obdII en software vol-fcr

Gestart door Gunnar, 04-05-2007 10:37:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

onnaj

Hoe doe ik dat dan? Wat da betreft ben ik a-technisch hoor. Maar ik heb nu al een nieuwe besteld, zo'n luchtmassameter gaat toch nog wel es kapot en anders kan ik er iemand anders wel mee plezieren ;d

Ludo

je sluit de voltmeter aan op de kabels vlak achter de stekker, je hebt 4 pennen, plaats de meter op pen 2 en 4. (d.w.z. de 1é vanaf links beginnen is 4 en de derde is 2)
zet dan het contact op en lees de waarde af.
moet 0,1 - 0,2 zijn.

onnaj

Citeerje sluit de voltmeter aan op de kabels, je hebt 4 pennen, plaats de meter op pen 2 en 4. (d.w.z. de 1é vanaf links beginnen is 4 en de derde is 2)
zet dan het contact op en lees de waarde af.
moet 0,1 - 0,2 zijn.

Jij bent de meneer van de mooie plaatjes altijd...heb je hier ook een picture van?

Ludo

een picture van de stekker. ???

of van een voltmeter?.  ;D

onnaj

Citeereen picture van de stekker.

Haha van die stekker ja ;d

maar ik neem aan dat t gewoon die stekker is die aan de lmm zit waar je ff de zwarte afdichting van naar achteren moet doen zodat de kabeltjes bloot liggen....

Ludo

Citaat van: onnaj op 05-05-2007 17:36:43
maar ik neem aan dat t gewoon die stekker is die aan de lmm zit waar je ff de zwarte afdichting van naar achteren moet doen zodat de kabeltjes bloot liggen....

precies.
simpel hé?.  ;)

onnaj

ach ja voor een a-technisch persoon haha.

Thanks in ieder geval

Hen3

Citaat van: onnaj op 05-05-2007 17:15:33
Hoe doe ik dat dan? Wat da betreft ben ik a-technisch hoor. Maar ik heb nu al een nieuwe besteld, zo'n luchtmassameter gaat toch nog wel es kapot en anders kan ik er iemand anders wel mee plezieren ;d

Goh... een duur kadootje....  :eusa_think:

onnaj

CiteerGoh... een duur kadootje.... 

Jij dacht natuurlijk dat ik hem voor niets weg ging geven!  ;D  :eusa_whistle:

Hen3

Citaat van: onnaj op 06-05-2007 09:59:55
CiteerGoh... een duur kadootje.... 

Jij dacht natuurlijk dat ik hem voor niets weg ging geven!  ;D  :eusa_whistle:

Inderdaad... nu je het zo aanbiedt! Graag!  :eusa_dance:
Met mijn 365dkm zit er misschien wel een keer vervanging aan te komen, dus bedankt voor het aanbod!

JaapT-5

Terug on topic wat mij betreft (...) @onnaj en gunnar; wat voor interface gebruiken jullie met vol-fcr? Mijn ELM -323 interface tussen de OBD-II plug en m'n PC doet met de "testversie" van vol-fcr (staat op hun website) helemaal niets.
Volvo XC70 2.5 T GT 416 02/2006 (vinterbil 1)
Volvo C70 2.0T MT Convertible 445 04/2001 (sommarbil)

Gunnar

Ik heb de obd-diag 3000 usb stekker besteld, staat op dat hij voor volvo kan gebruikt worden.
Volgende week komt hij binnen.

www.medusa-motorsports.be
winnoc@medusa-motorsports.com
+32488868381

JaapT-5

#27
Ik ben benieuwd naar je ervaring, Gunnar! Mijn ELM-323 is ook geschikt voor Volvo, alleen ik kan daarmee lang niet alle modulen uitlezen: ik kan alleen foutcodes in de AT zien (als er iets is, dan ;) ), laat staan dat er parameters kunnen worden ingesteld. Vol-fcr claimt dat wel te kunnen.
Volvo XC70 2.5 T GT 416 02/2006 (vinterbil 1)
Volvo C70 2.0T MT Convertible 445 04/2001 (sommarbil)

Hen3

Citaat van: JaapT-5 op 09-05-2007 22:46:17
Mijn ELM -323 interface tussen de OBD-II plug en m'n PC doet met de "testversie" van vol-fcr (staat op hun website) helemaal niets.

werkt vol-fcr wel met een ELM interface dan? Ik dacht dat vol-fcr een eigen formaat gebruikten tussen PC en interface, niet het ELM formaat.

Gunnar

Als mijn stekker binnen is en ik de vol-cfr soft heb laat ik weten of de stekker werkt.
Ik heb de obd-diag besteld in duitsland omdat hun software wel heel leuk is voor carpcs, een soort digital dashboard.
www.medusa-motorsports.be
winnoc@medusa-motorsports.com
+32488868381