850 T-5R CY | V60D

Gestart door )()()sT, 03-05-2007 16:52:15

Vorige topic - Volgende topic

widebody

Citaat van: Dirk342 op 26-08-2016 05:31:32
Fijn dat jullie weer heelhuids thuis zijn Joost en leuke foto's ;D.

En wat het rantsoen op die gele rakkers betreft: ach, je eigen niet zo druk maken erom ;D ;D

Beter te dik in de kist dan een feestje gemist :eusa_whistle:

innocenti

Auto&emotie. Is dat uit emotie?
Leuke foto's, zeker die band oppompen met bier in je hand, maar jammer dat t nodig was.

Hans Duiven

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 25-08-2016 19:58:25
Wat raar, mijn nivomats zakken nooit in. Niet direct na het koppelen en om niet als de combinatie geparkeerd staat. Volgens mij zijn de jouwe toch echt gewoon brak. :eusa_think:

Eensch

Ken je trouwens de truc al om je koelkast iets beter te laten werken in de hitte?
Gewoon een computerfan monteren aan de achterzijde van het bovenste ventilatierooster en aansluiten op het 12 V net

)()()sT

Jazeker! Zit al in dit oude beestje 8)
Volgens mij computerfan3 want die blaast aardig en de koelkast doet het prima.
Wat die nivomats betreft, het zal de leeftijd wel zijn; vervangende set heb ik achter de hand.

de Boeing

Leuke vakantie geweest zo te zien!

nivomats: ik heb een set nieuwe sport nivomats eronder gezet en daarmee zakt ie eveneens door na tijdje stilstaan (kon daarin niet echt verschil zien in de toestand voor een na... tijdens het rijden merk je het wel goed)

henry classic v70

Blijken dan toch vreemde dingen te zijn die nivomats...
Ik heb er nu een tijdje nivomats onder zitten die bijna niets inzakken als er een flink gewicht achter hangt.
Vorig jaar oktober een flinke lading haardhout opgehaald met m'n aanhanger maar het zag er bij mij niet zo uit als bij de Saffron (rekening houdend met 18" en verlaagd), had er speciaal op gelet op het inzakken  :eusa_shifty:
Zijn ook niet nieuw maar kwamen onder een wagen vandaan die bij Arjen stond (stond daar al geruime tijd en niet inzakken, thuis trouwens ook niet)
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

)()()sT

Mijne zakt wel in na een tijdje stilstand, maar niet zo heel erg veel.
Ik vind het alleen wat vervelend dat bij aankoppelen van een aanhanger hij zover inzakt en het dus een poosje duurt eer de boel op hoogte is. Dat eerste stuk rij ik "op eieren" ;)
Ik las wel eens dat men eventjes op de dissel duwt en dat ie daardoor wat omhoog komt maar bij mij niet.
Las wel bv. bij Arjen laatst dat het ook eventjes duurde eer de boel weer op hoogte was.

Rijdend is het dit, niks mis mee:

henry classic v70

Ja zo staat íe perfect...
Misschien is dat het wel Joost; de caravan is in één keer een groot gewicht terwijl het gewicht in de aanhanger langzaam toeneemt  :eusa_shifty:
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

)()()sT

Citaat van: )()()sT op 25-08-2016 19:16:41
Ik wilde eigenlijk voor de vakantie alu. Maar de prijzen voor die dingen nieuw (€157,- per stuk) hielden me tegen. Dan eerder een airco op het dak van dat hok ;D

Vandaag maar de daad bij het woord gevoegd; de zaag erin!  :eusa_whistle:
Airco op de kop getikt en vandaag is ie gemonteerd. "Helaas" was m'n dakluik-uitsparing te groot waardoor er een nieuw gat bij moest. Iets meer naar achteren, maar goed, ten faveure van de kogeldruk zullen we maar zeggen en nog steeds licht vanuit het dak :)

Gelijk nog wat onderdelen opgepikt tijdens een parkeerplaats-date met Sander dus de nieuwe zo goed als nieuwe nivomats zijn ook hier! Sander, bedankt!

Op naar de volgende zomervakantie! 8)

elianmars

Is dat kleine dakluikje het enige luik, Joost? Wij hebben in onze caravan een klein en heel groot dakluik. Vooral door het grote dakluik is de warmte snel verdwenen.
Nu is het in Frankrijk en Spanje vaak behoorlijk wat warmer dan in Nederland. En het koelt hier 's avonds wat sneller af.

Dus met die airco wordt het de volgende vakantie heerlijk slapen voor jullie  8)

UserID6342

Lekker hoor en airco in de sleurhut is altijd fijn  :eusa_clap: :eusa_clap:, gaan jullie een hoop plezier aan beleven !

)()()sT

Ik hoop het, vooralsnog dus geen airco in de auto, maar wel in bed! ;D

Maar goed, weer on-topic naar auto's...

C70 - loslatende achterruit en raar geluid

Helaas, ook mijn auto valt ten prooi aan het verval van het stoffen dak. Sowieso heeft het wel wat plekken maar aangezien ik eerst een badkamer keuken wil vertimmeren en net een airco heb gemonteerd op de Kip komt er geen nieuwe kap ::) ;D

Ik zag gisteren toen ik het dak dicht had dat m'n ruit los zat aan de  onderkant. Vanmorgen zag ik echter dat, toen ik het dak open deed, de achterruit  alleen nog maar aan de bovenkant vast zat  :eusa_doh:
Als lapmiddel heb ik vandaag maar geprobeerd de boel te lijmen met polymeerkit  en ik hoop dat dat eventjes houdt al heb ik daar zo mijn twijfels over.
De boel is inmiddels optisch droog, maar ik wacht nog eventjes met het dak volledig dicht doen tot morgen ochtend als het 24 uur heeft kunnen drogen. Eigenlijk een bagger constructie, maar met 16 jaar zal het er wel bij horen.

Ook van binnen ziet het er niet jofel uit, maar dat kan me even niet zoveel boeien en lijkt het alsof er eerder al eens met lijm geprutst is.

Wordt dit dan toch een andere kap  :eusa_think: :eusa_pray: of sloop?  :evil:

Daarnaast heb ik al een tijdje regelmatig een raar geluid als de motor loopt. Het komt uit de hoek van waarbij mijn V70 de evap-klep zit. Bij de ME7 motor zitten daar wel 2 dingen, maar lijken niet op die evap.
Als ik vervolgens voel aan die 2 relais/whatever voel je niks. Het geluid voel ik alleen als ik aan de koelerslang van de AT zit. Weet iemand waar dit vandaan kan komen? Soms is het er, soms ook gewoon niet. Zie onderstaand YouTube filmpje:

http://youtu.be/xn0j4-2hPZc

Dank U voor input :)

Vulk

Zit er een eend gekneld ergens onder de kap?

Chris

Ouwe meuk.... slopen ;D!

Dit zou toch op te lossen moeten zijn. Wellicht niet zelf. Maar eens prijsje opvragen kan geen kwaad. Eens googlen op bedrijfjes die dat kunnen. Of je doet is lijkt mij ook een beetje afhankelijk van hoe lang je denkt dat de kap zelf nog mee kan.

peteRRR

Je stekkers ook even uit los/elkaar halen/inspecteren,...lijkt ook ergens op een frequent stroom geknetter?

Groet
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla