850 T-5R CY | V60D

Gestart door )()()sT, 03-05-2007 16:52:15

Vorige topic - Volgende topic

elianmars

Zitten ze er al in, Joost?  ;D

)()()sT

Citaat van: elianmars op 17-04-2016 15:03:34
Zitten ze er al in, Joost?  ;D

Ja, ze liggen in de V70.

;D

elianmars

Martin-R

)()()sT

)()()sT

Het is zolangzamerhand tijd voor een update, weer wat geknutseld aan de wagens maar dat volgt z.s.m. ;)
Even een vraag over de C70: deze heeft zo'n automaatpook met "shiftlock override" knop.
Een tijdje geleden al het euvel dat ik -ondanks dat de sleutel in het contact zat- de pook niet uit de P kreeg. Lekker dan ::) Ik heb toen de ontgrendelknop gesmeerd en toen leek het goed.
Vandaag zat ik zonder sleutel in contact even aan de pook en vervolgens kreeg ik hem erna weer niet uit de P, net als vanavond. Ik heb een paar tikken tegen die pook gemept maar/en nu krijg ik hem zelfs zonder sleutel in het contact uit de P door de gangen heen. Ik heb dus op een of andere manier dat k**systeem de das omgedaan, maar is dat sowieso geheel uit te schakelen? Van mij hoeft die blokkade namelijk helemaal niet erop.... ;)

UserID6342

Het is in zijn geheel te verwijderen, vind het ook een waardeloos systeem.  Zolang je de solenoid maar achter de bak laat hangen met de electrische aansluiting eraan, kun je de mechanische kabels allemaal verwijderen.

)()()sT

Oke. Dat is prettig, want ik ben het helemaal met je eens. Ik was gisteravond moe, wilde naar huis en werd pissig op die "klote Volvo's" (;D) dat ik dus ff aan die pook aan het rossen was en ie erna dus wel uit de P-stand kwam. Misschien heb ik de boel al wel (onbedoeld) gesloopt ;D

)()()sT

Oké, mijn brute kracht heeft geholpen....

;D

C70C - 209.470 km - grote (check)beurt & riemwissel

Tijdens mijn weekje Denemarken is de cabrio na zijn winterslaap 'uit logeren' geweest voor o.a. een riemwissel en een algehele check. Als je onderaan de markt een auto koopt kun je natuurlijk wel wat dingen tegenkomen, maar gelukkig viel het mee.
Naast eerder opgemerkte mankementjes vond ik de distributieriem het meest urgente. Hij zat er volgens de boekjes pas 90.000 km. op, maar wel al 10 jaar; hoogste tijd dus!

Daarnaast bleek inderdaad -zoals ik al vermoedde-  het schuimpijpje van het stuurbekrachtigingsreservoir afgebroken waardoor bij warme motor het sturen gepaard ging met een luid gekreun. Het reservoir is vervangen, en dat dus ook weer opgelost.
Ook zijn thermostaat + sensor vervangen dus de meter komt weer mooi op de goede hoogte en is de ETM gereinigd. Ik had bij warme motor dat het stationair toerental wat schommelde, dat is nu weg. Een nieuwe ETM (huidige is van ACTronics) kan altijd nog.

Ik heb wel een lijstje van aandachtspunten die de komende tijden bekeken/gedaan moeten worden:

• achterveren hebben roestvorming (schijnt vaker voor de komen bij de C?
  • ECM644A nokkensasregeling geeft permanente foutcode. Is dat die nokkenasversteller?
  • fuseekogelrubbers beschadigd
  • remslangen voorzijde matig

Al met al niks schokkends en inmiddels rij ik deze zonnige week elke dag met een smile rond in dat leuke ding! 8)

Naast een facelift met heldere koplampen heb ik de auto ook nog een 'back-lift' gegeven in de vorm van een set heldere C70-achterlichtunits. Een vrij bescheiden upgrade, maar het smoelt toch weer een stuk frisser.

Tot zover de update van de C, de V volgt weldra.

widebody

Ziet er goed uit, Joost! Net op tijd om het zonnetje te verwelkomen ;).

T5-4life

Netjes Joost. En een nieuwe distributie geeft toch een fijner gevoel.
C70 T5 coupe LPI 1998 413 dkm
C70 T5 cabrio 2000 236 dkm
S80 D5 2005 325 dkm

KIM

Nokkenasregeling is inderdaad je versteller.
Dat schuimpijpje had onze XC ook defect: kennelijk een zwak punt.

Veel cabrioplezier dit weekend. Cabrio tipje: in het donker open rijden. Dat vond ik altijd heel gaaf.

MarcoV

Blijft een mooie upgrade die achterlichten, id stuk frisser gelijk!

MarcoV

diederickvolvo

Ik heb nog een setje rvs omvlochten remslangen over, ik stuur je wel een berichtje als je interesse hebt

daanium

Heldere lampen doen 'm goed!
Mooi werk :D
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]