in een bochtje naar rechts voor de rotonde inremmen..
???
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Misha

Gelukkig herkende 1 persoon het wel ;D

het is de remkrachtverdeler, die in specifieke manouvres soms even moeite heeft met snelheidsverschil en een specifieke lastwissel. Vandaar dat het ook altijd in het zelfde bochtje gebeurt, en daarbuiten niet.

Voelt ook idd een beetje als een abs-actie, en als je door blijft stampen remt de auto ook wel.

Dus: opgelost.

thuur

Mooi dat het iig verklaard is!

Is er een modifcatie op gekomen, helpt vervanging door een nieuwe of is er niets aan te doen?

Gr ;)

Misha

Citaat van: thuur op 21-05-2007 22:42:21
Mooi dat het iig verklaard is!

Is er een modifcatie op gekomen, helpt vervanging door een nieuwe of is er niets aan te doen?

Gr ;)

Het werd beschreven als iets typisch voor de S70..
En het is ook geen echte fout, als je de pedaal gewoon doordrukt wat 99% van de mensen doet igv paniek, remt de auto gewoon.

Het was dan ook zo bizar omdat het constant op het zelfde rem-stukje voorkomt, het was net of de auto een idee had van waar hij reed.

Racingbrick

hmm, dat ken ik wel,140000 in een s70 uit 2000 gereden, ik d8 dat het de ABS was.
Ik moet wel zeggen dat een S40 oud model nog meer van dat effect had voor mijn gevoel...

Snellebaksteen

Citaat van: Misha op 21-05-2007 22:50:00

Het werd beschreven als iets typisch voor de S70..

Aha, 1 van de 1800 " betere" punten......
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.