850 T-5R CY | V60D

Gestart door )()()sT, 03-05-2007 16:52:15

Vorige topic - Volgende topic

)()()sT

bassie81

Citaat van: )()()sT op 13-06-2011 21:09:12

Ik was laatst bij de 850 op zoek naar de bobine, vandaag heb ik hem gevonden nadat ik van Armin een K&N inleg filter in ontvangst mocht nemen  8)

;D ;D

mehn

Ik zou wel een beetje uitkijken met Start Pilot  :eusa_shifty:

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

arjenT5R

Citaat van: mehn op 14-06-2011 19:21:44
Ik zou wel een beetje uitkijken met Start Pilot  :eusa_shifty:

hahahha daar gaat z'n weelderige bos krullen  ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

)()()sT

Vanmorgen heb ik de motor & toebehoren opgehaald en betaald.

Ik voel me een stuk lichter nu  :eusa_eh:

;D

@®-

Citaat van: )()()sT op 15-06-2011 12:13:51

;D
Heb je dat krat dan niet opgetilt, die was volgens mij best zwaar.

:evil:

)()()sT

Jemig ja, erin met 3 man was het zwaarst; eruit konden we hem iets kantelen en gelukkig is mijn vader nog steeds een stevige beer  ;D

hathü

En nu snel aan de slag met de R. Je wilt niet weten hoe snel een auto in verval raakt als hij langdurig op een grasveld staat.

Chris

Citaat van: )()()sT op 15-06-2011 12:13:51

;D

Nou, gefeliciteerd dan maar! Ik hoop dat de R snel weer rijdt.

R o b

Citaat van: RATFINK op 13-06-2011 21:22:32
Rare vlek bij je benzineklep of is het je kale kop  ;D

:eusa_shifty:

;D

jrkalf

Mooie beslissing Joost. Er is niets mooiers dan een mooie nieuwe roffel onder de motorkap.
Tips van flip:

• haal die bobine eens heel snel uit je luchtfilter huis. Als je ooit langs de kant van de weg stil staat en een anwb monteur knalt er wat ethanol bij in de lucht inlaat, dan hoor je een hele grote knal en dan is het feest over. <tip van Dirk>
  • bezuinig niet op je koelwater en olie slangen. Controleer ze grondig en bij twijfel vervangen. Het is zo zonde om een nieuwe motor in puin te rijden door een slechte slang.
  • nieuwe motor, dus vervang als je slim bent ook gelijk je bougiekabels, verdeler en rotor nieuw er op. ( puntje wat ik niet gedaan heb, moet ik nog doen... En ik weet het: er is niets zo permanent als tijdelijk het oude er op zetten)
  • Nieuwe bougies, dat spreekt voor zichzelf
  • Als je motorrubbers aan vervanging toe zijn, neem ze gelijk mee.
  • Indien je LPi hebt, eerste 2000km even op benzine roffelen
  • Niet verbaasd zijn als je na 15.000km nog geen druppeltje olie kwijt bent ;D
  • Rij er een paar honderd kilometer mee zodat je weet dat de ECU voldoende tijd heeft gehad om alles af te stellen met de lambda en de LMM. Rij dan even langs een tuner in de buurt en doe een AFR test om zeker te weten dat alles goed is.
shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.

maruska

Citaat van: jrkalf op 17-06-2011 10:21:29
Mooie beslissing Joost. Er is niets mooiers dan een mooie nieuwe roffel onder de motorkap.
Tips van flip:

..
    • bezuinig niet op je koelwater en olie slangen. Controleer ze grondig en bij twijfel vervangen. Het is zo zonde om een nieuwe motor in puin te rijden door een slechte slang.
    ..
Jelle, heb jij die achterop je blok al gedaan ? ;D
Gelukkig waren we er toen die van jou er net inlag, bijtijds bij met de lekkage ^^
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

jrkalf

Citaat van: maruska op 17-06-2011 16:53:50
Citaat van: jrkalf op 17-06-2011 10:21:29
Tips van flip:

..
    ..
Jelle, heb jij die achterop je blok al gedaan ? ;D
Gelukkig waren we er toen die van jou er net inlag, bijtijds bij met de lekkage ^^
Na onze controle afgelopen vrijdag en afgelopen zondag door ArjenT5R, Dirk342, Ulkeman, DCCCL, Azirafl, SNIX en vele anderen ben ik vandaag ook nog even bij de garagist langs geweest. Hij pakt het ogenschijnlijke probleem met de Onderste radiateurslang even op. Er wordt een nieuwe besteld.

Maar terug on-topic. Dit is Joost z'n kanaaltje.
en ja, zojuist de roto, verdeler besteld. Kabels zijn een jaartje oud, dus die kunnen nog wel even.
shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.

)()()sT

Ontsteking is net 2 jaar, voor de rest wordt ter plekke bekeken wat de staat van delen als motorsteunen etc. is aangezien je er goed bijkomt als de motor eruit is.
De radiateur die ik ook maar nieuw had besteld gaat er ook in, en samen met de motor heb ik alle pakkingen, ringen en waterslangen erbij dus het wordt een "extreme make-over" ;D

Een stilleven ter afsluiting...

8)

Vulk

Nog even en je ziet hem niet meer staan.