Kanniet overschakelen op benzine???

Gestart door irwinroks, 01-02-2007 00:08:59

Vorige topic - Volgende topic

irwinroks

Hallo.

Ben sinds een dikke week de trotse eigenaar van een 2.5 glt uit 92 ;D. op lpg.
Afgelopen week ben ik zonder gas komen te staan aangezien mijn metertje het niet doet op gas. ik dacht dat het geen probleem was, maar dat werd het dus wel. Ik kan hem niet handmatig overschakelen op benzine met het knopje op mijn dashboard. dacht dus dat hij dat wel automatisch zal doen als het gas op was, gebeurt dus beiden niet.. Weet nog niet precies wat voor soort systeem ik heb  :eusa_doh: maar ben daar wel mee bezig. de 850 start mooi op benzine, om vervolgens na een seconde over te schakelen op gas, het lampje op de betreffende "lpg schakelaar" schakelt dan van rood (benzine) naar groen (gas). is er iemand bekent met dit probleem en wat kan ik hier aan doen ? ???
Er is gewoon niets beters in mijn ogen.. Of ben ik nu naief ;)

Ludo

als je start, en het ledje gaat naar groen kun je toch op het knopje drukken om terug naar benzine te schakelen.

-D©©©L-

Citaat van: Ludo op 01-02-2007 06:40:07
als je start, en het ledje gaat naar groen kun je toch op het knopje drukken om terug naar benzine te schakelen.

Heb er ff kort naar gekeken op het vliegveld. Nee, dat overschakelen gaat handmatig dus niet.
Hij start wel op benzine, maar gaat dan na 2 sec over op gas.
Het ledje gaat dan ook netjes van rood naar groen.

Het is een vierkante, wat naar voren staande knop met de tekst:

*L*
LPG
G

* is ledje

Misschien kan irwin een paar foto tjes plaatsen van Verdamper, tank en stuur unit.

Ludo

is een Vialle AMS.
heb je de zekeringen gecontroleerd?, ook de zwevende zekering?.

Snellebaksteen

Dat is ook mijn suggestie, heb ik ook gehad, het is een 7.5 amp zekering ergens onder de motorkap. (bij mij zat ie rechts naast het koelwaterreservoir)
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

AntonioMontana

Citaat van: Snellebaksteen op 01-02-2007 16:10:15
Dat is ook mijn suggestie, heb ik ook gehad, het is een 7.5 amp zekering ergens onder de motorkap. (bij mij zat ie rechts naast het koelwaterreservoir)
Hier zitten ze bij mij ook, moesten bij mij allebei vervangen worden met een soortgelijk probleem.

irwinroks

Bedankt voor de reacties, ik ga eens een aantal dingen proberen.

irwinroks

Nu ik weer een tijdje verder ben en me roffel kapot op de oprit staat, ben ik weer naar het probleem gaan zoeken van het niet kunnen overschakelen op gas. heb de "zwevende" zekering na gekeken maar die is nog heel. zat toen te denen aan 1 of ander kapot realais maar die kan ik bij de 850 niet vinden. iemand nog suggesties.

Ludo

Citaat van: irwinroks op 01-05-2007 16:37:07
iemand nog suggesties.

na 3 maanden nog niet opgelost?.
woon je in de rimboe ergens, of hebben de gasboeren het bij jouw in de buurt zó druk?.

irwinroks

ben een beetje lui daarin geweest jah :P had zoiets van hij liep mooi op gas dus had er geen haast achter gezet. en idd ik woon zowat in de rimboe :d

Snellebaksteen

Zoek dan maar eens op Relais 103, of bel gelijk naar Claudia ;D
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.