850 T-5R CY | V60D

Gestart door )()()sT, 03-05-2007 16:52:15

Vorige topic - Volgende topic

kulk

Bij welke snelheid begin je het echt goed te voelen?
Ik heb een soortgelijk 'probleem' dus ben ook wel benieuwd

)()()sT

Even chronologisch nadenken ;D

Ik moet zeggen dat ik al een tijd wat getril en ook 'gehobbel' voel. Vooral zo rond de 50/80/110 km/u.
In het begin dacht ik eventjes dat bv. bij 's morgens wegrijden dat de auto wat inhield, maar het leek eigenlijk meer alsof je wiel niet 100% rond is.

Recent voelde ik dus ineens meer getril achterin (met de oude achterbanden), banden vervangen door nieuwe Uniroyal Rainsport en sindsdien was het vooral bij 110-120 echt storend. Banden dus opnieuw laten balanceren en nog steeds getril bij kruissnelheid.
Dat was eergisteren waarna ik dus de boel hier tegenover kantoor heb laten checken. Daar kwam dus i.i.g. uit de bus dat de LA velg krom is en die schade aan de binnenkant heeft.
Ondanks dat ie op het balanceerapparaat nu oké was trilde de boel bij 110-120 km/u dus nog steeds, al was het wel minder.
Echter, met 2 andere velgen op de achteras is het nog steeds wel aanwezig, alleen niet enorm storend. Je ziet bv. ook de riempjes van Femke's kinderstoel meetrillen :D

kulk

Toevallig, bijna hetzelfde wat ik heb.

Ik had hetzelfde bij 50/80/110 km/u, dat was met een setje gebruikte banden die ik gekocht had. Daarna heb ik de Uniroyals ( NIEUW ) gekocht en opnieuw
laten balanceren, nog steeds trillingen.

Vorige week 2 velgen laten richten, maar nog steeds een lichte trilling achterin als ik op de snelweg rijd, niet heel problematisch maar het is gewoon jammer.

Kan het misschien ook aan de schokdempers aan de voorzijde liggen? Ik weet dat bij de mijne het nieuwe er wel vanaf is

Sbv

bussen in de achteras, ralle dempers, haperende remklauw, wiellager ?

kulk

Citaat van: Sbv op 25-09-2014 09:40:22
bussen in de achteras, ralle dempers, haperende remklauw, wiellager ?

Achterzijde bedoel je dan zeker?

(Excuses dat ik je blog verkloot Joost ;) )

Sbv

innocenti

Joost
Denk idd dat je het in de rubbers van het achtersubframe moet gaan zoeken. Ik moet ze ook gaan vervangen, maar ben er lichamelijk nog niet aan toe.

Mijn auto lijkt heel licht vanuit de achteras te sturen. Dat veroorzaakt bij mij trillingen met dezelfde snelheid als je aangeeft. En het verkl..t elke keer n goed setje banden lijkt t op.

Mijn vooras is bijna alles nieuw, 2x al uitgelijnd op 4 wielen, dus bij mij kan t niet aan de vooras liggen.

)()()sT

Inmiddels heb ik al een tijd niks meer gepost in het weblog... De auto ('s) rijden gewoon hun rondjes en dat vind ik helemaal best! ;D
Uiteraard heb ik zo tussen de 'soep en aardappelen' door nog wel wat aan de auto's gedaan, dus wel leuk om dit logje weer eens omhoog te schoppen.

V70R - blauw:

We waren gebleven bij het trillen van vooral de (nieuwe) achterbanden met Tritons, waarbij bleek dat de velg LA rondom beschadigd was.
Omdat met die kromme velg niet meer te rijden was heb ik de set Comets die oorspronkelijk bij de auto hoorden er weer onder gemonteerd (die vorig jaar onder mijn 850 lagen), totdat  het tijd werd om de zomerbanden om te wisselen voor winterschoenen.

Dit jaar geen winterbanden om de 16" Sattelite's, maar geheel in 17" stijl de winter door. Op MP. had ik namelijk een set 215/45/17 Nokian winterbanden gescoord, 2 jaar oud maar nog ongebruikt met stickers er nog op. @®- heeft mijn Sattelite's overnomen en die rollen nu door onder zijn V70N XC.

Verder rijdt de auto nog steeds prima, al zullen er in de nabije toekomst wel weer zaken aankomen die vervangen moeten worden, maar hoe en wat weet ik op dit moment nog niet.
Nivomats zijn ver op, draagarm(en) heb ik zolang ik de auto heb nog niet vervangen, toplagers+rubbers mogen evt. wel eens vervangen worden en aan die zagende en klapperende handbak irriteer ik me mateloos....

V70R - saffron:

De saf. rijdt ondanks de onzekerheid bij aanschaf als (sloop)project nog steeds prima, en hij is me steeds beter gaan bevallen :D
Omdat de stilte zonder radio met toch wel begon te vervelen heb ik toch maar ervoor gezorgd dat er muziek uit de speakers kwam.
Ik had nog een SC-900 liggen, en in combinatie met een HA4700 versterker uit een C70 is dat (grotendeels) gelukt.
Allereerst heb ik m.b.v. Thuur een verloop gemonteerd tussen de kabels van de kabelboom uit de V70 op de aansluitingen van de C70 versterker, en toen was er geluid.
Echter, mijn tweeters in het dashboard doen het niet??

Ik heb zelf even een overzichtje gemaakt met de aansluitingen van de V70-kabelboom en de aansluiting op de C70 versterkter:

Van een vriendelijke forummer kreeg ik vervolgens nog een schemaatje met (dezelfde) aansluitingen en welke draden voor welke speaker zijn...:

Als ik dat schema zo bekijk zitten er op pin 1 en 5 van de stekker van de V70-kabels geen +draden van de tweeters, terwijl er op pin 2 en 6 wel -draden van de tweeters zitten.
In kabelbomen van anderen zitten die echter ook niet; weet iemand waar de plus van de tweeters dan wel zit? Gewoon ergens onderweg in de kabelbundel?
Aan de speakers ligt het niet; ik heb de oude set van de blauwe ook eens erbij gepakt en dan doen tweeters het ook niet.

Het valt me trouwens op dat ik in de saffron VEEL meer geluid uit de D-stijl speakers hoor dan in de blauwe, ook daarvan zou ik niet weten hoe dat in te stellen is; het lijkt me dat de bedrading van de D-stijl speakers ook in de achterdeur-speakerbedrading gelust zit.

Ik weet eigenlijk nog steeds niet wat ik op termijn met die saf. moet gaan doen. Ik rij nu tijdelijk in beide, maar uiteindelijk wordt dat qua wegenbelasting gewoon te gek.
Als ik hem dan zo vanaf een afstandje zie staan, dan weet ik wel dat ik er voorlopig echt niet de zaag in zet  :eusa_naughty:

Mede omdat er toch best wat grote dingen op de planning staan aan de blauwe fladdert de gedachte om al het goede in de saffron te lepelen ook wel door mijn hoofd.
Afgezien van wat cosmetische zaken is het best een strakke auto en is zo'n saffron natuurlijk veel 'unieker' dan een saaie blauwe ::) ;D
Qua zaken als draagarmen, schokbrekers, lagers etc. is het allemaal al vervangen, dus dat scheelt. Cosmetische zaken aan uiterlijk en interieur vind ik allemaal niet zo spannend. Mijn blauwe was in 2008 immers ook een afgeleefd exemplaar en staat er nu ook best strak bij 8)

Femke wist het een maandje of 1,5 geleden trouwens ook nog niet:

;D ;D ;D

daanium

Mooie plaatjes, goed om te horen dat ze zich goed gedragen
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

Arnie82

Mooie auto's... persoonlijk zou ik me focussen op de Saffron. Wat jij al zegt een uniekere kleur die ook in de toekomst beter zijn waarde zal vasthouden. Welke kleur is op de T-5R het meeste waard? Yep..!

Strak maken en koesteren!

*EDIT* trouwens... mooie oprit ook!
'08 V50 2.0D / Summum / Electric Silver 477 / VolvoTune(d) / Dynaudio / RTI / 17" Freja dark grey

Piet

Super mooie kleur voor een V70R ... saffron

blastaway

Ja, mooie auto's. Ik ken ze allebei in real life en zou zelf ook de Saf verder opknappen. De blauwe schorsen en leegplunderen waar nodig.
Daarnaast een Saf voor een Kip (safkip) is veel mooier!
Volvo v90 2018
Volvo s80 2005
Volvo 940 2.3i met 65.000km

kulk

Grappig, ik vind een blauwe R veel mooier  :eusa_shifty:

Marc O.

Citaat van: )()()sT op 27-11-2014 17:16:43
een saaie blauwe

Zeg verraaier, ga je mond spoelen  :eusa_snooty: ;D
...The Nile isn't just a river in Africa...

Vulk

Lastige keuze lijkt me!