850 T-5R CY | V60D

Gestart door )()()sT, 03-05-2007 16:52:15

Vorige topic - Volgende topic

)()()sT

Missie rammelklep lijkt ook aardig volbracht te zijn  :eusa_pray:
Allereerst heb ik de vanger weer voorzien van isolatietape (dat plastic busje was eraf).
Daarna ben ik in de bak gaan zitten, klep dichtgedaan en de vanger losgemaakt. Die heb ik (voor zover dat gaat met maar 2 armen) gefixeerd en iets naar binnen getrokken terwijl ik de klep ook goed vasthield.
Voor de volledigheid moet ik het nog even met iemand extra doen die dan de klep van buiten wat aanduwt en dat ik de vanger weer vast kan draaien.

Het geklapper op zelfs putdeksels is nu weg, alleen bij behoorlijke kuilen (heeft het ook een keer gevroren in NL  :eusa_wall:) hoor je de klep in zijn geheel nog wel eens rammelen. Misschien is dit ook omdat de bekleding er niet opzit en de afdekkappen langs het raam nu los bungelen. Auto is natuurlijk ook best stug  :eusa_shifty:

Volgende opdracht: beslagen ruiten, maggigeur en een licht koelwatergebruik; kachelradiator dus  :evil:

)()()sT

Citaat van: ief op 23-05-2009 14:07:33
Citaat van: )()()sT op 23-05-2009 12:45:01
Citaat van: )()()sT op 21-05-2009 16:26:38
Verheugd: aan een blokjesgrille  8)

Hij is binnen  :eusa_dance:
...sprak hij schaamteloos zonder ook maar 1 foto te laten zien! :evil:

:eusa_angel:

De V70R:

Voor:

Na:

Morgen ga ik naar Mesman om toch eens de LPG-injectoren te laten nakijken. Zoals in het desbetreffende topic al vermeld heb ik de laatste tijd toch een koude start waar ie niet volledig aan"boemt."
Of het is pruttel-pruttel-loop, of langer doorstarten.
Citaat van: Ludo op 22-05-2009 15:34:35
volgens mij staat in het boekje, of in Vadis dat de startmotor wel tot 10 seconden mag ronddraaien, voordat de motor aanslaat.
het zal nooit zo zijn dat als je de sleutel in het contact steekt, dat de motor al zal aanslaan...  :eusa_doh:  ;D

Of het mag of niet, ik vind het vreemd dat ie sowieso vóór de gasinbouw, na verwisseling van 2 injectoren vlak na de inbouw, en bij warme start wel gelijk na een startmotorslag loopt en bij koude start dus niet.
Misschien ben ik een zeikerd, maar hij hoort het normaliter gewoon goed te doen, dus ik ben benieuwd waar het dan aan liggen kan. Zo was het vanmorgen.... binnen de 10 seconden ja, maar toch  :evil: ;D

De V70XC:
De XC van mijn pa is deze week onderhanden genomen voor groot onderhoud... zoals:
- distributieriem met waterpomp en rollen;
- lekkage oliekoeler verholpen;
- lekkage olieretour turbo, bij een AWD is dat een hel om te doen heb ik van horen zeggen  :evil:
- nieuwe ontsteking;
- nieuwe vloeistoffen;
- voortaan mag ie als FWD door het leven ;)

Bij de eerste distributiewissel hadden ze de wielkappen blijkbaar weggevouwen, en het zaakje met een zelftapper vastgezet. Niet echt bijzonder, maar wel als je daar een schroef voor gebruikt die dwars door het ruitensproeiertankje heen gaat  :eusa_wall: Provisorisch gerepareerd, maar bij thuiskomst liep het water er weer uit  ::)
Ik begreep dat een tankje van een estate afwijkt als eentje van een sedan?? Als iemand hem heeft: graag melden  ;D

Dat was het weer zo'n beetje.

Ludo

Citaat van: )()()sT op 24-05-2009 15:37:16
Zo was het vanmorgen.... binnen de 10 seconden ja, maar toch  :evil: ;D
http://smg.photobucket.com/albums/v459/joost031277/Volvo%20850/Volvo%20850%20Joost/2009/?action=view&current=MVI_1507.flv

dat is nog steeds heel normaal.

ik ben alvast benieuwd of er iets aan verbeterd kan worden.  :D

)()()sT

Ik snap jouw standpunt wel.... maar hoe verklaar ik dan een verschil in startlengte bij koud en warm, of een pruttel-pruttel koude start?
Ik "hoop" natuurlijk dat er wat uit de injectortest komt, anders moet ik het in het benzinetraject zoeken.

Nogmaals, ik wil niet muggenziften over iets kleins, maar dit irriteert me wel een beetje  :eusa_shifty:

;D

Ludo

ik heb geen verklaring Joost.
veel verschil tussen de filmpjes zie ik ook niet.
als de motor nou niet of zeer moeilijk zou aanslaan, zou ik zeggen oke.
maar hier slaat de motor gewoon op een normale manier aan.
ik denk dat iedere koudere motor wel een keer vaker zal rond gaan tegenover bij warme motor.
kan me dan ook niet voorstellen dat dit iriterend is.
een weekje ruilen?.  ;D

mehn

Citaat van: Ludo op 24-05-2009 16:14:07
een weekje ruilen?.  ;D

Startte de mijne maar zo...

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

wepster

Citaat van: mehn op 24-05-2009 16:43:58
Citaat van: Ludo op 24-05-2009 16:14:07
een weekje ruilen?.  ;D

Startte de mijne maar zo...

je was me te vroeg af maikel anders die van mij wel ;D

thuur

Bij de eerste distributiewissel hadden ze de wielkappen blijkbaar weggevouwen, en het zaakje met een zelftapper vastgezet. Niet echt bijzonder, maar wel als je daar een schroef voor gebruikt die dwars door het ruitensproeiertankje heen gaat  :eusa_wall: Provisorisch gerepareerd, maar bij thuiskomst liep het water er weer uit  ::)
Ik begreep dat een tankje van een estate afwijkt als eentje van een sedan?? Als iemand hem heeft: graag melden  ;D

Dat met die schroef doen de meeste dealers. Maar niet op die manier ;D

Ik heb nog een sedan-tankje liggen, het verschil is een 2e aansluiting. Bij het sedan tankje zie je een dicht tuitje op die plek. Volgens mij is het een kwestie van openknippen en aansluiten maar.

Gr 8)

wepster

Citaat van: thuur op 24-05-2009 17:01:56

Ik heb nog een sedan-tankje liggen, het verschil is een 2e aansluiting. Bij het sedan tankje zie je een dicht tuitje op die plek. Volgens mij is het een kwestie van openknippen en aansluiten maar.

Gr 8)

bij die sedan waar dat tankie uit komt is het ook zo gedaan met een schroeffie maar die is inderdaad niet door het tankie gegaan ;D

elianmars

Mooi snuitje met die XC grille, Joost!  :eusa_clap:

BOV

Gaaf kenteken...

Lijkt wat op die van m'n 480... SN-ZV-0*...
I take pictures and build stuff...

Eugene

Citaat van: thuur op 24-05-2009 17:01:56

Klopt, die gebruiken geen zelftapper van 6cm ;D

If it's not blown, it sucks...

elianmars

Ik heb het tankje van de R nog liggen, Joost.

Als je 'm wil hebben, zeg je het maar ;)

)()()sT

Dat is helemaal mooi, want dan hoeven we niks passend te maken :).
Wat betreft mijn koude starts: DRIE lekkende injectoren; het lag dus toch niet helemaal aan mij ;D

GeertG

Citaat van: )()()sT op 25-05-2009 16:03:45
Dat is helemaal mooi, want dan hoeven we niks passend te maken :).
Wat betreft mijn koude starts: DRIE lekkende injectoren; het lag dus toch niet helemaal aan mij ;D

En waren die niet onlangs vervangen ?  :eusa_think:
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)