850 T-5R CY | V60D

Gestart door )()()sT, 03-05-2007 16:52:15

Vorige topic - Volgende topic

wepster

je lijkt wel een duitser joh met je spoiten ;D
hier in limburg noemen ze dat sprietsen :eusa_whistle:

UserID6342

Dus ook weer lekker bezig geweest Joost :)  Ach, wat moeten we anders allemaal doen op de zaterdag, toch ?

)()()sT

Tja.... Ik had een aardig houten kop  :eusa_wall: dus meer zat er niet in  ;D

)()()sT

Gisteravond stond het wisselen van de achterbumper op het programma.
Vol goede moed begonnen, het is uiteraard niet echt een spannende klus.

Popnageltjes eruit, de 2 grote bouten eruit en gaan......
Niet dus. We hebben even zitten studeren hoe de LPG-slang nou aan het nippel in de bumper zat.
De belangrijkste vraag was: kunnen we de slang gewoon los maken van het nippel aan de binnenzijde, en hoe zit het dan met een afsluiter? Omdat we het niet zeker wisten (na ook de hulptroepen ingeschakeld te hebben) zijn we dus maar opgehouden  :eusa_shifty:
Helaas pindakaas, maar liever even navragen dan gaan experimenteren.

Ik moet het vulnippel los maken van de vulslang naar de tank, omdat achter het nippel de behuizing van de gasdop zit.

Buiten:

Binnen, daar moet ie dus los:

Ik ben vanmorgen maar bij de plaatselijke Vialle dealer AGP langsgereden en het kan dus toch gewoon. In de tank zit een afsluiter, dus alleen in het stuk slang van de vuller tot aan de tank zit gas wat eruit zal komen. Komende week dus een vervolg van de werkzaamheden  :eusa_pray: ;)

Net zoals in het topic van Yits over staal en aluminium kwam er bij mij een hoop oxidatie vrij t.p.v. de bevestigingsbouten. Ik heb zojuist maar gelijk twee nieuwe steunen besteld.

Het viel me wel op dat die 2 bevestigingsbouten precies boven de uitlaat zitten.
Nu kan ik mijn dubbele pijperij eenvoudig onder de auto uit halen, maar hoe zit dat bij een originele pijp waar de buis dus "vast" is?

De verse bumper moet dus nog even op zich wachten en mag nog even blijven liggen:

En de Volvo 850 is een oud hok? Welneeee  :eusa_whistle: ;D

elianmars

Wat een ontzettend mooie bumper, Joost!  :eusa_clap:  ;D

)()()sT

Ik heb me net even zitten amuseren met het plaatsen van een turbodrukmetertje van Raid HP. Een tijdje geleden had ik deze al gescoord. De houder voor de A-stijl was echter voor een 850 dash en donkergrijs. Ik heb gewoon als probeersel de houder passend gemaakt voor mijn dashboard.
Daarnaast ben ik op zoek gegaan naar een passende kleur beige voor mijn interieur. Dit was echter knap lastig  ::)
De gemengde kleur was veel te geel, maar uiteindelijk heb ik van Wibren zijn restant beige gekregen. Deze is uiteraard nog niet hetzelfde, maar wel beter.

Voeding heb ik van de radio afgetakt; zo wordt de meter verlicht zodra ik de sleutel omdraai.

De meningen over de positie van de meter(s) in de A-stijl zijn verdeeld. Een meter op bv. de stuurkolom is mooier, maar ik heb nu voor weinig geld een instrument om de druk van de haardroger af te lezen, prima dus  ;D

Freakybaby

Citaat van: )()()sT op 13-06-2010 16:32:36
maar ik heb nu voor weinig geld een instrument om de druk van de haardroger af te lezen, prima dus  ;D

In jouw geval had ik geen cent over gehad voor iets wat met haardrogers te maken had  :eusa_eh:

;D
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

elianmars

Die meter had ik in m'n Zafira ook  ;D

wepster

Citaat van: elianmars op 13-06-2010 23:55:02
Die meter had ik in m'n Zafira ook  ;D

maar jij  had ng een vosse staart aan de antenne en j()()st niet ;D

)()()sT

;D

die metertjes kosten niet veel... Echter, ik zag laatst al dat ie in "ruststand" niet op 0 staat, maar "-0,1." Is zo'n meter te callibreren?

rogerV701998

Citaat van: )()()sT op 14-06-2010 14:40:05
;D

die metertjes kosten niet veel... Echter, ik zag laatst al dat ie in "ruststand" niet op 0 staat, maar "-0,1." Is zo'n meter te callibreren?

Of is je turbo lek? ;D

Eugene

;D

Nope, producteigenschap bij die prijsklasse ;D

If it's not blown, it sucks...

)()()sT

Ja, dat dacht ik al hoor....  ;D

thuur

Citaat van: rogerV701998 op 14-06-2010 15:10:02
;D

Of is je turbo lek? ;D

Of je woont hoog, of er komt slecht weer aan :eusa_think:

Gr ;D

)()()sT

Yes!!! De vers gespoten bumper hangt eronder.
Morgen wat beeldmateriaal, nu eerst slapen  :angel: