Falend Remsysteem Volvo 850Tdi

Gestart door denkweb, 26-12-2002 09:47:23

Vorige topic - Volgende topic

denkweb

Wie weet hier meer van?? Ik ben benieuwd of ik nog tegen dit probleem zou kunnen aanlopen!

http://krant.telegraaf.nl/krant/archief/20010514/teksten/bui.volvo.frankrijk.zweedse.html

Reitse

Oei... Zou natuurlijk slecht onderhoud kunnen zijn :-/

Marcel_T-5

Ik geloof er helemaal niets van dat je bij een Volvo door de rem trapt.
Zal denk ik wel slecht of geen onderhoud zijn.
De bestuurster probeert haar eigen fout op Volvo af te schuiven denk ik en er ook nog een beetje rijker van te worden.  Als blijkt dat ze zelf schuldig is aan doodslag op twee kinderen wordt ze voor een paar jaartjes opgeborgen.
Wat is er dan mooier om de auto de schuld proberen te geven.
Als wel blijkt dat Volvo heeft gefaald dan moet Volvo zijn verantwoordelijkheid nemen. Maar dat betekent volgens mij niet dat de bestuurster daar rijk van moet worden. Ik denk dat het bedrag wat volgens de rechter dan uitgekeerd zou moeten worden, gestort moet worden in de kas van een goed doel. Bijvoorbeeld de organisatie slachtofferhulp.

Groeten

Marcel T-5

Johann

Volgens mij heeft Volvo in deze zaak toegegeven dat er een fout in 't rem systeem zat.
Had het niet te maken met 't feit dat een diesel geen vacuum heeft of een aparte vacuum pomp???
Er moet een service raport van zijn en volgens mij kan dit nog steeds onder garantie of coulanse of hoe dat ook maar heet gerepareerd worden, kortom gratis dus.

EX-850 rijder

ehhhhhhh slecht nieuws,

ja het kan gebeuren, en het heeft op zich niks met slecht onderhoud te maken. al had het met regelmatig onderhoud wel opgelost kunnen worden ja (lees eerder opgespoord).

maar dan nog het mag nooit gebeuren. Overigens heeft het niet alleen met de vacuum pomp te maken maar met veel meer omstandigheden. Het is wel uiteindelijk de vacuumpomp die het begeeft. Het heeft o.a te maken met de intensiteit van het remmen hoe vaak je hard remt etc.

Nogmaals natuurlijk als je een goede dealer hebt en je onderhoud hem regelmatig dankan er eigenlijk nix fout gaan.

Maar goed nogmaals zelfs als er geen onderhoud is mag er nix gebeuren met de remmen.Maar goed ook dealers vergeten wel eens wat al was er volgens mij wel ene interne memo  waarin dealers er op atent werden gemaakt dat het "intensievere controle behoefde maar dat het nog steeds voldeed aan de hoge volvo standaarden"

Ik kan nix terug vinden in de aard van een terugroepactie helaas.

Maar tis een storm in een glas water. je moet je realiseren dat elke volo uit duizenden onderdelen bestaat en vervolgens al miljoenen modellen heeft gemaakt.  Ga even na hoeveel onderdelen het totaal bij elkaar zijn en welke onderdelen daar van vitaal zijn voor het functioneren van de auto.

Er is nu dus 1 auto die hier een probleem mee heeft gehad. Maar nu gaat het pas beginnen he Nu krijg je mensen die ook wel eens wat "gevoeld" hebben etc.

Terwijl er feitelijk nie veel aan de hand is. Ja het is naturlijk ernstig, Maar waarom gebruikte ze in nood geen handrem? Hoe hard reed ze?

denkweb

Ik zal het eens bij de dealer voorleggen, horen jullie binnenkort wel van me hoe dat afloopt.

Mellow_yellow

Dit lijkt een beetje op een verhaal waarbij (jawel, ook weer een vrouw) een Volvo over een woonerf raasde en een container ramde. De vrouw claimde dat de cruise-controll bleef hangen.... jaja, die werkt niet eens onder de 50km/uur en volgens mij mag je op een woonerf maar 30? Gewoon zelf op het gas getrap i.p.v. op het rempedaal.... Dit was ook kort na het 'Marco Bakker debakel'. Iedereen meende zijn eigen stomme fouten op de cc af te kunnen schuiven. Net als iemand anders die zijn auto in de vangrail parkeerde omdat de auto gas bleef geven? Dan zet je toch de motor uit of in zijn neutraal? Lijkt mij......  :P

Reitse

Mensen doen "in paniek" soms rare dingen, immers lees je regelmatig van typjes die in plaats van de rem het gaspedaal intrappen. En verbaasd dat ze dan zijn dat de auto vooruitschoot! Even afgeleid zijn is soms al genoeg. Oftewel Marc, je kan heel makkelijk in een rustige situatie zeggen dat "je gewoon even neutraal moet kiezen", maar hoeveel mensen denken daar nog aan als er iets gebeurt waar ze enorm van schrikken?

denkweb

Reactie van de dealer:

"Volvo heeft destijds erkent dat er zich in uitzonderlijke situaties problemen konden voordoen met de remmen van de 850tdi, dit geldt voor alle modeljaren 1996/1997 die wereldwijd rondrijden. Er is destijds geen terugroepactie voor geweest derhalve er geen oplossing voor het probleem was. Gezien de minieme mogelijkheid waarin zich deze situatie kan voordoen is er door Volvo geen actie ondernomen. Vanaf het jaar 2000 is volvo begonnen met een andere lijn remblokken en -schijven waardoor een eventueel probleem zich nog minder snel voordoet (kortere remweg, betere grip op de schijven etc..). De oorzaak voor de aanrijding is nooit bewezen en derhalve is Volvo ook nooit vervolgd voor dit probleem. In ieder geval hoeft eenieder met een regulier onderhouden volvo tdi zich geen zorgen te maken."

Vragen over waar het exacte probleem zich voordoet heb ik niet beantwoord gekregen...