Ecu probleem? Foutcode EFI-225

Gestart door Louis, 19-04-2007 21:17:51

Vorige topic - Volgende topic

Louis

Ok, bedankt.
En ik maar denken dat die gele met de verlichting te maken had, niet dus :eusa_naughty:

Nou kijken of ik morgen wat tijd vrij kan regelen om het te bekijken, zou wel lekker zijn :eusa_dance:

En nu ga ik slapen, adios

thuur

Citaat van: Louis op 21-04-2007 00:13:47

Dat is 104/108 op bovenstaand plaatje. Die is vaak geel en soms groen ;)

Truste 8)

Gr :)

Racingbrick

Wat zijn die twee "zekeringen"   5 en 6 op de bovenste rij? vanaf links gezien?
vreemde dingen....

Louis

Citaat van: thuur op 21-04-2007 01:47:53
..........
De ECU kijkt ook naar de signalen van de druksensors, inkomende signalen op B9 (blauw/oranje) en B25 (bruin/groen), waarvan de laatste het signaal (via de drukschakelaar) van de ECC module krijgt, vanaf pin A3 (blauw/groen tot aan de schakelaar). De eerste drukschakelaar krijgt het 'input' signaal weer uit de ECU (B29, paars/wit). Drukschakelaars zijn aangeduid als 7/8 en 7/53, echter welke laag en welke hoog is kan ik niet zien.

Schema, hopelijk ter verduidelijking:
___
|   |
| E | <-B9----(BL/OR)-----[7/8]--\
| C | >-B29--(VO/W)-------------/
| U |
|__| <-B25--(BN/GR)-----[7/53]----(BL/GR)------A3-< [ ECC ]

Zover de theorie. Als je dus pootje 3 en 5 van relais 2/22 doorverbindt en de airco werkt prima, dan zal je foutcode niet ver van het werkelijke probleem af liggen. De sensors zijn vervangen, dus ik neem aan dat ze goed zijn. Dan is de meest logische volgende stap een draadbreuk tussen A3 en B25 of van B29 naar B9.

Beetje duidelijk zo? :eusa_shifty:

Gr ;)

Nu had ik vandaag eindelijk even een uurtje waarin ik ongestoord kon uitvogelen of ik het inderdaad begrepen  had, voordat ik naar het altijd gezellige Heerlen moest. (moet zeggen dat de terrasjes inderdaad gezellig vol zitten)
Na het toch een aantal keren te hebben doorgelezen, zag ik het uiteindelijk helemaal voor me, dacht ik...... :eusa_shifty:

Ik dacht dus ik zoek eerst de juiste bedrading op bij de drukschakelaars die de inkomende signalen op B9 (blauw/oranje) en B25 (bruin/groen) moeten geven, toch? Kon ze niet vinden, wel andere kleurcombinaties.
Zo ook kon ik de paars/witte niet vinden die toch weer retour moet komen vanuit de ECU op een van de drukschakelaars  ???

Ligt het nu aan mij en heb ik het totaal niet begrepen of kan het zo zijn dat ze hier misschien andere kleurcombi's hebben gebruikt?

Stel dat nu het laatste het geval is  :eusa_pray: ;D dan is het misschien handig om toch het elektrisch schema te hebben aangaande de airco, als dat überhaupt te regelen is hoor. Want dan zou het niet uit moeten maken welke kleuren erbij staan, dacht ik zo.  :eusa_think:

Iemand??

Tenzij natuurlijk het eerste het geval is en ik het dus totaal niet heb begrepen :-[

Ach, misschien sowieso wel handig :)

Grtn,
        Louis

thuur

Het kan zijn dat je andere vrolijke kleurtjes in je auto hebt zitten. Het schema wat ik heb is van de V70 van '98, dat is het vroegste model wat ik van schema's heb.

Weet je wel welke kleuren je wel hebt gezien?

Ik zal eens kijken voor de 850 '97 kleurtjes.

Gr ;)

Louis

Ik had ze natuurlijk even op kunnen schrijven  :eusa_whistle:
Kijk ik morgenavond wel even naar, als ik weer thuis ben. D'r zat in ieder geval een oranje/witte bij en ik dacht iets van groen/grijs +.......... ???

Maar morgen kan ik je alle kleuren geven die er zitten.

Grtn

Louis

Nou dat wordt dus zaterdag, ben net thuis.
Was een beetje laat terug uit zuiden des lands, en kon dus gelijk door om te sporten.

Dat was dus niet de planning  >:(

Grtn

Enno

is dit probleem al opgelost?????