850 T-5R CY | V60D

Gestart door )()()sT, 03-05-2007 16:52:15

Vorige topic - Volgende topic

elianmars

Weet je zeker dat er geen dieselblok in gelepeld is?  :eusa_shifty:

)()()sT

UserID6342

Citaat van: Ludo op 15-03-2012 17:33:53
Dit klinkt toch niet als een tikkende klepstoter. ???
Het is meer een ratel.
Na het geluid gehoord te hebben zou ik ook niet zo maar uitgaan van een ralle klepstoter.  Is veels te 'mechanisch' het geluid zo.

)()()sT

Koud hoor je niks, en het is niet van onderen te horen. Dus mijn vrees dat ik ook bij de drijfstangen club zou horen is ongegrond. Ludo had een tik ook bij koude start die na een paar dagen minder/weg was.

Eugène heeft eens gehad dat een gereviseerd blok dit ook had (van Lars). Daar was teveel vloeibare pakking gebruikt bij montage van het kleppendeksel waardoor er dus een restrictie zat in een oliekanaal naar een stoter.

Ik wacht actie/reactie van de dealer even af, maar ik word hier wel naar van. Heb een vermogen in dat hok gestoken en nu nog dit gekloot. Zo durf ik ook niet naar Fasttech te gaan ::)

grijzev70tdi

Citaat van: )()()sT op 15-03-2012 19:06:11

Eugène heeft eens gehad dat een gereviseerd blok dit ook had (van Lars). Daar was teveel vloeibare pakking gebruikt bij montage van het kleppendeksel waardoor er dus een restrictie zat in een oliekanaal naar een stoter.

Klopt, dat hebben wij ook wel eens meegemaakt met een 960 (zelfde blok in prencipe volgens mij). Olie kanalen vrij gemaakt en het klonk al beter. Weg was het niet, want hij bleek ook een kapot drijfstanglager te hebben...
Grolsch, het klinkt al lekkerder

)()()sT

Ik heb ook pb-contact met MikeyQR. Hij heeft ook een nieuw (inmiddels natuurlijk niet meer) blok. Toen hij de auto kocht had hij ook een tik bij cilinder 5 en het klonk volgens hem hetzelfde. Hij heeft de stoters vervangen en het was weg.
Niettemin vind ik het erg vreemd dat de nieuwe motoren dit soort ge-eikel hebben. Is het wel een goeie keuze geweest begin je je dan af te vragen.

Afijn, we gaan het zien.

M a r c

Moeilijk om te beoordelen vanaf een filmpje en een paar pc-speakers.....  maar als het een kromme drijfstang is dan hoor je het meteen vanaf dat de motor loopt.

Dit zou een klepstoter kunnen zijn.... Maar dan zou ie dit ook vanaf koud moeten doen en jij zegt dat ie het pas gaat doen als ie warm is? De auto rookt verder niet? Is de wagen getuned?

Moet zeggen dat ik tot op heden geen gezeik heb gehad met de nieuwe Volvo-blokken die wij inbouwen. En die motoren zijn écht helemaal nieuw van binnen tot aan de zuigers, kleppen, stoters en nokkenassen toe.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

)()()sT

Thanks voor de input :)
Koud hoor ik niks idd, pas als ik na eventjes rijden ga luisteren hoor je het. De motor rookt niet, verbruikt geen druppel olie en water (mag ook wel).
Hij heeft sinds 2009 een FT standaard chippie, maar doordat ik nog de AT software heb heb ik (werkelijk!!) nog géén één keer plankgas gegeven.

The Volvoboy

Citaat van: )()()sT op 16-03-2012 15:20:12
maar doordat ik nog de AT software heb heb ik (werkelijk!!) nog géén één keer plankgas gegeven.

Respect!! ;D
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

)()()sT

Nou, en als dank wel deze schijtzooi  :'(

:evil:

The Volvoboy

Misschien had je 'm wel gewoon op z'n staart moeten trappen ;D
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

)()()sT

Jij hebt makkelijk praten ;)

M a r c

Luister eens goed of het niet uit het vliegwielhuis of versnellingsbak komt?  Schroevedraaier aan je oor en het ijzeren gedeelte op diverse plaatsen zetten dan hoor je echt heel goed of het daaruit komt.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

)()()sT

Tja dat hebben we eigenlijk al gedaan met de stethoscoop.. Duidelijk bij cilinder 5, zoals je ook bij de nokkenassensor kunt horen ???

Moe word ik ervan ::)

elianmars

Joost ---->      <----- Ikke