850 T-5R CY | V60D

Gestart door )()()sT, 03-05-2007 16:52:15

Vorige topic - Volgende topic

)()()sT

Ow, je bent al bij "Ten Esschen" ! ;D
Dat schiet lekker op :D

dielie850

Dan heb ik jullie net gemist ben slweer volop aant strooien.

elianmars

Hier ligt geen vlokje sneeuw  :eusa_shifty:

KIM

Er is toch altijd wat in Limboland he?
Dat jullie nog steeds zo krampachtig volhouden dat jullie graag in dat gebied willen wonen  :evil:

Hier ligt helemaal niets.

)()()sT

mehn

Citaat van: dielie850 op 12-03-2013 09:16:37

Hadden jullie geen diensten vannacht?
We hebben al 2 maanden winter en er werd krampachtig gestrooid (zelfs bij > 0). Nu is een week van te voren aangekondigd dat het behoorlijk ging sneeuwen en er is bijna niets gedaan vannacht.
Bij mij in het dorp was zo te zien 1x geschoven, waarschijnlijk ergens rond 3 uur want alles zat weer dicht om 6:30 uur.

Zelfs de N299 was helemaal wit.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

dielie850

Citaat van: mehn op 12-03-2013 10:33:51
Citaat van: dielie850 op 12-03-2013 09:16:37

Hadden jullie geen diensten vannacht?
We hebben al 2 maanden winter en er werd krampachtig gestrooid (zelfs bij > 0). Nu is een week van te voren aangekondigd dat het behoorlijk ging sneeuwen en er is bijna niets gedaan vannacht.
Bij mij in het dorp was zo te zien 1x geschoven, waarschijnlijk ergens rond 3 uur want alles zat weer dicht om 6:30 uur.

Zelfs de N299 was helemaal wit.
Jzeker ben gister sl om 19.00 begonnen tot 23.30. En daarna weer vanaf 03.00 tot nu want ben nu afgelost.
Maar veel mensen denken dat met een keer schuiven en wat zout de wegen weer zwart worden maar er is juist (veel) verkeer nodig om het zout te verspreiden/mengen.
Hrt was ook zo hard aan het sneeuwen dat slleen de belangrijke hoofdwegen gedaan worden en voordat je die klaar hebt dezelfde hoeveelheid dneeuw er weer terug op ligt het is gewoon dweilen met de kraan open :eusa_wall:

)()()sT

We zijn weer thuis :)

En wind en sneeuw leveren grappige vormen op:

Tijd voor een lekker warme hap! 8)

hertogjan6

zo donders wij hebben vandaag volop zon gehad tot nu aan toe ;)

de lucht is helder blauw hier in zwolle :eusa_dance:
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

Broabander

Brrr, net al de auto wezen wassen hoor, prutsneeuw.
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

)()()sT

Een dagje om even aan te stippen in mijn eigen logje....

Vandaag ben ik precies 10 jaar lid van dit forum, om eerlijk te zijn kan ik me niet meer tot op de dag herinneren dat ik me heb aangemeld, wel waarom. Wel is het leuk om even de historie van deze fijne auto en dit forum door te lopen, dus  bij deze.
10 jaar geleden was ik bezig met mijn laatste fase van mijn studies en reed zelf nog rond in een ultra-verlaagde stuiterende VW Polo.
Mijn ouders hadden echter al vanaf 1997 hun 855 GLT estate en reeds vanaf het begin was ik helemaal gek van die wagen.
Voor zover ik me herinner was ik in het begin niet zo actief. Leuk, een forum voor deze auto, maar verder had ik het nog niet zo heel veel nodig, de 850 deed het gewoon.
Mijn eerste meeting en persoonlijke kennismaking met een aantal forummers was in 2005 , tijdens een AT-flushmeeting in Eindhoven.
In 2005 heb ik mijn eerste eigen 850 gekocht, een zwarte "GLT 2.5" ofwel een van oorsprong Zweedse schone welke ik in Duitsland gekocht heb. Vanaf dat moment ben ik veel actiever geworden en is het hard gegaan met opleuken van de fijne 850.
In 2008 heb ik zoals bekend mijn huidige V70R gekocht, welke bij bevriende forummer Eugène stond met een stukgelopen motor. Na montage van een blok+AT-bak uit een 850R besloot ik de wagen te kopen en heb ik er inmiddels al een hele hoop aan gedaan en "helaas" aan moeten doen.
Het hoogtepunt van dit alles is medio 2011 geweest met de montage van een nieuwe motor via Volvo en de ombouw van automaat naar handbak. In dat jaar heb ik ook mijn 850 T-5 gekocht alias Trapgeit, en dat gekke ding bevalt me nog steeds zo goed dat ik die gewoon gehouden heb.
Alle inspanningen aan mijn V70 verplichten me min of meer de auto nog heel lang te blijven rijden dus ik zal ook nog wel een hele tijd hier op dit forum rondzwerven.

Er is inmiddels een hoop veranderd op dit forum, leuke maar ook minder leuke dingen. Ik probeer me eigenlijk niet zo vaak veel aan te trekken van de "ruzies" en woordenwisselingen want ik kom hier immers voor mijn eigen plezier. Wel heb ik de laatste tijd vaker een gevoel gehad dat ik het even niet meer zo leuk vond, maar dat betekent niet dat ik ooit mijn account zou op zeggen.
Het meeste lees ik hier met een ;D wat ook betekent dat ik nooit en te nimmer de intentie zal hebben iemand af te zeiken of neer te sabelen.
Het probleem is volgens mij dat geschreven tekst altijd anders over kan komen ten opzicht van hoe het bedoeld wordt en dit zorgt helaas af en toe voor "haat en nijd" tussen forummers.
Daarnaast is ook dit forum een dwarsdoorsnede uit de samenleving (van 850/*70-ers) en kom je allerlei verschillende personen tegen.
Ik vind, en mij velen, dat we het toch moeten proberen leuk te houden. Uiteraard zijn we inmiddels wel uitgeluld over de techniek van de roffels, maar laten we het in ieder geval gezellig houden.
Ik blijf in ieder geval nog lang actief hier!

Voor de beeldvorming nog wat foto's van mijn 850-gerelateerde verleden.

Hier begon het allemaal mee:

Mijn 850 in 2005, wachtend op de RDW-keuring:

De 850 in 2008:

De V70R in 2008 bij aanschaf:

De V70R eind 2012 na heel wat inspanning verder:

En natuurlijk niet te vergeten, die gekke 850 T-5:

Welkom!!! ;D

Miel850

Een mooie samenvatting Joost. Gefeliciteerd!

En wat zijn het stuk voor stuk plaatjes. Vooral de eerste.
Op naar de twintig zou ik zeggen.  ;)
Of ik getrouwd ben? Nee, mijn schoonouders konden geen kinderen krijgen.

Turbobiker

Leuk! :D  Van harte!

En tja, je wilde haren ben je overduidelijk kwijt ;D

Mooie bumper trouwens:

:eusa_whistle:
De Tussenpaus

petrolhead

Mooi Relaas Joost.

Ik voel een project Volvo X feest aankomen in het diepe zuiden :eusa_shifty:

KIM

10 jaar...
Zag dat mijn 1e decennium stiekum ook al is gepasseerd. Leuk verhaaltje!