Morgen naar Zandvoort.....

Gestart door 850Tim, 05-05-2007 12:11:12

Vorige topic - Volgende topic

HaRdCoRe-WeZ

Verslag van de dag:

Okee, ik ben gisteren dus naar Zandvoort geweest. Ik had weinig zin in de evt drukte van vandaag, en de races geloof ik ook wel. Ik ga gewoon voor het geluid en om de auto's te zien rijden. Dus ik samen met mijn vriendin naar Zandvoort toe met Silver-tickets in de tas.

De auto op de boulevard geparkeerd, kost je ongeveer 10 eurie, maar dan staat ie wel zowat de hele dag. Een beetje rondgelopen, en op het paddock stond een mooie Chevrolet Lancetti, geheel WTCC. Ik kijk er in, en er zit een ventje in, die aan het stuur zit te draaien....het zal toch niet. En ja hoor, op het dak ligt een keyboard, okee, simulator dus.

Er komt een vent bij staan, en na een gezellig gesprek met de Portugees (die overigens vloeiend Engels sprak) neem ik plaats in de auto. Ik ben aardig wat gewend qua lastig instappen, maar dit was echt een drama. Maar eenmaal zittend in de Recaro kuip, het stuurtje in mijn handen, voelt het wel goed aan. Het spel was GTR 2 met Zandvoort als circuit. Mooi, dat ken ik wel. Alleen rij je wel met de Lancetti, en dat is een FWD...en dat is ff aanpassen. Ik vroeg aan Jose of hij de driving aids uit wou zetten: "Sure if u want to..."

Ik kwam uit op een tijd van 1:52.413, leuk, zat meer in, maar ik had maar 3 rondjes en de setup van de auto was stock.

Daarna lekker rond gelopen, en geprobeerd een en ander te fotograferen. De hele bende kwam net terug van het service-point van Canon, en er is veel verbeterd, maar het kostte mij veel moeite om wat fraaie platen te schieten. Baal er van, of het ligt aan mij, of er zit iets structureels fout in de Canon 10D.

Genoten van de WTCC auto's, schitterende bakken, het geluid is lekker, de snelheid hoog. Bij deze zweer ik het gehele Nederlandse cup-racen af. Mijn god waar zijn we mee bezig??? Die BMW 130i Cup, wat zijn dat voor hokken? Waar is het geluid? Vorig jaar werd beloofd dat met het vernieuwde uitlaatsysteem, het publiek meer mee zou krijgen van de snelheid: NIET GELUKT.

Seat Ibiza Cup. Leuk, maar weer geen geluid. Ik heb het allemaal al veel vaker gezien, maar gisteren was zonder twijfel voor mij de stilste dag OOIT op een circuit, en ik heb er al aardig wat op het lijstje staan...

Dan hadden we ook nog de Demonstraties. Mja...niet boeiend dus. Komen ze met de Chevrolet Kalos Rally auto's aanzetten. Leuk voor een minuut of 10, maar niet voor driekwartier. Okee, de mannen van de NL Drift-series deden hun best, en het blijft leuk, jammer alleen dat ze niet vaker voorbij kwamen.

Eind van de dag met een aardig verbrande kop, terug naar de simulator, en ik vraag aan Jose wie mijn verslagen heeft. Hij zegt dat niemand sneller is geweest, zoals hij al verwacht had. Ik wordt samen met mijn vriending de Hospitality tent van Chevrolet ingestuurd voor de prijsuitreiking. Het was erg gezellig in de tent, complete gezinnen waren uitgenodigd door Chevrolet om eens een dagje op het circuit mee te maken. Iedereen kreeg dus een Chevrolet Lancetti RC autootje + het spel Race van Simbin, zo ook de 3 snelsten in de simulator. Erg leuk, de prijzen werden uitgereikt door Irene Moors, allemaal erg leuk georganiseerd.

Ik had het spel Race nog niet, dus daar ben ik erg blij mee, en de RC-auto staat op de plank. Erg leuke afsluiting van de dag.

Hierbij mijn foto's:

Johann

Strakke foto van Coronel!  :eusa_clap:

En je blijft je verbazen dat die jongens van BMW nog iets zien met die kooi..  :eusa_doh:

Ronbroek

Wow, dat zijn pas strakke plaatjes, mooi man.

854 T-5 AT 417. Rondom Koni geel en Intrax rood, Fasttech chip, K&N openluchtfilter

viking_in_shorts

Citeer
De hele bende kwam net terug van het service-point van Canon, en er is veel verbeterd, maar het kostte mij veel moeite om wat fraaie platen te schieten. Baal er van, of het ligt aan mij, of er zit iets structureels fout in de Canon 10D.

Hoezo? Kan je daar wat meer over vertellen?

Emiel

HaRdCoRe-WeZ

Nou, zo verkleind en bewerkt oogt het best goed, maar de foto's die zo uit de camera komen rollen gaan vaak nergens over. Of ik maak erg veel fouten, Of ik verwacht er te veel van en iedereen zit zijn foto's heftig te bewerken, Of de camera is niet in orde.

90% van wat er uit de camera komt, is niet scherp, of niet zo scherp als ik zou willen. Het is niet spot-on, en ik heb gisteren echt veel instellingen gebruikt en getest, maar zelfs op de automatische sportstand lukt het niet om een gehele auto er scherp op te zetten...

viking_in_shorts

Welk objectief gebruik je?

<edit>
Heb het al gevonden op een ander forum  ;)  Neem aan dat je het meeste met je 100-400 L / IS / USM geschoten hebt. Exif heb je er iig uitgehaalt.

HaRdCoRe-WeZ

Dat zal gebeurt zijn tijdens het kaderen. Ik heb idd het meeste geschoten met de 100/400. Helaas is de hele bende niet van mij, en dus kan ik ook niet een en ander rustig uit proberen.

850Tim

Simply the best.......

850Tim

Simply the best.......

Johann

Goh Lammers was er ook....................   :P

Mooie foto's!

850Tim

Yep......

;D ;D
Was 't maar waar
Simply the best.......

850Tim

Simply the best.......

Ronbroek

854 T-5 AT 417. Rondom Koni geel en Intrax rood, Fasttech chip, K&N openluchtfilter

850Tim

Ja, best geinig. Maar wat een kwaliteitsverschil van de fotos tussen die van mij en HaRdCoRe-WeZ zeg....
Ik heb een FuJi S304, goed voor huis-tuin en keukenfotos maar om een racende auto zo ver in te zoomen en dan zo mooi krijgen, nee da luk nie :eusa_shifty:
Simply the best.......