850 T-5R CY | V60D

Gestart door )()()sT, 03-05-2007 16:52:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

jan piet

Citaat van: )()()sT op 23-07-2009 13:38:03
Ik heb wat vreemds…..
Ben zojuist wezen tanken in België, stond lekker op die knop te duwen, maar op een gegeven moment zag ik dat ik nog maar 12 liter getankt had en er niks meer bij ging (druppelsgewijs dan).

Slag afgekoppeld, en nog eens…. Weer niks. GVD. Andere pomp geprobeerd, weer niks.
Ben maar gaan afrekenen en moest maar liefst € 4,10 betalen ;D
Toen ik de auto startte gaf ie tot mijn verbazing aan dat de gastank weer helemaal vol is :O

Ik ben weer terug naar kantoor gereden en heb onderweg (ca. 6 km. verder) nog eens geprobeerd, in de wetenschap dat er wel weer een litertje bij kon. Weer niks, 0,11 liter maar liefst.

Herkent iemand dit? En zo ja, wat te doen om de druk ofzo te verlagen?

???
Ergens anders getankt dan je gewoon bent? het kan zijn dat de vorige pomp een té hoge druk heeft staan, maar dan moet je wél even weten of je gas ook echt op is: handschoen aan, even met een schroevendraaier je klep indrukken, spuit de te hoge overdruk er uit ( errug koud, vandaar de beschermende handschoen). Andere optie: een vastzittende klep in je tank die zorgt dat er druk blijft staan op je systeem. Als ie leger raakt. Dan wordt 't een ritje gasboer...
Gr, JP

)()()sT

Vorige keer (dinsdag) heb ik ergens bij Helmond getankt, maar daar heb ik al eens vaker bijgevuld.
Tijdens de rit is de meter gewoon normaal teruggelopen tot een lampje net.
Nu brandt gewoon alles weer en lijkt ie vol  ???

Zondag gaan we op vakantie  :evil:

Chris

Netjes Joost! Veel plezier op vakantie ;D

Wel oppassen in La France he ;)... met de snelheid bedoel ik dan.

)()()sT

Dit gasgebeuren vind ik weer niet zo netjes momenteel ;)
Komt altijd op de juiste momenten, dat geklooi.

Misschien is ie wél vol en heeft de teller niet doorgelopen...?

mehn

Ik heb dat ook wel eens, vooral als het erg warm is.

Bij gaat er dan helemaal niets in. De enige oplossing is dan 's ochtends vroeg tanken ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Chris

Citaat van: )()()sT op 23-07-2009 13:55:50
Dit gasgebeuren vind ik weer niet zo netjes momenteel ;)
Komt altijd op de juiste momenten, dat geklooi.

Misschien is ie wél vol en heeft de teller niet doorgelopen...?

Nee, dat is inderdaad niet zo netjes! Ik loop achter, ik bedoelde de waardes van de run bij Fasttech ;).

Dat soort dingen komen altijd op de meest vervelende momenten, zoals je weet kan ik daarover meepraten! Succes ermee.

Rogers XC 70 2000

Joost, ik heb het ook wel eens gehad en bij de Oztank heb ik het al vaker gehad...
Wat precies de oorzaak is, weet ik niet.
Maar tot op heden heeft het probleempje zichzelf altijd weer opgelost.

Thys

Fijne vakantie Joost! En wat dat tanken betreft... das wel erg apart. Ben zelf net terug uit Frankrijk, het enige rare wat ik daar meegemaakt heb op gasgebied is dat ik een keer 5 liter meer kon tanken dan normaal, er ging 47 ipv 42 liter in...

Hopelijk geen gekke dingen tijdens je vakantie. En daarna liever ook niet natuurlijk :P

GeertG

Citaat van: )()()sT op 23-07-2009 13:38:03
Ik heb wat vreemds.....
Ben zojuist wezen tanken in België, stond lekker op die knop te duwen, maar op een gegeven moment zag ik dat ik nog maar 12 liter getankt had en er niks meer bij ging (druppelsgewijs dan).

Slag afgekoppeld, en nog eens.... Weer niks. GVD. Andere pomp geprobeerd, weer niks.
Ben maar gaan afrekenen en moest maar liefst € 4,10 betalen ;D
Toen ik de auto startte gaf ie tot mijn verbazing aan dat de gastank weer helemaal vol is :O

Ik ben weer terug naar kantoor gereden en heb onderweg (ca. 6 km. verder) nog eens geprobeerd, in de wetenschap dat er wel weer een litertje bij kon. Weer niks, 0,11 liter maar liefst.

Herkent iemand dit? En zo ja, wat te doen om de druk ofzo te verlagen?

???

Erg vreemd inderdaad  :eusa_think:

Aan andere kant heb je 6km gereden met een verbruik van 1 op 54,5 !  ;D
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

)()()sT

Heel vreemd idd....
Maar de meter in de auto geeft aan dat ie vol is?
Hangt dat samen? Ik bedoel, vlotter hangt bv. vast in de "vol-stand" en er gaat niks meer in?

-D©©©L-

Heeft de pompbediende niet per abuis de pomp op nul gezet tijdens het tanken ? Of zit er een slecht contact in de drukknop waardoor je de tankactie tussentijds onbedoeld afgebroken hebt ofzo ? Ik roep maar wat hoor...

)()()sT

Tja zoiets denk ik dan ook.... Ik heb de knop ingedrukt en ff om me heen staan kijken. Op een gegeven moment "sloeg ie af" en stond er 12 liter nog wat op de meter.
Slang los, nog eens geprobeerd en toen ging er mondjesmaat iets bij (zoals normaal wanneer ie vol is).

Volgens de meter in de auto is ie dus echt vol, vóór het tanken was ie aardig leeg (~280 km. gereden).

De bediende zei dat misschien de druk in mijn tank zo hoog was dat er niks meer in ging. Over een uurtje eens rijden, kijken of ie dan nog steeds vol is.

-D©©©L-

Citaat van: )()()sT op 23-07-2009 14:39:00
Tja zoiets denk ik dan ook.... Ik heb de knop ingedrukt en ff om me heen staan kijken. Op een gegeven moment "sloeg ie af" en stond er 12 liter nog wat op de meter.
Slang los, nog eens geprobeerd en toen ging er mondjesmaat iets bij (zoals normaal wanneer ie vol is).

Volgens de meter in de auto is ie dus echt vol, vóór het tanken was ie aardig leeg (~280 km. gereden).

De bediende zei dat misschien de druk in mijn tank zo hoog was dat er niks meer in ging. Over een uurtje eens rijden, kijken of ie dan nog steeds vol is.

Als de druk te hoog geweest was, dan zou er ook geen 12 liter in gegaan zijn.  ;)
Het gas wat uit de pomp komt is nl. koeler dan dat in de tank van de wagen, door afkoeling met het bijgevulde gas zakt de tankdruk en zou het vullen dus makkelijker worden naarmate er meer liters in gaan. (en geloof me dat je daar blij mee bent als je 80 liter "sap" mag vullen). Overigens wordt de druk in de tank enkel en alleen door de temperatuur bepaald.  Als de temperatuur gelijk blijft,  blijft de druk ook gelijk. Van 80% vol (=vol) tot de laatste druppel.

Turbobiker

Ga nu gewoon 300km rijden, dan weet je in ieder geval of je tank vol was...
De Tussenpaus

)()()sT

Ja deed ik graag... Ben alleen aan het werk  :eusa_wall: