ratelachtig geluid

Gestart door basphil, 04-05-2007 20:16:44

Vorige topic - Volgende topic

basphil

Ik heb sinds kort een v70 uit 1998 en nou kwam ik tot de ontdekking dat er een lichte ratel in zit als je hem uitzet.
Als je de auto ontkoppelt (dus de pedaal indrukt) is er geen geluid, maar als je de koppelings pedaal niet indrukt
wel.
Volgens de garage zijn dit de veren van de koppeling en dit is iets waar ik me geen zorgen om hoef te maken.
De auto heeft nog 5 maanden bovag garantie maar ik heb het idee dat het druklager gewoon versleten is.
Heeft er iemand een idee of het geen kwaad kan of wel.

thuur

Wat is je km-stand?

Als het dat geluid is wat ik denk, dan maken er veel dat geluid ja. Is inderdaad niets om van wakker te liggen. Bijgeluiden van de drukgroep is helaas eigen aan onze auto's. Na vervanging heb je kans dat het relatief snel terug is (paar jaar) of dat je andere bijgeluiden krijgt.

Tis maar net hoe erg je het vindt..

Gr ;)

rody

als je een zware koppeling hebt zou ik toch eens goed bedenken m.b.t de garantie.

mijn vorige 850 ratelde nogal heftig en had 300.000 gelopen. de koppeling was echt zwaar; de achteruit wilde nog wel eens niet gelijk pakken.

de 850 welke ik nu heb heeft 2 jr. terug een nieuwe koppeling gehad en dit is een verschil tussen dag en nacht met de vorige.

helaas gebeurt het wel eens dat er net buiten de garantie problemen komen met de koppeling; ongeacht het merk.

misschien dat je met een forumlid bij jou in de buurt een conclusie kunt maken door het gedrag van de koppeling te vergelijken.

maakt je koppeling al bijgeluiden bij intrappen met uitgeschakelde motor?

basphil

De kilometer stand is 164000 en de koppeling gaat vrij soepel,dus het is niet ernstig dat geluid?

met vriendelijke groet basphil