850 T-5R CY | V60D

Gestart door )()()sT, 03-05-2007 16:52:15

Vorige topic - Volgende topic

Ludo

Toch vreemd, bij mijn blok kon ik geen enkel detail aanwijzen, dat anders was dan het originele blok.
Onze blokken zijn trouwens rond dezelfde tijd geleverd.

jrkalf

Citaat van: Ludo op 16-04-2011 14:27:01
Toch vreemd, bij mijn blok kon ik geen enkel detail aanwijzen, dat anders was dan het originele blok.
Onze blokken zijn trouwens rond dezelfde tijd geleverd.

Jij rijdt een T-5 uit welk jaar? Misschien is mijn inlaatspruitstuk anders? MY95 modelletje.
shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.

Ludo

September 1994, MY1995.

)()()sT

Als ik voor jullie optie ga moet ie de 600.000 km. gaan halen  8)

rovelra

Uiteraard ben ik ook voor jou bereid een blok te bestellen met de voordelen die er aan zitten !!

jrkalf

Citaat van: )()()sT op 16-04-2011 16:06:49
Als ik voor jullie optie ga moet ie de 600.000 km. gaan halen  8)
Kuch, misschien kan Volvomafia wat regelen voor de klusdag in Waddinxveen? Er heen komen zal de uitdaging worden, terug kan je hem inrijden. Al wordt dat wel een klus van een aantal mensen, er staat iets van 16 uur voor het afbouwen van de motor (versnellingsbak, waterpomp, startmotor en al het andere toebehoren) en daarna het inbouwen. Niet iets wat je even in je eentje doet.
shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.

henry classic v70

Citaat van: Ludo op 16-04-2011 13:35:16
Citaat van: henry classic v70 op 16-04-2011 13:19:07
Dat wordt een lastige keuze.....

Welnee.
Kijk eens hoe mooi:

http://www.850turbo.be/Volvo/B5234T.jpg

;D

Maar dat kost dan ook wel weer de nodige knaken ;)
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

jrkalf

Citaat van: henry classic v70 op 16-04-2011 20:25:25
Citaat van: Ludo op 16-04-2011 13:35:16
Citaat van: henry classic v70 op 16-04-2011 13:19:07
Dat wordt een lastige keuze.....

Welnee.
Kijk eens hoe mooi:

http://www.850turbo.be/Volvo/B5234T.jpg

;D

Maar dat kost dan ook wel weer de nodige knaken ;)
Knaken overzichtje staat iets verder terug.. en dat is inderdaad een hele dure grap.
shRek is verkocht!
---

henry classic v70

Als 't onderblok er inwendig nog goed uitziet zou toch alleen een andere kop voldoende zijn.....
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Vulk

En dan ben je misschien binnen een half jaar opnieuw aan de beurt.

Ik zou het wel weten.

jrkalf

Citaat van: henry classic v70 op 16-04-2011 20:35:44
Als 't onderblok er inwendig nog goed uitziet zou toch alleen een andere kop voldoende zijn.....

Dat was ook mijn overdenking, maar dat moet je dan wel goed bekijken en ook een goed gevoel bij hebben.

Stel je hebt een verkeerd ingesleten cilinders en ze zijn niet meer rond maar echt ovaal, dan is nieuw een betere koop dan revisie.
Voorbeeldje van mij dan maar: (klik voor highres)

Deze goede cilinder had nog maar 6 bar druk, waar 11-13 bar normaal is.

Als je ook maar half het advies krijgt om het geheel te reviseren omdat het onderblok er naar uitziet dat het nodig is.. dan moet je simpelweg rekenen wat het verschil is tussen nieuw en gereviseerd. Ik had offertes met max € 500,- verschil.

toen wist ik het zeker...

en ja, zo kan ik door blijven gaan, ze zagen er alle 4 zo uit en de 5de (cilinder 3) die had een kapotte uitlaatklep en ook zulke stootranden.

oorzaak: heel verkeerd getuned en veels te zuinig op benzine en lpg gelopen, motor zo de soep in gedraaid in ongeveer 55.000km (ik weet inmiddels wanneer de auto aan de vorige eigenaar verkocht is en wat hij er mee heeft gedaan).
shRek is verkocht!
---

Chris

Nou Joost, lees het nu pas. Goed rot voor je! :-\

Ben benieuwd hoe je het gaat oplossen. Als je de wagen nog niet zat bent zou ik het in ieder geval gaan fixen, met de 850 heb je vervoer dus je kan rustig aan doen.

Succes!

innocenti

Oei. Niet zo'n fijne diagnose. Maar goed dat je de 850 erbij gekocht hebt. Zou bijna zeggen dat je een voorgevoel had.
Succes Joost met de moeilijke keuze.

innocenti

Verwijst heeft n V70 T5 1998 binnen gekregen volgens hun site met 151.000km. Misschien iets voor je als donormotor. Rijdende engelse auto, dus testbaar.

http://www.volvoonderdelen.eu/

GeertG

Na het slecht nieuws telefoontje van vanochtend nu de trieste beelden gezien :-\

Tsja, wordt keuzes maken die zeker lastig zijn. Hoe ver wil je gaan en wat wil je met deauto 'straks' gaan doen?
Ideaal beeld weten we wel  ;), maar hoeveel moet je er daar voor insteken........ ::)

Succes met het eerst eens in beeld brengen van het totaal plaatje  :eusa_shifty:
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)