850 T-5R CY | V60D

Gestart door )()()sT, 03-05-2007 16:52:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MarcoV

Heel mooi hé die heldere lampen, dinsdag gaat de mijne terug naar het schadebedrijf om de linker er ook in te zetten.
Kan dan ook mijn xenon er weer in zetten, ben benieuwd!

MarcoV ;)

)()()sT

Even een snelle foto van de  lichtopbrengst met nieuwe lampen en xenon:


En vanmiddag, zoals in het bijbehorende topic vermeld:


Kleine kanttekening van de auto:
Bij de 850 had ik het ook al; als ik bv. 's morgens de auto start voelt het aan alsof ie niet gelijk 100% aanslaat, alsof ie zich bij de eerste slag even verslikt in brandstof (benzine lijkt me). Je zou kunnen denken in de richting drukregelaar, injectors reinigen, mee eens?
Het gekke is dat deze auto het tot vorige week (bij de gasinbouw) niet deed; toen sloeg de motor echt voor de volle 100% aan... Komt dat ineens opzetten? Ik kan me niet voorstellen dat het direct een gevolg is van de inbouw van de LPi-installatie.

:eusa_think:

Misha



Voor de 100% nog even je motorkap afstellen. Iig de vangers, hij lijkt net iets te diep te liggen.

8)
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Marc O.

Citaat van: Misha op 29-10-2008 19:57:09
http://img.photobucket.com/albums/v459/joost031277/Volvo%20850/Volvo%20850%20Joost/2008/V70R/DSC00279.jpg

Voor de 100% nog even je motorkap afstellen. Iig de vangers, hij lijkt net iets te diep te liggen.

8)

Ach verdraaid, een verlaagde motorkap i.p.v. een verlaagd onderstel ;D
...The Nile isn't just a river in Africa...

BartusKN

Citaat van: Marc O. op 29-10-2008 19:59:39
Ach verdraaid verlaagd, een verlaagde motorkap i.p.v. een verlaagd onderstel ;D

Dat je dat zo ziet Misha.

Vind het toch echt een mooie oto, ben zelf niet weg van stations maar vind sommige waaronder deze toch zeer mooi

Chris

Citaat van: )()()sT op 15-10-2008 17:40:36
Even een snelle foto van de  lichtopbrengst met nieuwe lampen en xenon:
http://img.photobucket.com/albums/v459/joost031277/Volvo%20850/Volvo%20850%20Joost/2008/V70R/IMG_1180.jpg



Erg mooi en veel licht, ik ben er wel over uit denk ik ;)

)()()sT

Zo, een kleine update / verleuking in deze moeilijke tijden:


Vanmiddag de pijp eronder geknutseld, samen met het verhelpen van een kleine olielekkage van de olieretourleiding van de turbo. Thanks en hulde voor de techneut  ;D
Het geluid is super, lekker een donkerder bob-bob-bob en ik vind de trekkracht in de lagere toerentallen ook een stuk beter  :eusa_dance:

Vanmiddag ben ik ook naar Mesman geweest. Er bleken zoals gehoopt twee of drie injectoren te lekken, vandaar de moeilijke start bij koude motor. Ik ben benieuwd morgenochtend....

elianmars

Lekker geluid met zo'n dp, hè!

Dat mis ik wel, hoor............  :-\

R o b

Lijkt wel of zo'n originele dp uit de tijd van de houten gulden komt!  :eusa_wall:

Nu nog de catback!  :eusa_clap:

Veel plezier ermee!

)()()sT

Citaat van: elianmars op 10-11-2008 22:58:22
Lekker geluid met zo'n dp, hè!

Dat mis ik wel, hoor............  :-\

Hij klinkt bij normaal rijden eigenlijk bijna hetzelfde als een GLT AT nu  :eusa_dance:

GeertG

Citaat van: )()()sT op 11-11-2008 07:57:45
Citaat van: elianmars op 10-11-2008 22:58:22
Lekker geluid met zo'n dp, hè!

Dat mis ik wel, hoor............  :-\

Hij klinkt bij normaal rijden eigenlijk bijna hetzelfde als een GLT AT nu  :eusa_dance:

Dus nog niet zoals het prachtige geluid van een 2.5 10v  :evil:



Nice Joost  :D
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

Eugene

Citaat van: GeertG op 11-11-2008 08:28:01
Citaat van: )()()sT op 11-11-2008 07:57:45
Citaat van: elianmars op 10-11-2008 22:58:22
Lekker geluid met zo'n dp, hè!

Dat mis ik wel, hoor............  :-\

Hij klinkt bij normaal rijden eigenlijk bijna hetzelfde als een GLT AT nu  :eusa_dance:

Dus nog niet zoals het prachtige geluid van een 2.5 10v  :evil:



Nice Joost  :D

De snelheid compenseerd dat ;D

Catback hoeft niet meer, loopt en klinkt nou precies zoals íe van de fabriek had moeten komen 8) 

If it's not blown, it sucks...

Chris

Citaat van: )()()sT op 10-11-2008 22:31:12
Zo, een kleine update / verleuking in deze moeilijke tijden:
http://img.photobucket.com/albums/v459/joost031277/Volvo%20850/Volvo%20850%20Joost/2008/V70R/IMG_1212.jpg

Vanmiddag de pijp eronder geknutseld, samen met het verhelpen van een kleine olielekkage van de olieretourleiding van de turbo. Thanks en hulde voor de techneut  ;D
Het geluid is super, lekker een donkerder bob-bob-bob en ik vind de trekkracht in de lagere toerentallen ook een stuk beter  :eusa_dance:

Vanmiddag ben ik ook naar Mesman geweest. Er bleken zoals gehoopt twee of drie injectoren te lekken, vandaar de moeilijke start bij koude motor. Ik ben benieuwd morgenochtend....


Ben benieuwd hoe het zal bevallen. Wil ook zo'n stuk buis ;D

Veel plezier ermee. Doe je een beetje rustig aan ;)?

simmz

tja ik durfde een tijdje niet op het forum te komen omdat ik bang was dat ik spijt ging krijgen... lees ik dan dat jee een nieuwe DP hebt!!!

:eusa_clap:

Fantastisch!

en nu?

Toch maar die grotere turbo, ander chip, intercooler???

:evil:

tsjuuuus!

misschien moet ik puur voor het geluid nog eens ff langs komen dan... heimwee heet dat... ;)
every man dies, not every man really lives

)()()sT

#404
Inmiddels alweer een tijdje geleden, weinig nieuws gebeurd de laatste tijd. maar toch even een berichtje dat ie nog leeft ;)
Twee weken vakantie hebben geresulteerd in weinig rijden; voor de vakantie heb ik getankt en heb pas iets van 225 km. gereden sinds toen.

Ook is de wagen nog steeds niet gewassen; zo stond ie er eergisteren bij.




Mijn expansievaatje heeft wel last van enige incontinentie. Ik zag gisteren wel dat er druppels onder heb blok hangen t.p.v. van bak-blok. Dit blijkt koelwater te zijn wat het steeds dalende waterniveau verklaart. Komende week dus een check.

Gisteren wel even groot onderhoud gepleegd aan de 850 van mijn ouders.
Ik had afgelopen najaar een hele berg onderdelen besteld bij FCP Groton. Onsteking e.d. had ik al vervangen, gisteren nog een paar filters, motorsteunen en uiteraard verse sapjes en oliefilter. Aangezien mijn ouders (momenteel alleen nog maar mijn pa  :-\) weinig rijden hebben we ook zaken als gasklephuis, vlamdover en aanverwante zaken meegenomen.
In het voorjaar volgt de carterventilatie en een ashoes links.
De auto betreft een alter 1 estate met nog een ander type klepstoters. Deze tikken vrij luid bij koude start (al zolang als ze hem hebben) en ik zou ze eigenlijk eens willen flushen. Ik had het er al met Eugène over om de motor eens een tijdje op Forte te laten draaien, maar dan ontstaat het risico weer op keerringen-lekkages e.d. Iemand nog andere tips?
Verder rijdt ie weer lekker (even weer wat losgereden) en zag ie er volgens de monteur puik uit voor een auto van bijna 16 jaar oud  :eusa_dance: