850 T-5R CY | V60D

Gestart door )()()sT, 03-05-2007 16:52:15

Vorige topic - Volgende topic

innocenti

he Joost
Ga je ook reversed turbo slangen monteren? Ik vind dat ook een aardige verbetering met gasrespons. Ik heb een set op de sloop gehaald uit een 850T5 model 94 waar ze standaard in zitten.

V70geRwin

Citaat van: Eugene op 08-07-2009 12:15:44
Citaat van: spekkie99 op 08-07-2009 11:06:49
Mooi hoor, is een remap na het plaatsten van de ALU IC echt nodig?
Heeft dat ding zoveel impact?

Bij de vorige die ik gemonteerd heb ging de AFR van 10.8 naar 12.2 bij vollast. Geen ecu remap na montage van een Alu IC kan dus nog wel eens een gat in een zuiger opleveren ;)

Pittig, mooie upgrade dus  :eusa_clap:

)()()sT

Citaat van: thuur op 08-07-2009 11:11:39
Ik zie geen foto's trouwens ???

Hier dan wat foto's, al is er weinig spannends op de gevoelige plaat vast te leggen.

De nieuwe ingrediënten:

En zo ziet het eruit als je het front probeert te demonteren....

Radiator, oud en nieuw... de oude was aardig dichtgekoekt, al is dat niet heel goed te zien:

Een blik onder de kap:

Vooraan op de foto zie je (eigenlijk boven de radiateur) een los stekkertje hangen, welke we vergeten waren aan te sluiten.
Waar is deze voor? Ik zie op de kap boven de radiateur / fanhuis een "blinde" aansluiting. Weet iemand waar dat voor is? Volgens Eugène zat ie idd. daar op  ???
Zie ook het aansluitpuntje bij het rode cirkeltje:

Daarnaast viel me het volgende op:
Ik heb vanavond het systeem ontlucht. Dus: auto laten lopen met de dop van het vaatje af en wachten tot de fan aanslaat (en er eventueel water overloopt). Ik heb bijna 20 minuten (!!) moeten wachten eer ie aansloeg. Na een seconde of 15 was ie alweer uit. Kan het liggen aan een verse radiator dat het koelsysteem nu zo optimaal werkt dat ie idd. maar weinig hoeft bij te koelen? Ik heb namelijk al eens vaker gepost dat ik de fan best vaak hoorde draaien als ik bv. op mijn werk aankwam.

Daarnaast is de bovenste slang vanuit de thermostaat nog zacht en kan ik hem makkelijk indrukken; de thermostaat zal (zeker nadat de fan is aangeweest) toch wel zeker open moeten zijn? De slang is wel warm namelijk.

Verder: metertje staat netjes op 3 uur, en de auto rijdt heerlijk :)

elianmars

Als je de bumper had gedemonteerd, had je het front er zonder moeite af kunnen halen, hoor.

Ik ben benieuwd wat de wagen doet na de remap!

Eugene

Citaat van: elianmars op 08-07-2009 23:06:39
Als je de bumper had gedemonteerd, had je het front er zonder moeite af kunnen halen, hoor.

Een van die 1800 verbeterpunten, bij een 850 gaat dat zonder de bumper te demonteren :P

If it's not blown, it sucks...

)()()sT

;D

Vanwege het schitterende weer gisteravond was ik even naar een tankstation gereden om de boel te ontluchten.
Het leuke is dan dat je aanspraak krijgt van mensen die vragen of er wat is.
Eerst een kerel in een Cooper (S?) die helemaal opgetogen was dat het een echte R was, schiterende wagen vond ie het.
Daarna nog een Citroën-fan met een Xantia V6; altijd wel leuk om wat te kletsen over auto's op zo'n moment.

Ow ja: nog even iets halen: vanmorgen brak het oog van de peilstok af  :eusa_wall:

)()()sT

Op verzoek van de eigenaar:

;D

R o b

T-5R versus XC70  :eusa_dance:

Mooi hoor!

viking_in_shorts

Citaat van: )()()sT op 09-07-2009 09:07:11
Ow ja: nog even iets halen: vanmorgen brak het oog van de peilstok af  :eusa_wall:

heeft Eugène eraan gezeten ?

:eusa_think:

rovelra

netjes gedaan Joost

Ben wel straks benieuwd hoe je atf olie eruit ziet na verversing

MvG Rogé

Eugene

Citaat van: viking_in_shorts op 09-07-2009 09:36:42
Citaat van: )()()sT op 09-07-2009 09:07:11

heeft Eugène eraan gezeten ?

:eusa_think:

Toevallig wel ja, ervaring mee? ;D

)()()sT

En niks zeggen hè! Foei :evil: ;D

)()()sT

Even bij de plaatselijke dealert....

Peilstok is veranderd (ja echt??) en wordt verkocht samen met de buis... € 47,-

Eugène, heb je nog wat?  ;D

Eugene