850 T-5R CY | V60D

Gestart door )()()sT, 03-05-2007 16:52:15

Vorige topic - Volgende topic

)()()sT

Zoals al eerder gemeld gemeld had ik al een poos een vervangend stuur liggen waarvan ik dacht dat ie de goede kleur houtinleg had. Echter, bij voorgenomen montage bleek ie dus donkerrood/bruin te zijn, terwijl mijn houtinleg in de R "black walnut" is. Geen porem dus :(

Enfin, na een advertentie geplaatst te hebben van het stuur kreeg ik al wat pb's dat het hout ook uit te wisselen zou moeten zijn.
Vorige week dus maar het vervangende stuur "opgeofferd" als probeersel. Mocht het niet lukken, jammer dan, maar indien van wel: mooi 8)
Het hout bleek eigenlijk heel eenvoudig los te wrikken zijn en zit dus blijkbaar niet geklikt, maar alleen verlijmd op een stuur. Vervolgens m'n auto in gedoken en het goede hout van het oude stuur af gesloopt.
De houtinleg heb ik met Bison op het stuur gelijmd en na een nachtje ingezwachteld te zijn geweest zat de boel stevig vast. Oude stuurtje eruit, vervangende stuur erin en we hebben geen last meer van een vervellend stuurwiel 8)

Stuurtje met losgehaald hout:

Oude stuurtje eraf:

En we hebben weer een frisse cockpit:

Helaas voor de eerder geïnteresseerden: het stuur is dus ontleed en de restanten kunnen in de kliko, tenzij iemand een donkerrood-bruine houtinleg wilt ;D

StefanCJ

Ziet er weer strak uit zo Joost.

dielie850

Vulk

Mooi dat het ook zo kant! Handige tip!

blastaway

Vette sjit! Staat erg mooi hoor!
Volvo v90 2018
Volvo s80 2005
Volvo 940 2.3i met 65.000km

rogerV701998

Mooi gedaan Joost. Mooi dat donkere "hout".

)()()sT

08 maart 2014 - 18 graden - zomerbandjes 8)

Vandaag na de strenge winter maar weer de winterbanden verwisseld voor de zomerbanden. Ik kon kiezen tussen de Comets en Tritons; de laatste zijn het weer geworden.
Daarnaast had ik al een poos zo'n transparante beschermstrip voor de achterbumper liggen, maar omdat je die pas bij de temperaturen van vandaag kan plakken dit dus ook maar snel gedaan. In 2010 heb ik de bumper al eens vervangen door een vers gespoten exemplaar maar helaas zijn daar -ondanks voorzichtigheid van mijn kant- alweer een paar flinke krassen e.d. op gekomen. Met het tegenwoordig vaker in- en uitladen van kinderstuff was het dus de hoogste tijd.
Toch best een kloteklusje, ondanks nauwkeurigheid tijdens het plakken (met zeepsop) zitten er -mede door de reeds aanwezige beschadigingen- toch her en der wat kleine bubbeltjes in. Anyway, de bumper is beschermd en van iets verder weg zie je er niks van. De 4 ton hebben op meerdere plaatsen al wel hun sporen nagelaten dus ach, ik vind het prima zo ;D

rogerV701998

Wat is dit toch een gave auto Joost!

Prachtig met die velgen er onder. :eusa_clap:

dielie850

StefanCJ

t_w

Sluit ik me helemaal bij aan!

Heb je dat 'voorval' met die dagteller ondertussen al kunnen verklaren?

Chris

Nice Joost! Blijft een mooie auto.

)()()sT

Citaat van: t_w op 08-03-2014 19:27:40
Sluit ik me helemaal bij aan!

Heb je dat 'voorval' met die dagteller ondertussen al kunnen verklaren?

Nee! Je hebt best kans dat dat er altijd al ingezeten heeft maar normaliter let ik er natuurljk niet op. Het blijft echter heel vreemd dat in één digitale unit 2 verschillende waarden tevoorschijn komen  :eusa_think:

Ik zit nog steeds in dubio over m'n bestuurdersstoel. Ik kan bij Verwijst een Engelse bijrijdersstoel scoren maar V. weet zijn prijzen ook te vragen. Voor 100-150 euri's heb je normaliter een gehele set leder, maar ik wil geen hele set en heb net eindelijk m'n garage netjes opgeruimd ;D

Emiel

Staat er mooi bij Joost!

fbm

Citaat van: )()()sT op 08-03-2014 19:13:46
http://img.photobucket.com/albums/v459/joost031277/2014/07CCB2E9-A263-462B-A344-23943B902991_zpsejydqvl1.jpg

Die ovale eindsierstukken staan prima zeg. Dacht altijd dat rond mooier was, maar ga nu twijfelen. :eusa_think:

Heb al ronde liggen, maar......... :eusa_doh: