Schema periodiek onderhoud

Gestart door Frank Selen, 12-05-2007 22:29:36

Vorige topic - Volgende topic

Frank Selen

We hebben de 850 estate nu bijna twee weken in ons bezit. Afgelopen week de wagen voor de eerste maal naar mijn eigen garage gebracht. Omdat op het kaartje (in de auto) stond dat er een grote beurt uitgevoerd moest worden, afgesproken dit ook maar te doen. Echter de garage heeft maar gelijk bijna alle werkzaamheden uitgevoerd, ook die om de 30, 45 of meer dkm aan de beurt zijn. Dus een kleine 250 euro voor de beurt betaald....
Dit heeft mij wel aangezet eens de belangrijke onderhoudwerkzaamheden in een schema te zetten. Klopt dit een beetje (km-stand is nu 250 dkm)?
Wat wordt met de volgende punten bedoeld:
*vervang de aandrijfriem van de hulpaggregaten
*vervang de vlamdover
*reinig het EGR-systeem (2,5 liter-motor)?
Groetjes, Frank

Ludo

Citaat van: Frank Selen op 12-05-2007 22:29:36
Dit heeft mij wel aangezet eens de belangrijke onderhoudwerkzaamheden in een schema te zetten.
Klopt dit een beetje (km-stand is nu 250 dkm)?

controleer zelf maar.

;D

thuur

Aandrijfriem is de multiriem, die moet om de 90dkm.

Vlamdover: tja, probeer de zoekfunctie eens (achteraan beginnen)

EGR systeem staat inderdaad bij het onderhoud erbij. Al weet ik niet waar het zit en wat er gereinigd moet worden....

250 euro voor een grote beurt is overigens helemaal niet duur.

Gr ;)

Frank Selen

Doel is in een schema het periodiek onderhoud kort en bondig weer te geven. Dan weet ik ook wat er volgend jaar aan de beurt is en kan proberen eventueel zelf wat uit te voeren. Dus het "gelinkte" overzicht had ik al geraadpleegd.
Bedankt voor jullie reacties.
Groetjes, Frank