850 T-5R CY | V60D

Gestart door )()()sT, 03-05-2007 16:52:15

Vorige topic - Volgende topic

Ewout Schalkwijk

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Robster480

Gewoon binnen op 't laminaat kwakken voor de verwarming, dat stuk tapijt ;D
Of is Nynke niet (meer) in een schoonmaak-bui? ;)
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>

marrrcel

Vloerbedekking eruit halen en thuis laten drogen. Dat gaat heel snel. Voetsteun loshalen, bouten van de stoel losdraaien, stoel een klein stukje naar achteren om de vloerbedekking los te halen van de voetverwarmingsuitmonding van de achterpassagiers. Ik heb ook een zeiknatte isolatiemat gehad. Met een scherp mes heb ik thv de pedalen een snee in de mat gemaakt, zodat je die er makkelijk uit kan lichten. Anders moet je helemaal boven de pedalen en richting het schutbord en stuurstang gaan. Je ziet er toch niets van en zodra je de isolatiemat terug legt isoleert hij er niet minder om. Die isolatiemat droogt overigens iets minder snel.

)()()sT

Vamorgen inderdaad maar even gedaan... Stoel even lossen en de rest eruit halen. Ik ga hem gelijk maar helemaal goed reinigen een deze dagen, alleen jammer dat ik dat eigenlijk eerder had moeten doen met die mooie zomer.
Het enige probleempje wat ik nu nog heb is dat de rubberen toplaag van de isolatiemat vrij "craquelé" is zoals je ziet.

Ik zal van het weekend even kijken of ik de mat een beetje heelhuids uit de sloper kan 'trekken' maar ik snij het middelste stuk er ook uit. Het stuk bij de pedalen is droog, enkel het horizontale stuk is/was zeiknat.

thuur

Als het nog compleet is kun je de toplaag ook fixen met ducttape.

Gr ;)

marrrcel

Goed bezig! Die vloerbedekking laat zich heel goed reinigen met (Meguiars) bekledingsreiniger (even laten intrekken) en de hoge druk spuit.

)()()sT

Citaat van: thuur op 12-09-2013 12:54:54
Als het nog compleet is kun je de toplaag ook fixen met ducttape.

Gr ;)

Dat kan idd. altijd nog, het zit toch niet in het zicht :)

)()()sT

Inmiddels is mijn vloer droog, maar bleek dat het schuim met de rubberen toplaag zeiknat en verpulverd was.
Met het voorzichtig loshalen van de mat scheurde ie gelijk in stukken en heb ik hem maar voor een groot gedeelte eruit gesneden. Aangezien bij de sloop-S70 hetzelfde aan de hand was had het weinig zin om daar de mat uit te halen, ik moet dus eventjes in het advertentieboard een "gevraagdje" zetten.

Daarnaast vorige week even een beurtje gedaan met de 390.000 km. op de teller. Niks spannends, maar de dag erna kreeg ik toch even een schrikmoment.
Dit zag ik toen ik wegreed vanaf de plek bij kantoor (en ook op mijn oprit)!

Er bleek uiteindelijk maar heel weinig olie weg te zijn, maar het hele subframe zat onder en het bleek vanaf mijn nieuwe oliefilter af te komen ???
Zaterdag nog eventjes het filter eraf gehaald om zeker te weten dat het oude rubber niet toevallig nog op de carterpan zat, dit bleek niet zo te zijn.
De boel weer erop, maar na een paar ritjes zag ik wéér olie langs het filter lopen  :eusa_wall:

Ik heb thuis nogmaals de krik onder de auto geschoven, filter weggehaald, en de boel goed schoongemaakt met extra aandacht voor het rubber en de schroefdraad op de carterpan. Mijns inziens zie ik niks vreemds op onderstaande foto, toch?

Voor mijn informatie: waar komt eigenlijk de "vuile" olie uit? Uit de ruimte boven die druppel zeg maar? De gefilterde olie gaat immers via die centrale opening via de 'pick-up' terug naar boven lijkt me.

Afijn, inmiddels ben ik weer een paar dagen en een paar 100 kilometer verder en hetzelfde filter ziet er nu zo uit:

Zo zie ik het graag :D

de Boeing

Citaat van: )()()sT op 12-09-2013 12:50:43
Vamorgen inderdaad maar even gedaan... Stoel even lossen en de rest eruit halen. Ik ga hem gelijk maar helemaal goed reinigen een deze dagen, alleen jammer dat ik dat eigenlijk eerder had moeten doen met die mooie zomer.
Het enige probleempje wat ik nu nog heb is dat de rubberen toplaag van de isolatiemat vrij "craquelé" is zoals je ziet.

http://img.photobucket.com/albums/v459/joost031277/2013/null_zps8d465d15.jpg

Ik zal van het weekend even kijken of ik de mat een beetje heelhuids uit de sloper kan 'trekken' maar ik snij het middelste stuk er ook uit. Het stuk bij de pedalen is droog, enkel het horizontale stuk is/was zeiknat.

is dit schuimrubber eigenlijk hetzelfde als bij de 850?
of toch anders/beter/dikker bij de X70 modellen (aangezien deze iets betere geluidsisolatie hebben) 

)()()sT

Nou, ik rij nu met mijn voeten op het plaatstaal en dat is, afgezien van koude poten niet veel anders ;D ;D

henry classic v70

Heeft trouwens dat Bar's Leaks nog geholpen bij de 850 Joost...?
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

)()()sT

Ja dat heeft de lekkage gestopt en het systeem stond sinds de toevoeging weer op druk.
In principe kan ik daar nog wel even mee doorrijden ;)

R o b

Over spanning en druk gesproken ;D

)()()sT

Citaat van: R o b op 19-09-2013 09:29:24
Over spanning en druk gesproken ;D

Haha, ja toen jij dit schreef zaten wij inderdaad net voor de bevalling van Femke ;D

Een memorabel moment, gisteren tikte ik met de V70 392.000 km. aan.
Dit betekent dat ik de auto nu 100.000 km. in mijn bezit heb.
In de ton is er een hoop gebeurd, maar heb ik nog steeds evenveel, zo niet meer plezier in de wagen.
Ten opzichte van 292.000 km. zijn we inmiddels 2 motorblokken verder  :eusa_shifty: ;D en is de automaat vervangen door een handhark.
Met de huidige motor, die nu 30.000 km. gelopen heeft hoop ik zonder problemen de 492.000 en 592.000 km. te halen 8) Who knows of dat gaat lukken!

Toch wel een verschil, toentertijd was het best een afgeleefd exemplaar.

292.000 km. (voorjaar 2008):

392.000 km. (nu):

big ben

:eusa_clap:   Tof dat je er veel plezier aan beleefd!!